Neuvola

Mä plussasin torstaina ja soitin maanantaina neuvolaan, onneksi koska täällä Helsingissä on aika kortilla ajat. Puhelimessa odottelin reilun viisi minuuttia kun langan päässä ihminen koitti selvitellä koska olisi tarpeeksi pitkä aika tarjolla ja meni sitten yli vapun.
 
Mä sain ihan vaivatta takaisinsoittopalvelun kautta ajan Hesassa, sain vielä valita otanko neuvolan ennen vai jälkeen varhaisultran :)
 
Mulle ei edes mainittu varhaisultran mahdollisuutta... Ehkä tää on alueellista myös, kun ns. omaan neuvolaan sain kuitenkin ajan? Vähän mystistä, mutta pääasia että aika on nyt varattuna :)
 
Varmasti on alueellisia erojakin, tosin voithan vapaasti myös valita missä käyt.
Ei tuo varhaisulta automaattisesti kuvioon kuulukaan. Meillä se on hoitojen myötä edessä.
 
Neuvola:
18.4. / Meritähti
18.4. / Leppälintu
19.4. / Helmi81
20.4. / Alina16
20.4. / Eevinen
21.4. / Rosamamma
26.4. / TK
27.4. / Tirlis
27.4 /pookkana
2.5. / Suuz
4.5 / Hurrikaani

Ultra:
7.4. / pookkana
11.4 / MomToBe2
12.4. / Korento86
13.4. / Meritähti
13.4 / Selzzi
18.4. / Helmi81
18.4. / Tirlis
18.4. / Leppälintu
18.4. / Moona
20.4. / TK
20.4. / ellikki85
 
Eka neuvola 27.4. Onkos se edelleen niin et ultrat on vkolla 12 ja rakenne?esikoisen kans kävin mehiläisellä omakustanteisesti aikanaan, tokan kohdalla en käyny. En tiiä miten tekisin nyt:think005
 
Mä meinasin varata huomenna neuvolan kun oon tehny digin ja oon tietojen viikoista, mulla kun on tilanne ettei kierto kerenny synnytyksen jälkeen käynnistyä kun jo tässä raskaana ollaan niin ei oo mitään hajua kuinka pitkällä oon menossa :)
 
Mä en käynyt esikoisesta varhaisultrassa, mutta nyt sen viime viikkosen vuodon takia haluun käydä tarkistaa tilanteen. Tuo 85e on myös niin hyvä hinta, että tuntuis hassulta jännittää kauheesti kotona ja olla menemättä :p
 
Mä varaan neuvolan vasta sitten jos ar-ultrassa kaikki on hyvin. Ensi tiistaina on se, jännittää jo :D
 
Viime raskaudessa esikoista odottaessa mulle valkeni vasta 6+jotain viikolla, että MUN pitää soittaa äitiysneuvolaan :grin En jotenkin tajunnut, että tosiaan heillä ei ole mitään kristallipalloa :rolleyes:

Tästä raskaudesta soitin heti seuraavana arkipäivänä :) Meidän kunnassa näin keväisin on usein ruuhkaa, niin pitää ajoissa soittaa, että saa tuollaisen pitkänn 1,5h ajan. Nytkin soitin 27.3 sinne ja sain vasta kuukauden päähän. Olisi halunnut ottaa mut viikkoa aikaisemmin jo, mutta ei vaan löytynyt mitään aikaa ja tää aika minkä sain oli ainut aika sillä viikolla, johon enää mahtui.
 
Missä on halvimmat varhaisultrat? Itsellä lähimmän paikan ultran hinnaksi tulis melkein 200e. Pitää oikein miettiä viitsiikö sitä summaa maksaa.. Vaikka haluaisin kyllä tietää onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa. :)
 
Helsingissä ja Lahdessa toimii aikankin tuo Perhe-arte. HKI hinta on kaikkineen 85e ja Lahdessa oliko kympin vai pari halvempi :) Ultrauksen tekee kätilö eikä lääkäri, niin siksi halvempi.
 
iskallt, Pirkanmaalla asun, kauhean pitkiä matkoja ei oo mahdollisuus liikkua.
 
Tänään käytiin varhaisultrassa ja siellä sykki pikku papusen sydän. Vastasi viikkoja 6+0, kun itse aattelin tänään olevan 6+1 ja neuvolan mukaan tänään olisi 6+4 :) La on siis 1.12 ultran mukaan ja mun laskujen mukaan 30.11. Siinä kuun vaihteessa siis. Oli kyllä mieltä huojentavaa nähdä pikkuinen ja saada kuulla, että kaikki näyttää hyvältä. Vielä ei kuunneltu sydänääniä kun sen verran hidas syke vielä kun ihan vasta äskettäin alkanut sydän sykkiä :)
 
Ihana pookkana että pieni oli oikeassa paikassa ja oikean kokoinen :Heartred aikasessa vaiheessa kävit, mut onneks sieltä syke löytyi :)

Omaankin varhaisultraan alle viikko, hui!
 
Voi että ihanaa pookkana kun masusta löytyi elämää :) Itelläni varhaisultraan vielä ikuisuus
 
Neuvola:
18.4. / Meritähti
18.4. / Leppälintu
19.4. / Helmi81
20.4. / Alina16
20.4. / Eevinen
21.4. / Rosamamma
26.4. / TK
26.4 / Ellikki85
27.4. / Tirlis
27.4 /pookkana
2.5. / Suuz
4.5 / Hurrikaani

Ultra:
7.4. / pookkana
11.4 / MomToBe2
12.4. / Korento86
13.4. / Meritähti
13.4 / Selzzi
18.4. / Helmi81
18.4. / Tirlis
18.4. / Leppälintu
18.4. / Moona
20.4. / TK
20.4. / ellikki85
 
Oli kyllä hyvä tuuri, että näkyi syke :happy: Jos olisi ollut malttia, niin olisi kannattanut odottaa viikko tai jopa pari viikkoa. Seuraavan kerran nähdää varmaan sitten toukokuun puolessavälissä kun on se eka seula :)
 
Takaisin
Top