Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse asiakaspalvelijana en vain ymmärrä, miksei sitä voi olla kohtelias ja mukava toisille ihmisille. Varsinkin kun eikös tuo hoitoala ole aika pitkälti kutsumusala.. ja just kun on herkkiä hormonihirviöitä asiakkaina, niin enemmän kuuluisaa mielipahaa aiheuttaa vielä ehkä jopa töykeä hoitohenkilö.

Ymärrän kyllä, että leikkauksista ym. Johtuen ala ja palvelu ei ole välttämättä sitä tasoa, jota he haluaisivat antaa mutta eivät kykene, mutta olen sitä mieltä, että ystävällinen käytös ja sen puute ei ole kuin ihmisestä itsestään kiinni. :)

Ps. Piti tänään soittaa neuvolaan, mutta havahduin viisi minuuttia soittoajan jälkeen.. :D huomenna uusi yritys, vaikka menee tiukille, kun pitäisi lähteä bussilla junalle samoihin aikoihin..

Meillä siis menee niin että soittoaika on 8-14 ja jos hoitajat varattuna soittavat takaisin sama käytäntö kun terkkarilla, sinäänsä ärsyttävää jos kiireellinen asia, kerran tyttö oli kipeä ja soitti vasta viikon päästä takasin, no olin jo ehtinyt siinä välissä lastenklinikalle... tänää vihdoin ja viimein soitti takas nlasta ja sain ajan 23.8 jolloin viikkoja on omien laskujen mukaan 7+0 tosin ei olisi eka kerta kun sekoan näissä viikkojen laskuissa :D

Mä sain neuvolaan ajan rv 8+4, eli syyskuun alkuun menee. Varasin myös (yksityiseltä) varhaisultran parin viikon päähän, jolloin 7+3. Jos kaikki näissä vaikuttaa olevan hyvin, kerrotaan sitten molempien perheille :smiley-ashamed004

Naukumaija: seulontaultra on noin viikolla 12 :)

Mitä tulee tuohon neuvolaterkkarin ylipainoon puuttumiseen, niin se on fakta että niin pitää tehdä. Itellä ekassa raskaudessa oli paljon ylipainoa ja se meidän terkkari oli aivan kamala. Hän esitti asian todella tylysti. Lisäksi hänellä oli opiskelija, jonka hän myös haukkui minun aikanani...Lähdin itkien neuvolasta. Soitin heti seuraavana päivänä ja sanoin että haluan vaihtaa terkkaria, koska tämän pitäis olla mun elämäni onnellisinta aikaa.. Sen jälkeen mulla olikin ihana terkkari, jonka kanssa keskusteltiin ylipainosta järkevästi ja sain hyviä vinkkejä. Toisessa raskaudessa terkkarin kanssa oltiin myös hyvin samassa ymmärryksessä ja hän osasi esittää asian oikein. Saa nähdä mitä nyt sanotaan ku BMI on korkea mutta oon tällä hetkellä ns. elämäni kunnossa. BMI johtuu lihaksen määrästä suurimmaksi osaksi :) Sokerirasitukseen joudun jo iänki puolesta. Se on kyllä kamalaa se litku!

Mitä tulee tuohon neuvolaterkkarin ylipainoon puuttumiseen, niin se on fakta että niin pitää tehdä. Itellä ekassa raskaudessa oli paljon ylipainoa ja se meidän terkkari oli aivan kamala. Hän esitti asian todella tylysti. Lisäksi hänellä oli opiskelija, jonka hän myös haukkui minun aikanani...Lähdin itkien neuvolasta. Soitin heti seuraavana päivänä ja sanoin että haluan vaihtaa terkkaria, koska tämän pitäis olla mun elämäni onnellisinta aikaa..

Ilman muuta asiaan tulee puutua, onhan se kuitenkin riski raskaudelle. Vaan tosiaan tuo, että miten sen asian ilmaisee, on se avain. Mulle on ihan "niin ok kun voi olla", että mun painosta huomautetaan, kunhan se tehdään asiallisesti.

Nuorena ja etenkin ala-asteella meidän pikkukylän terkkari oli hirveä, muistan, kun olin vitosella ja terkkari tuli pitämään luokalle jotain terveysesitelmää. Jossain vaiheessa tokaisi: "ja kuten markella tässä, lasten ylipaino on todella ongelmallista ja lähtee jo vauva-ajasta", hän lähestulkoon käytti minua esimerkkinä koko luokan edessä, siitä asti jo ollut vähän skeptinen näkemys. :D itseaiheutettuahan tämä on ja nykyään suunnilleen kestää arvostelun kuin aikuinen :D

markerolig: apua! Siis miten joku ammattilainen on voinut a) sanoa tuollaista ja b) luokan edessä?! huh huh :wtf muutenkin tosi ikävä lukea näitä teidän muidenkin huonoja kokemuksia asian suhteen.

Mulla on se noin +10 kg ylipainoa ihannepainoon nähden ja bmi on 26 luokkaa. Tarkoitus oli laihduttaa, mutta plussa tuli yllättävän nopeasti. Soitin terkkariin ja kun hoitsu kysyi pituutta ja painoa, niin totesin heti perään jotenkin että: "tiedän kyllä, että painoa on liikaa ja aion syödä terveellisesti raskausajan". Tämä kyseinen hoitsu oli oikein mukava, ei lähtenyt syyllistämään eikä muutakaan ikävää. Toivottavasti jatkossakin vastaan tulee rakentavaa palautetta antavia ammattilaisia :hello2

markerolig: apua! Siis miten joku ammattilainen on voinut a) sanoa tuollaista ja b) luokan edessä?! huh huh :wtf muutenkin tosi ikävä lukea näitä teidän muidenkin huonoja kokemuksia asian suhteen.

Kovasti etenkin näin aikuisena kanssa ihmetellyt, että miten tuohon saisi sanan ammattilainen liitettyä. :D nooh, hän pitää yhä virkaa lapsuudenpaikkakunnalla, varmaan jo nykyivänä vähän fiksumpi. :D

Ja mä yhä elättelen toiveita, että kun nään oman terkan livenä, että hän on mukava ja ihana ja puhelimen välityksellä vain saanut huonon ensivaikutelman. :)

Meillä pitäis olla sama terkka kuin esikoisestakin, ei kyllä mitenkään tehnyt numeroa ylipainosta, tsemppasi kun kerroin ruokavaliomuutoksista jne. Todellakin toivon että olis samanlainen tälläkin kertaa, esikoisesta kun ei ole vielä kaikki raskauskilot lähteneet ja tosiaan jo ennestään ylipainoa.

Mä laitoin soittopyynnön neuvolan nettisivun kautta su ja sain jo soiton ma-aamuna. Sain ajan jo ens ke 23.8. jolloin keskustellaan miten täällä neuvola-systeemi toimii (en asu Suomessa) ja teen vielä raskaustestin mikäli niin haluan. Ja varataan aika ekaan oikeaan tapaamiseen.
Sain aivan ihanan ystävällistä palvelua joten tästä hyvä fiilis. :happy:

Mä laitoin soittopyynnön neuvolan nettisivun kautta su ja sain jo soiton ma-aamuna. Sain ajan jo ens ke 23.8. jolloin keskustellaan miten täällä neuvola-systeemi toimii (en asu Suomessa) ja teen vielä raskaustestin mikäli niin haluan. Ja varataan aika ekaan oikeaan tapaamiseen.
Sain aivan ihanan ystävällistä palvelua joten tästä hyvä fiilis. :happy:

Uu, mielenkiintosta! Missä päin asut, jos saa kysyä? Itseä ainakin kiinnostaa miten muualla toimii vastaavat kun Suomessa :)

Uu, mielenkiintosta! Missä päin asut, jos saa kysyä? Itseä ainakin kiinnostaa miten muualla toimii vastaavat kun Suomessa :)
Naapurimaassa, eli Ruotsissa :wink aika samallalailla täällä varmaan toimii systeemit. Let'a see!

Mä oon reilusti alipainoinen painan 45kg oon aina painanut ja raskaus aikana mulle tuleee pahimmillaan 25kg ylimäärästä mutta kaikki lähtee synnytyksen jälkeen, muo inhottaa olla näin hoikka, mun kädet on luuta ja nahkaa tai siis näyttää siltä vatsaa ei oikeastaan oo peppua ei oo pohkeissa on lihasta ja tissit aina ollu isohkot muuhun kroppaan verrattuna, meillä on kaikki suvun naiset olleet alle 45kg ennen kun ensimmäinen lapsi syntynyt muut naiset alkoi lihomaan mutta mä en en tiiä mistä johtuu, syön terveellisesti mutta herkuttelen myös paljon tosi paljon saatan viikon aikana syödä pariki sipsipussia ja silti ei mitään käytän yleensä autoa kauppa reissuilla ja muutenkin liikun lähes tulkoon autolla, lasten kanssa puistoilen kyllä ja välillä käydään lasten kanssa pienellä kävelyllä ja koiraa vien ulos tietenkin välillä, mutta yleensä mies hoitaa sen, en sitten tiedä johtuuko muun suvun lihominen paljonki alkoholista kaikille tuppaa se maistumaan, mutta mä en pahemmin juo, en oikeen tykkää mausta ja inhoan humala tilaa, teininä tullu juotua ihan riittävästi, sillon tällöin oon saunassa ottanut jonkun siiderin (mulla kaks siideriä mitä pysyyn juomaan :D nirso kun olen) ja sitten juhlissa voin ottaa lasin skumppaa jos on hyvää. Mut muuten mulle ei uppoa toisaalta en valita etten tykkää :D mutta joo näin omasta kokemuksesta kyllä ne neuvolat alipainosta myö huomauttaa ja ei ole mukavaa muutenkaan kun jokainen epäilee anoreksiaa tai vastaavaa, painaisin mielelläni sen 50-60kg AINAKIN, tai sanotaanko näin painosta en niin välitä kuhan vähän jotain pehnustetta sais tai vaikka lihasta...

Joo ei se varmaan helppoa ole toisinkaan päin! Monesti olen kuullut, että todella hoikille sanotaan surutta, että syö nyt vaan enemmän niin lihot varmasti. Se on varmasti yhtä hankalaa kumminkin päin.. Ottaisin mielelläni pienen tirauksen sun ilmeisesti vauhdikasta aineenvaihuntaa. :D meidän suvussa taas kaikki naiset on reilusti ylipainoisia, etenkin äidin puolelta. Kasvatus oli aika, noh, ruokaisa.. :D mä lisäksi itse lihon todella helposti, saan kyllä vhh-dieetillä isoja määriä pois ja osan niistä jopa pidettyä pois, mutta ei kummoisia tarvitse syödä, kun lukemat paukkuu :D sokerirasitustestiä odotellessa. :D

Mulla on maanantaina neuvola ja vähän jännittää mitä mulle sanotaan ylipainosta, sitä on n. 20-25kg. Mä en ala kuuntelemaan sitten yhtään mitään saarnaamista vaan todennäkösesti sähähdän takasi. Niinkun joku totesikin ylempänä; tän pitäis olla maailman ihaninta aikaa eikä mun tarvi kuunnella mitään nillittämistä painosta, tiedän kyllä itse missä mennään. Itseasiassa vähän enne plussaamista olin aloittanut sukulaisten kanssa treenaamisen kevään puolimaratonille mutta sille tuli nyt stoppi. Aivan turha rueta mussuttamaan jostain ylipainosta jolle nyt ei enää raskauden aikana mahda mitään. Piste. Rakentavasti voin asiasta puhua ja viimeisen kuukauden pahoinvointikin on ollut sitä luokkaa että kaikki karkit ja pullat on jo sitä kautta jäänyt käytännössä pois ruokavaliosta eli terveellisesti yritän elää ja laihdutuksen aika on sitten kun lapsi on ulkona.

Sandstorm, mulla on kans suunnilleen saman verran ylipainoa, kohtalotoveri siis täällä!
Tahtotila on myös, että lasten jälkeen voi sit alottaa vaikka minkä muutoksen, että saa itsensäkin kuntoon. Tässä kohtaa kun ei enää kauheesti ainakaan dieteillä painoa pudotella :D

Mä vien tässäki voiton! :hilarious: Ylipainoa jopa 30kg liikaa :grin En ehtiny raskauksien välillä tiputtamaan painoa paljon mitään... Näillä nyt mennään :oops:

Mä vien tässäki voiton! :hilarious: Ylipainoa jopa 30kg liikaa :grin En ehtiny raskauksien välillä tiputtamaan painoa paljon mitään... Näillä nyt mennään :oops:

Noh, sanotaanko, että bmi:n normaalirajalle olis reilusti enemmän mitä toi mitä aluksi mainostin, mutta jos tuon parikytä ja plus sais koskus pois, oisin tyytyväinen :D nää on ihan ite syöty omin pikku kätösin. :D

Kun kerroin perheelleni raskaudesta niin sanoin samalla että odotan jo kevättä että saa rueta laihduttamaan ja liittyä kuntosalille, äiti ja isä katto toisiansa ja repes nauramaan ja totesivat että katotaan kuka jaksaa mennä kuntosalille kun on vastasyntyny sylissä =)

Ehkä sitten kun nuorin menee yläasteelle... :D :D

Takaisin