Neuvolakäynnit ja ultrat

Oonkohan mä ainoo joka ei odota tota neuvolaa :D siis se ei herätä mussa minkäänlaista kiinnostusta, voi olla sen takia ku siellä ei ultralta eikä ekalla käynnillä edes kuunnella sydän ääniä, nii pidän sitä muuten ihan turhana ku just kolme kk sitte kävin saman läpi :S

Meillä ultrataan mut olin varma ettei siellä elämää oo. Kaksi keskenmenoa takana joten olin varautunu siihen nytkin kun oireitakaan ei juuri ole. Enkä mä vieläkään oikein oo sisäistäny tätä raskautta. Vahinko kun tämä oli..

Mullakin mies innoissaan tulossa mukaan sekä ultriin että neuvolaan, aikoi tulla kaikille käynneille mihin vaan töiden puolesta pääsee :) Ei nuo kaikki neuvolakäynnit varmaan paljoa miestä hyödytä, mutta mun mielestä on kiva että se on noin osallistuva ja kiinnostunut.

Ninni22, Täälläkään ei mies ole tulossa mukaan, eikä haittaa yhtään :) Tulkoon sitten myöhemmin ultriin...mikäli sinne asti pääsis tälläkertaa... :)
Vuosi sitten käyty ensikäynnillä ja oli aika mielenkiintoinen persoona se neuvolantäti :)

Mulla on jotenkin sellanen ajatus että ekan neuvolan jälkeen raskaus on ns. virallinen :happy: Yksi tärkeä etappi alkuraskaudessa. Täälläkään ei kuunnella sydänääniä ekassa neuvolassa, eikä ole mitään ultraa..

Olen samaa mieltä kuin Junibea, että ekan neuvolan jälkeen on ns.virallista. Vaikka olinkin viikko sitten ar-ultrassa ja kaikki on niinkuin pitää, mutta nythän se sitten kirjataan kirjoihin ja kansiin ja raskauden seuranta lähtee käyntiin ihan tosissaan. Meillä mies haluaa ainakin ekalle käynnille mukaan, jatkossa sitten miten työt antaa myöden, mutta ainaki kaikkiin ultriin tulee. Onhan se ihanaa, että toinen on kiinnostunut, onhan hän nyt osa syyllinenkin tähän :D

Meillä eka neuvola tunnin kuluttua.

7+6

Mikä helpotus! Ar ultra takana ja pikkuisen sydän sykki vimmatusti <3 ja vastasi viikkoja 8+1. Nyt menossa 8+2. Mikä kivikasa vierähtikään sydämmeltä, kun oli niin kauhee pelko viime kerran keskeytyneestä km... Kiljahdin riemusta :) Voi tätä onnea! Seuraava neukku rv 14-> ja siinä välissä ootellaan kutsua np-ultraan. Painokin oli tippunut melkein kilon viime raskauden punnituksesta.... Jesh!

Täällä myös ensimmäinen neuvola käynti takana ja hyvät fiilikset jäi :) hemoglobiini ja verenpaine olivat ok eikä pissasta löytynyt sokeria tai valkuaista. Neuvolatäti oli mukava. Ensimmäinen ultra vasta 30.8! Apua. Kuinka jaksan odottaa........

Sallahaa meillä samana päivänä ekat ultrat, täälä kans ens viikon to :)

Meillä mies oli viimeksi mukana ekassa neuvolassa ja ultrassa mutta nyt ei halunnut tulla. Veikkaan että johtuu siitä kun muuten mukava neukkutäti läksytti miestä tupakanpoltosta aika ikävästi niin ei huvita tulla uutta saarnaa kuuntelemaan..

Meillä neuvolaa varten on netissä täytettävä kaavake ! Vihdoin sain täytettyä niin kerkiää neuvolatäti ennen ekaa kertaa lukasta läpi! :D

Kyllä meilläkin oli mies mukana neuvolassa. Mun mielestä oli kyllä kiva kun on ensimmäinen raskaus niin kuulee jutut suoraan neuvolatädiltä eikä mun kautta. :) Mutta toki on eri asia, jos ei oo edellisestä kauaa aikaa...

Junibea, mulla on vähän samanlainen olo että nyt on raskaus virallista kun on neuvolakorttikin laukussa. :grin Ja nyt on jotenkin kivempi neuvolaan soittaakin tarvittaessa kun on tuttu ihminen vastaamassa. :)

Onnellinen, paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :happy:

7+6

Meillä on ensimmäinen neuvola 5.8. Alkuraskauden ultrassa ei käydä, kova luottamus on, että kaikki on hyvin, enkä pelkää mitään tällähetkellä. Toki aina on riskejä, mutta ystäväni sanoi mulle, kun heidän vauva menehtyi kohtuun raskauden lopussa, ettei mikään ole varmaa, ennen kun vauva on sylissä.

En vaan jaksa panikoida kun en oikein keksi syytä sille.

Mun painoindeksi on 46. Silti en ole neuvolassa saanut haukkuja. Sama neuvolantäti tulee nyt, kun oli 8v sittenkin.

Mies tulee mukaan kaikkialle, se on lähes pakko, kun muuten en pääsis neuvolaan/ultraan, kun ei ole ajokorttia ja maalla asutaan.

Hyvin pääsee töistä mukaan, kun työnantajina omat vanhemmat.

Ira-: meillä ois mies tullu mielellään mukaan, jos huominen neuvola ois toteutunu (tekee ma-to viikkoa töissä), mut ny se siirtyy ens viikolle, eli joudun todennäköisesti menemään yksin. Ultriin tulee mielellään, jos saa työt sopimaan (vielä ei tietoa np-ultran päivästä). Onneks ainakin ar-ultraan pääsee mukaan, ku valittiin se ensi viikon perjantaille :)

Mulla on tuon neuvolan suhteen suht neutraali, hieman odottava olo.. en varsinaisesti odota punnituksia ja muita kokeita, mut se on tietynlainen välietappi, mikä tekee asiasta virallisempaa, kuten Junibea mainitsikin :). Ihana saada se neuvolakortti käteen! Ja kivempi kuulla asioista ja sopia tärkeistä päivistä naamatusten, kuin puhelimessa.

Kiva kuulla hyvin/mukavasti sujuneista neuvolakerroista! Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista Lyyti ja Onnellinen! :)

Te jotka varaatte itse nt-ultraan ajan, kuinka aikaisin varaatte sen?

Mietin josko pian uskaltaisi jo varata, kun töiden takia itselle käy vain aikaiset aamut ja miehenkin pitäisi saada vapaa pyydettyä ajoissa. Saahan sen varatun ajan aina peruttua tarpeen vaatiessa, niinhän siinä kävi viimeksikin.

Mä kun soitin neuvolaan niin ne sano että soitat samantien ja varaat myös nt-ultran. Eli siis oon varannu sen jo rv 5 :D täällä meillä päite ongelmana on ainakin et jos jättää viime hetkeen sen varauksen niin sielä ei välttämättä oo enää aikoja..

Rsusanna, sitähän minäkin pelkään, että kaikki sopivat ajat menee hetkessä. Saattaa muutama muukin olla alkusyksystä ultraa vailla :D Taidankin soittaa heti huomenna, niin ei tarvitse sitä murehtia enempää.

Meillä menee toi nt-ultran varaus neuvolan kautta :) ekassa neuvolassa ne laittaa lähetteen äitiyspolille ja sieltä tulee kirje n. 1-2viikkoa ennen sitä ultraa missä kerrotaan päivä ja klo. Viimeks ku sain sen kkm nii neuvola ei ollu ilmoittanu siitä vaan nt-ultran aika tuli kotii vaikka olin kuukaus sitte saanu kkm. >:( piti ite perua sit se aika..

Takaisin