Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä soittelen vasta maanantaina neuvolaan kun meijän neuvola on ollu kesäsulussa. Mutta maanantaina sitten. :)

Mun tarttee varmaan kans soittaa huomenna aika. Meidän neuvolat yhdisty niin en tiiä yhtään miten sinne saa nykyään aikoja. Ja onhan se kiva sit päästä sinne nt-ultraankin oikeaan aikaan. Jotenki ajattelin että olis kiva odottaa että käy ensin varmistumassa varhaisultrassa mutta se on vasta 30.8 :(

Mun tarttee varmaan kans soittaa huomenna aika. Meidän neuvolat yhdisty niin en tiiä yhtään miten sinne saa nykyään aikoja. Ja onhan se kiva sit päästä sinne nt-ultraankin oikeaan aikaan. Jotenki ajattelin että olis kiva odottaa että käy ensin varmistumassa varhaisultrassa mutta se on vasta 30.8 :(

Itse "haaveilen" kans et pääsis varhaisultran ensin ennen kun soittelee, mutta jos paras olis käydä tyyliin rv 8-9, niin se menee ehkä vähän pitkälle? Toisaalta, viimeksikin mulle nla varattiin vasta viikolle 11, että sinänsä... nojaah :D ehkä sitä pitää vaan ottaa kapula kauniiseen käteen ja soittaa ensi viikolla tai seuraavalla.

Joo itekkään en viitti odottaa sen neuvolan varaamista sinne syyskuulle kun tuntuu että se menee sitten niin pitkälle :D

Neuvolaan soitettu, sain ajan 7.9 :) Sitä ennen teen vielä yhden testin tän viikon lopulla terkkari suosituksesta (koska testiviivat ollu haaleita plussia vielä tänä viikonloppuna), jos testiviivat vahvistunu, niin pääsen tkn kautta varhaisultraan jo parin viikon sisällä! :joyful:Mulla siis todella epäsäännöllinen kierto, niin halutaan kattoo millä viikoilla mennään, terkkari meinas että hyvin raskaana olen ja viiva kyllä vahvistuu oireiden perusteella... Voi taivas että jännittää.. :nailbiting::bag:

Mä soittelin neuvolaan, sain ajan 29.päivä :) tasan viikon päästä varhaisultra joten viikotki selvinnee siks ku on neuvola :)

En oo vielä soittanut aikaa, tänää kyllä vasta plussasin :D No huomenna sitten :)

Tänään oli eka neuvola. Ylipainostahan tuli sanomista, kuten arvata saattaa... :grin Sokerirasitukseen varasi mulle ajan enskuun alkuun ja seuraava neuvola syyskuun lopulla, ultran jälkee. La aikaistu 6.4. -> 4.4. :hilarious:

En saanut sitten tänään(kään) aikaiseksi soittaa neuvolaan.
Ehkä näin jo kahden lapsen äitinä, ku tietää ettei se eka käynti oo mitenkään ihmeellinen, niin ei jaksa pitää kiirettä [emoji87]

Minä saan varmasti kans palopuheen ylipainosta, vaikka oon reilu 15 kiloa tiputtanu ennen perheenlisäyshaaveita, mutta se tuskin siellä kiinnostaa :D jos saisi tällä viikolla aikaiseksi soitettua, to-la ollaan mökillä, jos ke ehtisi.. Tai muistaisi :D

Mä koitin pe soittaa uudestaan, ei vastattu eikä soitettu talasin, taas tänään aamusta koitin nlaan soittaa mutta taas soitamme takaisin eikä soittoa tullut....

Mä koitin pe soittaa uudestaan, ei vastattu eikä soitettu talasin, taas tänään aamusta koitin nlaan soittaa mutta taas soitamme takaisin eikä soittoa tullut....

Tällä ei ainakaan muistaakseni voinu jättää soittopyyntöä. Puhelin tuuttaa hamaan hautaan varattua jos joku muu "ehti ensin" soittoajalla, soittoajan ulkopuolella tulee ääniviesti, että parhaiten tavoitat soittoaikaan arkisin klo 12-12.30. Itellä vähän nihkeä aika töissä lähtee soittelee, kun omalla tiimillä pyörii lounaat ja pitäs paikkailla lounastajia (oon siis teknisen tuen puhelinaspa), viimeksi meni koko puolituntinen, kun meni se 20 minuuttia sootellessa että pääsi läpi.

Tänään oli eka neuvola. Ylipainostahan tuli sanomista, kuten arvata saattaa... :grin Sokerirasitukseen varasi mulle ajan enskuun alkuun ja seuraava neuvola syyskuun lopulla, ultran jälkee. La aikaistu 6.4. -> 4.4. :hilarious:

Hyi sokerirasitus :yuck: se on mullakin taas edessä tässä raskaudessa :shifty:

Mullakin tulee olee sokerirasitus [emoji108] viimeeks makasin siel sängys koska meinasin pyörtyy ja tuli heikko olo. Sitä odotellessa, kiitos ylipainon :D (joka siis ei tietenkään oo omaa vikaa :D :D)

Mulla eka neuvola rv 8. Täällä eka neuvola onkin yleenäs rv9. Olis kiva kyllä päästä ultraan, että tietäis missä mennään kun mulla kierto ollut niin sekasin, että yhtään varma ei voi olla mikä rv on menossa.. Mutta kylläpä se selviää sitten np-ultrassa.

Joissakin neuvoloissa pääsee ultraan ihan neuvollasakin. Kuinkas teillä on? Täällä ei ilmeisesti pääse ku keskarin ultriin, sama oli kahdessa muussakin kunnasakin jossa oon lapsia odottanut.

Juu, eiköhän se täälläkin tuu sanomista ylipainosta ja passitus sokerirasitukseen. Mun piti syksyllä alottaa kuntosali ja painonpudotus mut tuo toinen jää nyt kyllä pois. Koko kesän oon raatanu puutarhan kimpussa ja syönyt vhh dieetillä mut ei paino putoa. Tää on meidän suvun kirous, et kilot pysyy tiukassa. Ainut keino millä saan painoa pudotettua on erittäin vähäenerginen dieetti ja kovasti liikuntaa ja se on rankkaa.
Mä itseasiassa tein ruokavalionmuutoksen 2011, kun kärsin kroonisesta migreenistä ja vatsakivuista. Estolääkkeet ja hormonilääkkeet oli kokeiltu ja vaikka ne vähensikin kohtauksia, niin haittavaikutukset oli ikävät. Tutkittiin myös suoli ja endo, jotka puhtaat. Kivuille ei löytynyt syytä mut lääkkeistä ja neljä vuotta kotona kipupotilaana toi hurjasti kiloja.
No kävipä sitten niin, että tämä ruokavalion muutos vei migreenit mukanaan. Masukivut helpotti mut kyllä huomaa, jos syö jotain väärää. Ja mitä pidemmän aikaa syö väärin, ni päätä alkaa taas särkeä. . Eli mä syön aika terveellisesti mut paino vaan on ja pysyy.
Jos ne alkaa siellä neuvolassa äpyttää tästä, niin kerron tämän, että mä olen jo paljon tehnyt oman terveyden eteen ja olen voinut viimeiset 2,5 vuotta hyvin, ylipainosta huolimatta.

Hitsi mä en ymmärrä noiden neuvolaihmisten tapaa ilmaista asioita. Vielä kun ovat tekemisissä hormoneista(kin) herkillä olevien odottavien äitien kanssa. Mur.

Mulle on varhaisultra varattu 8+2 ja ekan neuvolan laittoivat vasta 10+3! Mulla on ollut epämääräistä tiputtelua ja meinasivat siksi, että varmistetaan raskauden kesto ultralla. Mut eikös eka seulontaultrakin ole jo 10-12 viikoilla?

Sain varattua ekan neuvola-ajanki. Se on parin viikon päästä kun on 8+4. 10 viikolla käydään verikokeissa ja 13 viikolla on nt-ultra. Sitä en sit tiedä onko jälkimmäinen 12+ vai 13+ viikol. Mä toivoin että kerkiän ennen synttäreitä ultraan niin ei sit tartte keksiä tekosyitä miksen nyt sit lähde juomaan :D

Takaisin