Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
eka neuvola takana. laskettuaika olis terkan mukaan 30.3 mutta tuohon en ise usko, varsinkin kun niastentautien osastolla lääkäri sano varhaisultrassa, et en ole niin pitkällä kuin laskurit näyttää. Hirvee määrä lippulappuja kotiin luettavaksi.puuuh.
iltapäivästä ultraan.

Mulla eka neuvola tiistaina 29 pv :) sikäli ei mitään uutta ja jännää ku kuitenki käytännön jo tiiän ku neljäs tulossa :)

Keskiviikkona eka neuvola :) siellä ei kyl muuta tehdä kuin täytetä tiedot ja annetaan lippulappuja sekä aika verikokeisiin. Hemoglobiini, verenpaine ja paino ainoat tutkimukset. Ultraa ei tuol ees ole käytössä.

Meillä oli tänään myös eka neuvola. Sen jälkeen oli kyllä hyvä ja luottavainen mieli. Hoitaja oli oikein mukava ja hyvin paljon informaatiota jaksoi kertoa käynnillä. Hemoglobiini, verenpaine ja paino mitattiin. Laskettu aika on nyt eri arvioiden mukaan 3.4-11.4. Hoitaja oli kuitenkin melko varma, että meidän tapauksessa synnytys tulee olemaan aiemmin jo maaliskuun puolella (mm. koska minulla on 2.tyypin diabetes).

Meillä on neuvola vasta 8.9 ja en yhtään millään jaksaisi odottaa. Haluaisin sinne jo nyt, mutta ensiviikollahan tuo jo onneksi on.

Mulla olis 13.9. Eka neuvola. Tuli mieleen noista sokerirasituksista että onkos sinne pakko mennä? Mä inhosin sitä ekan kans ja itellä ei oo ylipainoa ja syön säännöllisesti hitaita hiilareita niin en usko että mitään on..

Mulla olis 13.9. Eka neuvola. Tuli mieleen noista sokerirasituksista että onkos sinne pakko mennä? Mä inhosin sitä ekan kans ja itellä ei oo ylipainoa ja syön säännöllisesti hitaita hiilareita niin en usko että mitään on..

Ei tarvii jos ei tahdo. Mä en menny. Vaik neuvolatäti epäili mulla jotain raskausdiabetestä vaik mul ei tullut edes painoa kunnolla. Tiesin itse ettei ole niin siks en myöskään menny.

Mulla huomenna eka neuvola, 8+5. En oo yhtään innostunu asiasta, plääh. Tahtoisin kyllä olla.

En ole soittanut vielä neuvolaan (nyt 5+4/5), mutta esikoisesta ensimmäinen neuvola oli vasta viikolla 10+ jotain (neuvolan laskujen mukaan nuo viikot), mikä oli musta aika myöhään... Oikeasti tosin viikkoja oli 9+jtn

Onko teillä aikaisemmin jo synnyttäneillä varattu kuinka pitkät käynnit? Tai kauan ootte siellä olleet jotka on jo käyneet? Meillä tämä hysteerikko täti varas ensikäynnille 90min, mikä musta tuntui liiottelulta kun asia on kuitenkin tuttua. Sanoi vain että varataan ensikäynnille näin pitkä aika kun tulee paljon uutta asiaa yms. Mää en oo ihan varma onko sillä kaikki muumit laaksossa muutenkaan..

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja ootan siis ensimmäistä. Ei meilläkään kestäny kun vähän vajaa 60 min. Lähinnä käytiin läpi elämäntapoja + sukurasitteita. Ja toki nuo ultra asiat. Että kuulostaa kyllä pitkältä tuo 90 min kun teille asiat vielä tuttuja.

Mulla tais olla varattuna aikaa 60min josta meni max 45min :)

Mulle puhelimessa sano et varata ekaan neuvolakäyntiin 90min aikaa ku ultrataanki samalla. Mut sit sano että ku toista ootan niin tuskin niin kauan menee :) miten sais tän ajan kulumaaan?! Vasta 21.9 eka neuvolla viikkoja sillon 9+2 :p

Mä kysyin aikaa varatessa et kauan menee, niin sanottiin joku reilu tunti. Saa nähdä kauan siellä sit ollaan. Enää viikko!!

Ei olla soitettu vielä neuvolaan, en kestänyt soittaa ennen varhaisultraa, ettei sitten tarvitse perua jos on tuulimunaraskaus. Varhaisultra on ensi maanantaina, silloin rv7+0,joten tiistaina soittelen sitten jos odotuksista huolimatta kaikki onkin hyvin. Meillä oli keväällä uusi terkka muuton vuoksi ja oltiin siellä n. 90min vaikka oli kolmas raskaus, kun terkka halusi rauhassa jutella kaikki taustat läpi. Oli mun mielestä ihanaa, että oli hyvin aikaa, ja tuli sellainen kokonaisvaltaisen välittämisen tunne, kun oli niin kiinnostunut. Meillä siis vähän rankempi tausta raskausasioissa niin tuntui hyvältä puhua asioista rauhassa. Jos kaikki on nyt hyvin, on tosi kiva mennä takaisin samalle terkalle.

Ekasta lapsesta oltiin muistaakseni päälle tunti ekassa neuvolassa. Toisesta sitten taidettiinkin olla vain 0.5h, mutta terkka oli sillä asenteella että kun toinen niin tiedät kaiken. Kolmannesta on varattu tunti aikaa. En viikolla olis eka neuvola :)

Mulla oli eilen se eka neuvola. Meni 70min vaiks toinen lapsi. Eipä mitään uutta oikeen. Sain vaun odotuskirjan, se oli kiva.

Ei oo tosiaan pakollista.
Mä menin viimeks sillä asenteella, että mullahan ei radia ole! No...paastossa jäin kiinni 0,1 yksikön verran!! Oikeasti. Pidin sitä vitsinä! Sallittu raja oli 5.3 ja mulla 5.4! No jouduin seurantaan tietenki, joka sekään ei kylläkään pakollista. Mulla paukku sokerit vähä väliä, mutta mä söinki mitä sattu.... Jouduin kontrolliin ja diabeteslääkäri määräs mulle lääkityksen. Mä olin edelleen sitä mieltä, että koko homma on pelkkää ku*etusta, enkä alottanu lääkitystä. Viikko myöhemmin, kolme viikkoa etuajassa jätkä jo synty. Peloteltiin isolla vauvalla radin vuoks, mut poitsu paino jopa hurjat 3218g :) Peloteltiin, että poitsun verensokeri romahtaa, ei romahtanu. Mä olen vielä tänäkin päivänä sitä mieltä, että humpuukia koko homma jos ei arvot sokerirasituksessa oikeasti pauku reilusti yli! :grin Nythän mua pelotellaan, että minä ja lapsi tullaan sairastumaan myöhemmin 2 tyypin diabetekseen. No...se on sen ajan murhe ja onhan se meillä jo ihan sukurasitekin.. Nythän mä joudun sokerirasitukseen sit mahdollisesti kaks kertaa (jos ekasta pääsee läpi puhtain paperein) ku viimeks oli radi :hilarious: Minähän menen..jo ihan mielenkiinnosta! :laughing021

Takaisin