Neuvolakäynnit ja ultrat

KoBe, ainakin mut ultras ihan terkkari (joka saatto olla lisäks kätilö) alakautta :)

Alakautta ultrattuna on tarkempi alhaisilla viikoilla. Mulla ei varmaan ees mahan päältä näkys kun kohtu on taaksepäin kääntynyt. Mut kai se tääkin on paikkakunnasta kiinni. Liian alhasilla viikoilla alapään kautta ultraus lisää keskenmenoriskiä. Siks moni ei ultraa ennen kuin on tarpeeks viikkoja.

Mulle tuli aika äitiyspolille ar-ultraan. 17.8, tytöllä alkaa silloin eskari, ja mulla ois toiselle polille aika 10.00, tulee kyllä kiirus.

Tehdäänkö ar-ultrassa minkäänlaista sisätutkimusta? Onko väliä meneekö ultraan rakko täynnä vai tyhjänä? Eivät ainakaan aikaa varatessa sanoneet mitään :)

Iivje, mulle sanoivat aikaa varatessani, että rakon pitää olla tyhjä :) eikä sen kummempaa sisätutkimusta tehnyt, katsottiin pientä alkiota ja sit hän näytti sen keltarauhasen. :) ja siis sanoi että muuten kaikki näyttää normaalilta, että tiedä sitte oliko se joku sisätutkimus =D

Tämän viikon torstaina olisi vihdoin ensimmäinen neuvola. Ihan kiva, kun puhelimitse sinne ei ole saanut yhteyttä soittoaikana, eikä viesteihin ole vastattu... :rolleyes:
Noh, saanpahan toivottavasti sitten vihdoin vastauksen niihin vatsakipuihin.
Toivottavasti samalla käynnillä saisi sen ultra-ajan, mutta se varmaan olisi jo aivan liian helppoa. :D

Mulla ois huomenna eka ultra. Muistaakseni neuvolassa sanottiin että se tehdään vatsan päältä ja rakon olisi hyvä olla täynnä.

Viime raskaudes mua ainakin ohjeistettiin siinä ilmoittautumisvaihees pitääkö käydä etukäteen vessassa vai ei. Eli jos ootte epävarmoja, niin kannattaa varmistaa vielä siinä. Varasin neuvola-ajan niin myöhään että eka käynti on vasta ens viikolla. En millään malttais odottaa, vaikka ekan kanssa tuo eka käynti olikin pettymys. Silloin ei terkkari ees yrittänyt kuunnella sydänääniä eikä mitään :meh: Kävin sit muiden oireiden kanssa seuraavalla viikolla lääkärissä ja se heti kysyi haluanko, että ultrataan. Meillä oli semmonen jostain Itä-Euroopasta tullut naislääkäri ja tykkäsin siitä ihan valtavasti. Toivottavasti saadaan sama tälläkin kertaa.

Nt untaan menin niin, että olin käynyt vessassa, mutta sillon alku raskaudessa pissatti jatkuvasti ja ultraaja passitti mut takasin vessaan :)

Täällä varattu nt- ultra. Sain sen jo rv 11+3, no kai se täti siellä tiesi milloin on ok mennä. Meidän kunta ostaa sen ostopalveluna yksityiseltä.
Samalla otatan sen S-Tr1Seul- verinäytteen.

8+3

Mut kans passitettiin ultrassa vessaan ja motkotettiin, kun ajat muutenkin myöhässä. Tuli vähän koulutyttömäinen-olo :-D Ja joo, teki sisätutkimuksen samalla (kohdunsuu, limakalvot jne.).

Meillä hankala kysyä mistään, kun ilmottautuminen kelakortilla tietokoneelle :D mulle sanottiin että ottavat virtsanäytteen ettei ihan tyhjällä rakolla kannata tulla.

Tänään (vihdoin!) neuvola ja ultra!

Huomenna ois neuvola :) aatella, että jo noin kolmisen viikon kuluttua on jo nt-ultra :) siis alkais ainaki olla 12vk kasassa. Ajasta ei siis mitää tietoa vielä ku vasta huomenna se neuvola missä laittavat polille lähetteen. :)

Huomenna ensimmäinen neuvola iltapäivästä ja aamulla ultra pienen tuhruvuodon vuoksi jota kestänyt viikon.

Unohdin puhelimessa kysyä, että pitääkö mennä rakko täynnä vai tyhjänä? Miten teitä on ohjeistettu?

Ainaki ku mä menin ar-ultraan joka tehtiin alakautta nii piti mennä rakko tyhjänä :)

Takaisin