Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että kun on vähän epäreilua että kaikissa neuvoloissa ei ultrata :(

Hei onks ketään täyttänyt sähköisesti neuvolan esitieto lomaketta ? mä en pääse täyttää sitä en tiedä miksi näyttää että ei koko lomaketta olisi tarjolla ja neuvola täti käski sähköisenä sen täyttää ennen neuvolaa ja keskiviikkona ois eka nla :D

Mä täytin ja löytyi ainakin mulla ihan ongelmitta! Varmaan kyllä riippuvainen sairaanhoitopiiristä/sotealueesta millanen systeemi on käytössä.

Hmm aika jännä :/ siellä löytyy siis kohta että äitiysneuvolan esitietolomake mutta kun sitä painaa menee lomakkeen valintaan ja sit sieltä ei sitä löydy... noh sanon siellä neuvolassa vaan niinkun asiat on ettei onnistunu :D

Meillä löytyy vaan tulostettavat versiot, ei voi täyttää ja lähettää sähköisesti.

Mä täytin ja löytyi ainakin mulla ihan ongelmitta! Varmaan kyllä riippuvainen sairaanhoitopiiristä/sotealueesta millanen systeemi on käytössä.

Meinasin kans, että varmaan vaihtelee. [emoji3] Täällä päin on portaali nimeltä iPana :D

Miulla oli tänään eka neuvola.
Lomakkeiden täyttöä, verenpaineet, hemoglobiini jne perusjuttuja.
Sama neuvolatäti kun esikoisestakin ja ei oo kyllä valittamista. Ihanasti suhtautu uuteen raskauteen.
Np-ultran varasin ja se olisi sitten 13.9. [emoji4]

Tänään varasin neuvolaan ajan, joka rv 8+3, ultra siitä sitten reilun viikon päästä.

Muokattu viimeksi:
Meillä löytyy vaan tulostettavat versiot, ei voi täyttää ja lähettää sähköisesti.

Meillä sama! Tänään tulostin ja vien sit ekaan neuvolaan mukaan.:) Mulla eka neuvola 21.9. En saanu aikasempaa kun olisin halunu yhdistää esikon neuvolan siihen mut ei ollu kuulma mahdollista niin sit meni pidemmälle.

Mulla kans tänään eka neuvola :)

Hassua et vähän jännittää vaikka tietää ettei siellä edes tehdä mitään. Saapahan ainakin luvan varata nt-ultra-ajan :)

Neuvolassa käyty, tämä th koneineen oli sitä mieltä, että la olis 31.3. No olkoon vaikka Aprillipäiväkin oli kiva. Olishan tuo voinut siirtää sen vielä.30.3 kun kierto on tasan 27. NT ultraankin sain ajan jo.

Meillä ei itse varata ultriin aikoja vaan tulee postissa kotiin ajat. Meillä kans neuvola sitä mieletä että la olis aikasemmin 7.4 jos oikein muistan, mutta nla th ei ottanut huomioon oikeaa kierron pituutta joten en lähde sitä muuttamaan ehkö sitten ultran jälkeen jos siellä muuttuu :)

Neuvolassa käyty ja terkan mukaan la olis viikkoa aikaisemmin (maaliskuun 31), itse en siihen usko koska kierrot on olleet 35 päiväisiä. Mut päästäänpähän viikkoa aikasemmin nt-ultraan :) Täytyykin huomenna soitella Medisonariin :)

Mulla oli pari päivää sitten eka neuvola, eipä siellä mitään kummallista, esitiedot otettiin, hemoglobiini mitattiin ja pissanäyte piti antaa. Samalla myös ultrattiin, kun katsoi tarkasti ruutua niin pystyi näkemään kun sydän sykki, siellä värähteli semmoinen pieni piste :Heartred:Heartred

Mulla oli tänään eka neuvola. Raskaus vahvistettiin raskaustestillä (mun toinen raskaustesti vasta) ja testiin piirtyi erittäin vahva viiva kontrolliviivan viereen. Kätilö laski että laskettu aika olisi 19.4. (Itse laskin että 20.4.) mutta eipä se niin nuukaa ole :happy: sain lippusia ja lappusia, tietoja raskaudesta/äitiydestä, ja raskauspäiväkirjan. Kätilö kyseli mun terveyteen liittyviä kysymyksiä. Varattiin seuraava tapaaminen, joka on 13.9. ja silloin otan avopuolisonkin mukaan. Varattiin nyt jo myös joulukuulle aika :eek: meen tekemään kaikki verikokeet + muut labraan kun 10+0, just ennen mun ulkomaanmatkaa. Saan myös ultraan ajan postitse, se on jossain yksityisellä ilmeisesti.

Apua, tää tuntu nyt niin todelliselta!!

AprilB 5+6

Oi ihanaa raskaus päiväkirja, mä kävin ostaa ihan perus päiväkirjan esikoisen aikana ja kirjotin sitä vielä esikoisen synnyttyä ja oon koonnut lapsille sellasia paketteja mitkä saa sitten joskus lahjaksi tyyliin 18v tai kun muuttaa pois tai saa ekan oman lapsen :) niissä on kaiken näköstä mm. Vaatteet joissa tuli sairaalasta kotiin ja semmosia vaatteita mitä tuli useimmiten käytettyä ensimmäiset talvipuvut sitte tilasin lapsille harsot omalla tekstillä ja tutit omalla tekstillä ne on kaikki niissä ja "lemppari" tuttipullot pojalla on se päiväkirja ja sit niihin menee vielä noiden tärkeimmät unilelut ne on ollut niillä sairaalasta asti ja vieläkin on tärkeimpiä <3 sinne menee myös ekat piirrustukset ja ekat oma valitsemat vappu pallot, sitte menee ristiäis lahjat sois tollaset koristelahjat ja kastetodistukset ja kynttilät, kaikkea tollasta, pojalle oon koonnut sen äitiyspakkaus laatikkoon, tytölle pitäis se laatikko hommata sillä on nyt ihan perus laatikossa :)

Takaisin