Neuvolakäynnit

Tänään oli neuvola ja viikkoja olis 22+2. Painoa tullut alkupainoon verrattuna ruhtinaaliset 600g, terkkari epäili että painoni ei välttämättä nouse edes 10kg raskauden aikana. Masu on hänen mielestään pieni, ei vielä juuri näy minnekään. Verenpaine ja hemoglobiini ok ja pissa puhdas. Pikkunen teki kuperkeikkaa ja sykkeet oli 146. Seuraava neuvola olis sit vasta 5 viikon päästä (silloin 27+2) samana päivänä neuvolalääkäri myös. Kelaan toimitettavan todistuksen sain eli ei muuta kuin hakemusta tekemään. Tämä tuleva mamma on niin onnelinen. emoticon
 
Neuvola oli ja eka neuvolalääkäriaika saatu vkolle 28.
Hemppa oli 117 joten terkka suositteli rautatabletteja mut en kyl ite kauheesti innostu ajatuksesta vielä...tähän mennessä arvot on ollu yli 120 kuiteski ja sano et on normaalia että ne nyt vähäksi aikaa laskee.
Painoa tullut jo lähemmäs 6kg mut jospa se rauhottuis loppua kohti?
 
Moikka
mulla oli kans heti ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen sokerirasitus testi, joten ei sen pitäis mitenkään outoa olla. sokerit oli vähän koholla mutta onneksi ei ollut sitä raskauden aikaista diabetestä. Nyt mennään viikolla 21 ja kaikki on mennyt hyvin :) Poika olisi tulossa! on tää raskausaika nyt ihanaa ainakin vielä kun ei ole mtn jättiläismahaa :D
 
rv 23+3 takana.
verenpaineet hyvät, niinku aina.
hb 118 eli laskenu jonku verran. vielä en mitään rauta tabletteja alota.. väsymys siis johtunu tosta alhasesta hb sta.
vauvan sydänäänet kuulu voimakkaana, huiteli siinä 140 main. ü
oma paino on nyt vähän mysteeri, että kuin paljon on tullu lisää koska terkka hiukan sekoillu ja merkannu mun painon ihan miten sattuun. laskeskelin että hänen merkkauksien mukaan ois kuukaudessa tullu 13kg lisää painoa xD joka ei todella pidä paikkaansa. kyllähän sen tuntis jo hiukan olotilassaki ja ois varmaan huolestunu ite terkkaki siitä koska vois epäillä jo tuollasilla lukemilla raskausmyrkytystä. :p
oli haikea neuvolakäynti, paikkakunnan vaihdoksen takia vaihtuu neuvola... neuvolatäti halas lopuksi ja sano ettei oikeen tiiä mitä pitäs sanoa ku on niin haikea mieli... : )
 
Huh huijaa..kyllä on aika vauhdikas neuvolareissu taas heitetty. Noitten ipanoitten kans ei kyl paljoa jää käteen noista reissuista ku saa syöksyä millo mihinki ettei pienempi tyhjennä hyllyjä tms. Näitten kans viel pitäs johki sokerirasitukseen mennä kuukauden päästä. huoh.
No mut kaikki hyvin..ei onneks viel rautatabuja vaik olinki varma  et alhaal arvot mut se oli 126. Painoo tullu pari kiloo lähöstä..135 oli sydänäänet. Kelalle pitäs joku pv lähtee tappelemaan tukiasioista, en nimittäin luota näihin sähköisiin asiointeihin..
 
Jos nyt hiukan itsekkin kirjottelis neukkulakäynneistä :))
Toista siis odotellaan. (Voin kertoilla itsestä tuolla elokuun turina puolella enemmän).

Viime neuvolakäynnnistä on jo n.2vko mutta kirjotellaanpa nyt mitä silloin sanottiin.

RV20+5
Paino -100g alotuspainosta, eli ei kilonkiloa (vielä :D) Tosin ei haittaa olleskaan kun esikon aikana tuli semmonen kevyet 20kg koko aikana.
Turvotus: -
SF:16
RR: 91/48. Elikkä salmiakki ja lakun syönti jatkukoon!! On se kumma kun ei oo olemassa muka mitään lääkettä noin alhaseen verenpaineeseen! :S
Sydänäänet: +145.
Kaikki hyvin meidän pikku pojalla <3
 
heippa!

mun viime neuvola käynnillä hoitaja mittas sf-mitan 25cm ja viikkoja oli 23.sen taulukon mukaan menee reippaasti yläkäyrällä.millaisia mittoja muilla on tällä hetkellä? ensiviikolla on neukkulääkäri niin jos vielä kohdunkasvu menee niin ylhäällä niin saa kyl tutkia sitä masua tarkemmin.rupes pelottaan että lapsiveden määrä ois lisääntynyt tms.
 
Minulla 22+1 sf-mitta 22cm... haamurajan yläpuolelle piirreltiin pallukka. Mulla on kahdessa viikossa kasvanu masu tosi paljon, ennen sitä se oli monta monituista viikkoa tismalleen samankokoinen. Oon tosi hoikka ollut aina, ja pienikokoinen, nyt on tullut painoa sellaiset 7kg (ihan tarkkaan en tiedä kun alettiin punnittemaan vasta rv9)
 
Täällä oli 17,5 sf mitta 22 vkolla. Oli siis keskikäyrän alapuolella. Mut se kun on niin paljon mittaajastakin kiinni millasia lukemia tulee..
 
epäilin sitä neuvolantätsyn mittausta niin mieheni kanssa mitattiin myös itse kun ei sitä uskottu että ois niin paljon niin saatiin myös sama 25 cm..kai se on uskottava että iso on tuo pallo masussa :) kunhan nyt ei koko raskautta olisi siellä yläkäyrällä.esikoinen(poika) painoi syntyessään 4260g ja poikaa nyt odotellaan niin jänskättää että millanen työ on punnertaa joulukuussa jos ottaa mallia isoveikasta :)
 
rapu-rouva: Täällä ois kans vähän samat pelkotilat..et millainen jättiläinen on tulossa. Esikoinen oli mullaki 4300g ja leikattiin..toka mahtu tulemaan ja oli 3580g. Ja kun lantio on kuvattu ni ahtautta siellä on. ELi jos tääki (poika pitäs olla) kasvaa yhtä isoks ku isoveikka tai isommaks ni varmaan sektioon suoraan. Esikoisen aikaan sf mittaki tosin meni jo lopussa yläkäyrän yläpuolella..nyt vaikuttas olevan suht. normi kokoinen mut viellähän tässä on aikaa kasvaa o.O
 
Minun siskolla meni koko ajan sf-mitta kans yli käyrien, isoa vauvaa odoteltiin ja sieltä tulikin pikkuinen 3400g vauva. Että ei se vissiin aina pidä mitat ja koot paikkaansa (toivossa on hyvä elää )
 
mä en ainakaan luota yhtään tohon sf mittaan omalla kohalla. mulla se ei merkkaa oikeestaan mitään :D yläkäyrällä kokoajan menee, ja meni esikoisestaki. loppuajasta mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella ja poika paino syntyissään 3325g !! eli ei kyllä iso mun mielestä..
 
Viime viikolla olin neuvolassa. Tänään lääkärineuvolassa.
Pitikin tännekin sanoa, että lääkäri oli oikein oikein mukava. Tuli tosi luottavainen ja mukava olo, kun sai höpötellä. Kohtutilanne oli mallillaan ja sykkeitäkin pääsin taas ihastelemaan <3

Verenpaineita olen viikon seurannut ja yllätyksekseni arvot ovat laskeneet paremmille lukemille! Itseasiassa sen tuntee koko kehossa. En hössötä ja jännitä tai ole kiireisen äreä, kuten aikaisemmin. Ehkä raskaus tasaa hormonitoimintaani sen verran, että olen seesteisempi .

Sokeritkin pysyneet kuosissa.
Tosiaan viime viikon käynnistä oli painoa tullut reilu kilo lisää ja sf-mittaankin sentti. Alta keskikäyrän mennään kuitenkin. Olen itse melko lyhyt eikä isännyyskään mikään tuulenjakaja ole, joten hyvillä käyrillä mennään. :)
 

Tänään oli neuvolakäynti rv25+1...
Oli kiva et oma neuvolatäti oli tullu takasin lomalta. :) Tuosta käynnistä...
Eipä oo ihme et on väsyttäny ku hb oli tänään 110. Alan nyt syömään rautaa, Obsidan 100mg. Syön raskaus multivitaa mut siin on tosi vähän sit rautaa.
Painoa oli nyt tullu 1025g/vk eli huhhuh,edellises käynnis oli tullu 425g/vk. Neljän viikon välein on käynnit. Kokonaisuutena painoo on nyt tullu n.9 kg.
RR 119/61.
Vauvan syke 135.
Proteiinit - ja sokerit +, eli ens viikol joudun sitte meneen sinne sokerirasituskokeeseen.
Sf mitta oli 22,5 eli just keskikäyräl.
Et sellasta...

 
Mulla oli neuvola maanantaina muistaakseni, ja kaikki oli ok :) Torstaina eli eilen oli sokerirasitus, ja oli kyllä pikkasen kamala kokemus... Mulla sen litkun juomisen jälkeen alkoi huimata ja oksettaa :s Siinä sit meinas tajukin lähtiä tk:ssa pariin kertaan. Mutta tänään ku tuloksia soittelin niin oli kuulemma hyvät, ettei tarvi mitään jatkotoimenpiteitä sen suhteen. Outoa..
 


HainiH kirjoitti:
Mulla oli neuvola maanantaina muistaakseni, ja kaikki oli ok :) Torstaina eli eilen oli sokerirasitus, ja oli kyllä pikkasen kamala kokemus... Mulla sen litkun juomisen jälkeen alkoi huimata ja oksettaa :s Siinä sit meinas tajukin lähtiä tk:ssa pariin kertaan. Mutta tänään ku tuloksia soittelin niin oli kuulemma hyvät, ettei tarvi mitään jatkotoimenpiteitä sen suhteen. Outoa..

Se on täysin normaalia ja se "idea" siinä, että alkaa oksettaa, huimata ja väsyttää, kun saa kerralla niin paljon sokeria, tulee sokerihumala. =) Jotkut ei saa sitten mitään oireita ja silti voi selvitä, että on raskausdiabetes.
 
Mulla kans tuli ihan hirveen huono olo ja joutu oksennust pidätteleen. :S Tänään soitin tulokset ja kaikki oli suht ok, ei mitään jatko toimenpiteitä. Hyvä niin! :)
 
Takaisin
Top