Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minnnis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Minnnis

Näppärä viestien naputtelija
Maaliskuiset 2025
Olisiko oma ketju neuvolaan liittyville asioille hyvä? 😊

Oletteko vielä olleet yhteydessä neuvolaan ja varanneet aikaa?

Soitin eilen ja jäi aika varaamatta, mulla jäi ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitä (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, että ei tartte lääkäriinkään kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitään sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielä) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita että olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen välillä raskautumaan ja uskoa tähän. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tähän. 😢 Ehkä tässä hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten että soittelen lähempänä rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitä.. 🙄

Soitin eilen ja jäi aika varaamatta, mulla jäi ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitä (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, että ei tartte lääkäriinkään kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitään sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielä) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita että olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen välillä raskautumaan ja uskoa tähän. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tähän. 😢 Ehkä tässä hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten että soittelen lähempänä rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitä.. 🙄
En voi kuvitella miltä susta tuntuu, kun pelkästään tätä lukiessa mulle tuli älyttömän paha mieli.

Siis aivan kamala vastaanotto neuvolasta! 😔 Tosi ikävää, että oot saanu tällästä kohtelua, tsemppiä ❤️ jos sulla on voimia, niin laita ihmeessä palautetta eteenpäin tai oo yhteydessä terkkareiden esihenkilöön!
Mulla ennen esikoisen raskautta oli km ja kkm ja kyllä vaan silti soittaessani uudesta alkaneesta raskaudesta terkkari varaili luottavaisena ensikäynnin ajan mulle, toivotteli kovasti tsemppiä ja valoi uskoa siihen, että kaikki voi mennä hyvin. Koska vaikka mikä keskenmeno tausta ois, niin kyseessä on uusi alkanut raskaus, johon tottakai pitäisi saada ensikäynti ihan normaalisti! Alko oikeen entisenä terveydenhuollon ammattilaisena suututtaa sun puolesta, että joku on suhtautunu suhun näin!

Mä olin tänään yhteydessä neuvolaan ja kyselin mites täällä nykyisessä kaupungissa asiat hoituu (esikoisen raskauden aikaan on asuttu muualla). Oli tosi kiva päästä juttelemaan vähän alkaneesta raskaudesta ja antaa esitietoja yms, vähän konkretisoi taas koko hommaa 😁 sain nyt ekan ajan 31.7. ja toisellekin käynnille varattiin aika syyskuun alkuun. Neuvolan la on 7.3., pitäisköhän mun nyt itekki sitte mennä sillä 🤔

Tänään plussasin, mutten heti soitellut. Odotin puolison töistä kotiin ja kerroin uutiset. Huomenna soitan, jännittää!
En oikein tohdi tietenkään vielä sisäistää tätä, oireet on kuin alkaisi menkat, lisänä toki etova olo.
Milloin tämän sisäistää, sisäistääkö ollenkaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tänään plussasin, mutten heti soitellut. Odotin puolison töistä kotiin ja kerroin uutiset. Huomenna soitan, jännittää!
En oikein tohdi tietenkään vielä sisäistää tätä, oireet on kuin alkaisi menkat, lisänä toki etova olo.
Milloin tämän sisäistää, sisäistääkö ollenkaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Onnea! ❤️

En mäkään ole sisäistänyt muuten, paitsi silloin kun on jotain vaivoja.

Nyt esim. kävin lenkillä ja puolessa välissä lenkkiä alkoi sattumaan/nipistelemään mahaa. Inhottavaa. Voi toki olla muutakin, mutta heti yhdisti raskauteen 😄

Oi onnea 😍
Mä en oo vieläkään oikein sisäistäny asiaa 🤣 oon nyt yrittäny toistella ittelleni, että olen raskaana ja joku pieni tuolla vatsassa kasvaa. Mut ei vaan pysty ymmärtämään.

Olipa ikävä vastaanotto. Siitä huolimatta raskaus voi jatkua ihan hyvin. Onko sulla nyt mitkä viikot ja millä viikoilla sulla on keskenmenot tapahtuneet?

Olipa ikävä vastaanotto. Siitä huolimatta raskaus voi jatkua ihan hyvin. Onko sulla nyt mitkä viikot ja millä viikoilla sulla on keskenmenot tapahtuneet?
No joo, oli kyllä 😞 Ensimmäinen tuulimuna oli ihan alussa, olisiko ollut rv4+jotakin, seuraava keskeytynyt keskenmeno oli rv8+4 (sikiö vastasi viikkoja 7+4, ei sykettä), tätä edeltävästi olin varhaisultrassa käynyt rv6 ja syke näkyi, mutta mainitsivat tuolloin että lapsiveden määrä olisi vähäinen.

Mulla neuvola 24.7, sitä ennen ultra vielä, niin näkee tarkan lasketun ajan, koska en ole yhtään varma päivistä, koska kierto heitellyt enkä ole oviksestakaan yhtään varma.

Takaisin