Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minul eka neuvola jo perjantaina :D silloin 6+2. Aika ajoissa, mut ei haittaa yhtään:)

Merelda, oi miten ihana varmasti oli nähdä siellä jotain. Ihan kateeksi käy.
En ole aiemmin mistään varhaisultrasta edes kuullut, mutta nyt jos rahaa olisi enemmän olisin sinne halunnut..

Normi neuvolaan vielä melkein 2vkoa aikaa..

Mä sain neuvolan 8+3. Jännittää kyllä melkoisesti.
Pohdin pyydänkö miestä järjestää työt niin että hänkin pääsis mukaan.

Mä en oo vielä edes varannu, en oo jotenki uskaltanu, sain kauheat saarnat nla sijais tädiltä kun kuopusta odotin, koska "liian pieni ikäero ja mä en yksin pärjää kahden pienen kanssa ja mitä muuta höpötti" ja siis meillä miehen kanssa omat asunnot, oma neuvolan täti tiesi että on omat asunnot mutta perjaatteessa asutaan silti yhdessä eli siis mies on.kuitenki lähes koko ajan mun luona, se luo vaan turvaa kummallekkin että on omat asunnot ja se on ollu meille semmonen irtiotto arjesta, on ihan kävelymatkan päässä kylläkin, mutta esim. ollaan välillä menty sinne katsomaan leffaa ja joku tullut tänne hoitamaan lapsia ja jos mies lähteny viihteelle ni on sitte menny sinne yöksi, ettei herätä meitä kun yöllä tulee pikku päissä kotiin ja tarkotus on jättää miehen asunto pois ja nyt miehellä on alivuokralainen jonka täytyy asua vuosi miehen alivuokralaisena että saa sitten jäädä siihen asuntoon kun mies sanoo irti. Mutta ehkä mä rohkastun ja vielä tän viikon puolella varailen aikaa :D

Mä en oo vielä neuvolaa varannut, vasta viikot 4+2, niin jotenkin on vähän varuillaan vielä. Kai mä ens viikolla sitten sinne soittelen :)

Pohdin pyydänkö miestä järjestää työt niin että hänkin pääsis mukaan.

Mulle sanottiin aikaa varatessa, että olisi hyvä jos isä pääsisi mukaan, ilmeisesti sairaushistorian kartoittamista varten.

25.8 ensimmäinen neuvola, hauskaa kun on sama neuvolan th äitiysneuvolassa ja lastenneuvolassa. Kun varasin aikaa niin hän vaan totesi että "ihanaa että oot raskaana! Nyt on ollut niin hiljaista äitiysneuvolan puolella" :)

Mulla oli kans aikasemmin kummallakin lapsella sama nla täti ja myös kummassakin raskaudessa se sama :) nyt muutettiin viime syksynä ja nla vaihtui, tytön kanssa ollaan kerran käyty tossa uudessa nlassa mutta en sitte tiiä onko se sama meillä myös poitsulla ja nyt äitiys neuvolassa

Varasin tänään ajan, meidän oma neuvola oli niin täynnä, että sain ajan vasta kuun vikalle päivälle toiseen suht lähellä olevaan neuvolaan. Toivottavasti ensikäynnin jälkeen kuitenkin pääsis ihan omalle neuvolatädille takas.

En oo vielä varannu neuvolaa, tänään on 6+0. Jotenki aiva epäluulonen olo koko raskaudesta vaikka 2 edellistä on menny ihan ongelmitta. Jospa oottais vielä pari viikkoa ja sitte alkaas soitella :D

Ei oo pakko vastata, mut kiinnostaa. Miks jotkut lykkää neuvolaan soittoa? Mulle on aina sanottu, että heti kun testi on positiivinen, niin soittoa neuvolaan. Että voidaan mahdollisimman alusta asti seurata raskautta ja puuttua esimerkiksi keskenmenon riskeihin....yms yms.. :)

Ei oo pakko vastata, mut kiinnostaa. Miks jotkut lykkää neuvolaan soittoa? Mulle on aina sanottu, että heti kun testi on positiivinen, niin soittoa neuvolaan. Että voidaan mahdollisimman alusta asti seurata raskautta ja puuttua esimerkiksi keskenmenon riskeihin....yms yms.. :)

Mulla on ekasta keskeytyneestä raskaudesta vähän huonot kokemukset meidän nlasta. Olin 5+4 kun soitin nlaan enkä tiennyt yhtään mistään mitään, "jaa nyt jo vai soittelet. No katotaas sit tonne kuukauden päähän jotain aikaa." Ja kun sain km ja soitin peruakseni ajan vähän itku kurkussa: " okei, oliko muuta?" Sain vastaukseksi. Jäi vähän paha maku suuhun.

Ainakin itse tuosta syystä haluan mahdollisimman pitkälle pitkittää soittoa tuonne :D vaikka ei sitä kovin pitkälle voi siirtää.

Mullakin oli omat ongelmat, joista voi lukea huhtikuisista mut siis 8.8 naistentautien osastolla gyne anto viimein luvan soittaa neuvolaan. Olin silloin laskurin mukaan 6+4.

Mä oon lykänny sen takia että mietin kovasti miten siellä suhtaudutaan kun mulla jo kaks lasta ennestään syksyllä täyttävät 2 ja 3 on niin pienellä ikäerolla, että pelkään jos alkaa jotain saarnaamaan ja kun uus neuvola kokonaan :/ toiseks oon niin "nuori" vielä :D että se pelottaa vielä enemmän ja sit vielä miten tää neuvola suhtautuu meijän asumisjärjestelyihin :D sit ajattelin myös et ois hyvä soittaa vasta parin viikon päästä nii vois samalla varata ajat 2 ja 3 vuotis neuvoloihin mutta eilen aamulla sit kuitenki yritin soittaa kyllä nlaan, mutta ei vastattu, soittivat 14 aikaa takasin just ku olin päikystä hakemassa lapsia ja sillon mä en pystynyt vastaamaan, seuraavaks soitti takas kun ajoin ja en puhu puhelimessa jos ajan varsinkaan lapset kyydissä, no tänää uus yritys :D

Nii ja siis pelkään saarnaamista myös sen takia että ollu anemia kummassakin edellisessä raskaudessa, ni alkaa varmaan heti siitä saarnaa että "sun ois pitäynyt odottaa vielä vuosi että rauta arvot vois pysyä hyvinä ja miten sun keho kestää taas raskauden ja synnytyksen" no mulla ei oo kamalat synnytykset ollu, itseasiassa jos synnyttäminen aina on mulle niin helppoa niin voisin synnyttää vaikka joka päivä :D

Kyllä jotkut terkat sitte osaa olla tökeröitä!:shifty:
Kiitos vastauksista. Ymmärrän toki jos on jotain pelkoa tai huonoa kokemusta. Varmasti iteki lykkäisin soittoa tuollaisissa tilanteissa.

Täällä eka neuvolla 8+2. Soitin heti plussan jälkeen, koska halusin saada työvuorojen kannalta mahdollisimman sopivan ajan. Vaikka lähipiirille varmasti kerrotaankin pian raskaudesta niin töissä en halua vielä asiasta ilmoittaa.

Täällä eka neuvolla 8+2. Soitin heti plussan jälkeen, koska halusin saada työvuorojen kannalta mahdollisimman sopivan ajan. Vaikka lähipiirille varmasti kerrotaankin pian raskaudesta niin töissä en halua vielä asiasta ilmoittaa.

Minä oon päättäny, että otan käynnit kun sieltä tarjotaan. Jos saan olla pois töistä, niin aina parempi. En tällä hetkellä voi sietää työtäni enkä viihdy siellä kuin työkavereiden takia. Mutta, meillä molemmilla miehen lanssa on sellaiset työt, että etenkin loppuviikosta ja varsinkin loppupäivästä on suht helppo saada vapaata. Varsinkin siinä kohtaa viimeistään, kun uskaltaa kertoa raskaudesta.

Mulla on eka neuvola viikoilla 7+5, soitin heti plussaamisen jälkeen neuvolaan ja sen jälkeen varhaisultrassa laskettu aika tarkentu viikolla eteenpäin eli sen takia mulla eka käynti noin aikasin. Aikaa varatessa oltiin siinä uskossa että vk 8 olisi siis jo loppupuolella kun eka käynti koittaa

Takaisin