Neuvola

Minnnis

Vauhtiin pÀÀssyt keskustelija
Olisiko oma ketju neuvolaan liittyville asioille hyvĂ€? 😊

Oletteko vielÀ olleet yhteydessÀ neuvolaan ja varanneet aikaa?
 
Soitin eilen ja jĂ€i aika varaamatta, mulla jĂ€i ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitĂ€ (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, ettĂ€ ei tartte lÀÀkĂ€riinkÀÀn kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitÀÀn sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielĂ€) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita ettĂ€ olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen vĂ€lillĂ€ raskautumaan ja uskoa tĂ€hĂ€n. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tĂ€hĂ€n. 😱 EhkĂ€ tĂ€ssĂ€ hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten ettĂ€ soittelen lĂ€hempĂ€nĂ€ rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitĂ€.. 🙄
 
Soitin eilen ja jĂ€i aika varaamatta, mulla jĂ€i ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitĂ€ (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, ettĂ€ ei tartte lÀÀkĂ€riinkÀÀn kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitÀÀn sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielĂ€) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita ettĂ€ olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen vĂ€lillĂ€ raskautumaan ja uskoa tĂ€hĂ€n. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tĂ€hĂ€n. 😱 EhkĂ€ tĂ€ssĂ€ hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten ettĂ€ soittelen lĂ€hempĂ€nĂ€ rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitĂ€.. 🙄
En voi kuvitella miltÀ susta tuntuu, kun pelkÀstÀÀn tÀtÀ lukiessa mulle tuli ÀlyttömÀn paha mieli.
 
Soitin eilen ja jĂ€i aika varaamatta, mulla jĂ€i ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitĂ€ (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, ettĂ€ ei tartte lÀÀkĂ€riinkÀÀn kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitÀÀn sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielĂ€) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita ettĂ€ olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen vĂ€lillĂ€ raskautumaan ja uskoa tĂ€hĂ€n. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tĂ€hĂ€n. 😱 EhkĂ€ tĂ€ssĂ€ hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten ettĂ€ soittelen lĂ€hempĂ€nĂ€ rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitĂ€.. 🙄
Siis aivan kamala vastaanotto neuvolasta! 😔 Tosi ikĂ€vÀÀ, ettĂ€ oot saanu tĂ€llĂ€stĂ€ kohtelua, tsemppiĂ€ ❀ jos sulla on voimia, niin laita ihmeessĂ€ palautetta eteenpĂ€in tai oo yhteydessĂ€ terkkareiden esihenkilöön!
Mulla ennen esikoisen raskautta oli km ja kkm ja kyllÀ vaan silti soittaessani uudesta alkaneesta raskaudesta terkkari varaili luottavaisena ensikÀynnin ajan mulle, toivotteli kovasti tsemppiÀ ja valoi uskoa siihen, ettÀ kaikki voi mennÀ hyvin. Koska vaikka mikÀ keskenmeno tausta ois, niin kyseessÀ on uusi alkanut raskaus, johon tottakai pitÀisi saada ensikÀynti ihan normaalisti! Alko oikeen entisenÀ terveydenhuollon ammattilaisena suututtaa sun puolesta, ettÀ joku on suhtautunu suhun nÀin!


MĂ€ olin tĂ€nÀÀn yhteydessĂ€ neuvolaan ja kyselin mites tÀÀllĂ€ nykyisessĂ€ kaupungissa asiat hoituu (esikoisen raskauden aikaan on asuttu muualla). Oli tosi kiva pÀÀstĂ€ juttelemaan vĂ€hĂ€n alkaneesta raskaudesta ja antaa esitietoja yms, vĂ€hĂ€n konkretisoi taas koko hommaa 😁 sain nyt ekan ajan 31.7. ja toisellekin kĂ€ynnille varattiin aika syyskuun alkuun. Neuvolan la on 7.3., pitĂ€isköhĂ€n mun nyt itekki sitte mennĂ€ sillĂ€ đŸ€”
 
TÀnÀÀn plussasin, mutten heti soitellut. Odotin puolison töistÀ kotiin ja kerroin uutiset. Huomenna soitan, jÀnnittÀÀ!
En oikein tohdi tietenkÀÀn vielÀ sisÀistÀÀ tÀtÀ, oireet on kuin alkaisi menkat, lisÀnÀ toki etova olo.
Milloin tÀmÀn sisÀistÀÀ, sisÀistÀÀkö ollenkaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
TÀnÀÀn plussasin, mutten heti soitellut. Odotin puolison töistÀ kotiin ja kerroin uutiset. Huomenna soitan, jÀnnittÀÀ!
En oikein tohdi tietenkÀÀn vielÀ sisÀistÀÀ tÀtÀ, oireet on kuin alkaisi menkat, lisÀnÀ toki etova olo.
Milloin tÀmÀn sisÀistÀÀ, sisÀistÀÀkö ollenkaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Onnea! ❀

En mÀkÀÀn ole sisÀistÀnyt muuten, paitsi silloin kun on jotain vaivoja.

Nyt esim. kĂ€vin lenkillĂ€ ja puolessa vĂ€lissĂ€ lenkkiĂ€ alkoi sattumaan/nipistelemÀÀn mahaa. Inhottavaa. Voi toki olla muutakin, mutta heti yhdisti raskauteen 😄
 
TÀnÀÀn plussasin, mutten heti soitellut. Odotin puolison töistÀ kotiin ja kerroin uutiset. Huomenna soitan, jÀnnittÀÀ!
En oikein tohdi tietenkÀÀn vielÀ sisÀistÀÀ tÀtÀ, oireet on kuin alkaisi menkat, lisÀnÀ toki etova olo.
Milloin tÀmÀn sisÀistÀÀ, sisÀistÀÀkö ollenkaan? :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Oi onnea 😍
MĂ€ en oo vielĂ€kÀÀn oikein sisĂ€istĂ€ny asiaa đŸ€Ł oon nyt yrittĂ€ny toistella ittelleni, ettĂ€ olen raskaana ja joku pieni tuolla vatsassa kasvaa. Mut ei vaan pysty ymmĂ€rtĂ€mÀÀn.
 
Soitin eilen ja jĂ€i aika varaamatta, mulla jĂ€i ihan kauhea fiilis puhelusta. Taustalla siis yksi km ja kkm. Summa summarum koko puhelusta oli et tervetullut ekaan ultraan olisin rv12-13, JOS en saa keskenmenoa ennen sitĂ€ (ja jos saan, niin voin kotona odotella vuodon loppumista, ettĂ€ ei tartte lÀÀkĂ€riinkÀÀn kuulemma tulla jos ei tuu voimakkaita kipuja). Siis ihan totta ja faktaa tuo, mutta jotenkin tuntu niin pahalta kuulla tuo ja puhua mahdollisesta keskenmenosta, kun mitÀÀn sellaiseen viittaavaa oiretta ei (ainakaan vielĂ€) ole ollut. Olisin halunnut vain iloita ettĂ€ olen onnistunut spontaanisti lapsettomuushoitojen vĂ€lillĂ€ raskautumaan ja uskoa tĂ€hĂ€n. Nyt on kauhean skeptinen olo ja paha mieli. Joka vessareissulla tihrustaa paperia ja odottaa vuotoa, meni vain uskon rippeet tĂ€hĂ€n. 😱 EhkĂ€ tĂ€ssĂ€ hormonihuuruissa ylireagoi mut surkea olo. Sovittiin sitten ettĂ€ soittelen lĂ€hempĂ€nĂ€ rv12 uudestaan JOS ei tule keskenmenoa ennen sitĂ€.. 🙄
Olipa ikÀvÀ vastaanotto. SiitÀ huolimatta raskaus voi jatkua ihan hyvin. Onko sulla nyt mitkÀ viikot ja millÀ viikoilla sulla on keskenmenot tapahtuneet?
 
Olipa ikÀvÀ vastaanotto. SiitÀ huolimatta raskaus voi jatkua ihan hyvin. Onko sulla nyt mitkÀ viikot ja millÀ viikoilla sulla on keskenmenot tapahtuneet?
No joo, oli kyllĂ€ 😞 EnsimmĂ€inen tuulimuna oli ihan alussa, olisiko ollut rv4+jotakin, seuraava keskeytynyt keskenmeno oli rv8+4 (sikiö vastasi viikkoja 7+4, ei sykettĂ€), tĂ€tĂ€ edeltĂ€vĂ€sti olin varhaisultrassa kĂ€ynyt rv6 ja syke nĂ€kyi, mutta mainitsivat tuolloin ettĂ€ lapsiveden mÀÀrĂ€ olisi vĂ€hĂ€inen.
 
Takaisin
Top