Neuvola

Mun mies ei ollu esikoisenkaan kans mukana missään neuvolassa, niin en odota et ois nytkään. Mut enpä ees tiä mitä se siel tekis, ku munki mielestä ne käynnit on tylsiä :wink odotan aina vain sitä sydänäänten kuuntelua..
Ekaan ultraan se sillon tuli ku pakotin, mut nyt en tiä.

Ei oo koskaan ollu miehiä mukana neuvolassa. Eka kerta oli nyt viime raskaudessa kun isyydentunnustuspaperit kirjoitettiin.

Mun mies kävi esikoisen aikana tosi usein :) vuorotyö ja pääs helposti osallistumaan. Oli hänen mielestään kiva käydä ja sai myös jutella vauvaan liittyvistä asioista ja pääs kuuntelee sydänääniä :)
Nyt tässäkin raskaudessa tulee jos pääsee töiden puolesta:grin
Ihana kun toinen on niin mukana! Toki meillä edellisestä raskaudesta 5v, että paljon on muuttunut ja unohtunut asioita.

Jokaiseen ultraan mies osallistuu. Tää on meille molemmille ihan ehdoton, on se ihana yhdessä olla siellä.

Esikoisen aikaan mies oli jokaisella käynnillä mukana, hoidoista synnytykseen. Nyt tulee miten vain suinkin pääsee. Ultriin ja synnärille aivan varmasti :)

Mun mies on ollut molempien lasten aikana kaikissa jutuissa mukana. :) ja on nyt tämän kolmannenkin kanssa. :)

Meillä myös mies oli jokaisella neuvola ja ultra käynnillä esikoisesta ja tälläkertaa tulee jos töiltään pääsee :)

Vastaanpa itsekin. Meillä mies oli esikoisen kanssa lähes aina mukana ja nytkin meinasi tulla jo ensimmäiselle käynnille, mutta huomautin että siellä menee sitten aikaa ja on pääasiassa "turhaa lätinää", niin ajatteli lopulta itsekin, että jättää käynnit nyt ennenkaikkea ultrareissuihin, kun joutuu joka tapauksessa omalla ajallaan tulemaan mukaan ja tekemään työtunnit takaisin sisään.

Meillä mies on ollut mukana ja varmaan jatkossakin on jos vaan pääsee.

Ultrissa on mukana aina. Tytöstä oli neuvoloissakin pari kertaa ja onnex ni saatii isyyden tunnustus tehtyä neuvolassa. Nyt ollaankin naimisissa niin tunnustusta ei eriksee tarvii :)

Meilläkin mies oli esikoisesta kaikilla käynneillä mukana. Nyt sanoin ettei tarvitse tulla ja olla töistä pois, kun tuttua hommaa jo. Ultrakäynnit tietenkin poikkeus :)

Ekassa ja muutamissa muissa mies oli esikoista odottaessa mukana. Nyt ei ollut ekassa eikä varmaan paljon tuu muihinkaan. ehkä sitten kun hällä on kesäloma tulee mukaan (tai sitte jää pojan kans kotia, niin pääsisin ihan yksin :rolleyes:)

Meillä mies kävi esikoisen aikaan neuvolassa muutaman kerran. Alkuun oli joku käynti, jonne toivottiin puolisoa mukaan ja loppupäässä raskautta olin vuodelepolaisena, niin kuskasi mua sinne ja takaisin, niin tuli myös käynnille mukaan. Samoin synnytyksen jälkeen tuli ainakin ekalle kerralle mukaan. Nt- ja rakenne-ultraan tuli mukaan, samoin alkuraskaudessa äippäpolin kontrolliultraan. Ja loppuraskaudessa samaisen vuodelepo-ongelman vuoksi kuskasi mua äippäpolin kontrolleihin ja oli mukana ultrissa. Nyt tulee perusultriin ja seuraavalle neuvolakäynnille, kun niin neuvolasta taas toivottiin. Sillä alkaa sopivasti loma silloin, niin pääsee helposti tulemaan. Ja loppuraskaudestahan ei taas tiedä, jos joutuu jälleen mua kuljettamaan käynneille. Mä niin toivon, että välttyisin tällä kertaa vuodelevolta...

Tuo on kyllä mun mielestä hyvä, että on nt-ultraa ennen lääkärikäynti, jolla tarkastetaan viikot. Meillä ei täällä päin ole niin. Ite kyllä hakeuduin lääkärille ennen nt-ultraa tarkastamaan viikot ja sen onko masussa elämää. Mut tosi hyvänkuuloinen käytäntö, ei tarvii mm. elää epäilyksessä.

Neuvolakäynneille mies on aina tervetullut ja olikohan niin, että laajaan lääkärin tarkastukseen mies ihankutsutaan mukaan, että sinne ainakin pitää tulla. Kerran oon neuvolassa käynyt ja silloin ei mies ollu mukana. Ultrissa on ollut mukana. En tiiä tuleeko vielä seuraavalle neuvolakäynnille mukaan, mutta mun puolesta sais jo kyllä tulla. :)

Onko teillä miehet olleet mukana ekassa neuvolassa?
Ekassa neuvolassa ei tainnut olla, mutta toisella käynnillä, missä piti ne voimavara-laput palauttaa, niin silloin oli. Toisenkin kerran kävi. Siinäpä ne miehen käynnit :) Minä kerroin joka kerta mitä oltiin höpötelty ja se riitti. En koe, että miehen olisi tarvinnut joka kerta siellä olla.

Meillä mies halusi ehdottomasti olla mukana ekassa neuvolassa ja muutenkin niin paljon mukana kun vaan pääsee. Minusta aivan ihana asia:happy:

Ei ollut mies mukana ekassa neuvolassa, ei koettu tarpeelliseksi. Ultriin haluaa ehdottomasti mukaan ja mahdollisesti myöhemmin neuvolaankin. :)

Meillä miestä kiinnosti tulla neuvolaan mukaan mut sit mikään muu ei raskaudessa kiinnostanu :( Taitaa mennä tän toisen kanssa samalla tavalla

Meillä mies kävi esikoisen aikaan neuvolassa muutaman kerran. Alkuun oli joku käynti, jonne toivottiin puolisoa mukaan ja loppupäässä raskautta olin vuodelepolaisena, niin kuskasi mua sinne ja takaisin, niin tuli myös käynnille mukaan. Samoin synnytyksen jälkeen tuli ainakin ekalle kerralle mukaan. Nt- ja rakenne-ultraan tuli mukaan, samoin alkuraskaudessa äippäpolin kontrolliultraan. Ja loppuraskaudessa samaisen vuodelepo-ongelman vuoksi kuskasi mua äippäpolin kontrolleihin ja oli mukana ultrissa. Nyt tulee perusultriin ja seuraavalle neuvolakäynnille, kun niin neuvolasta taas toivottiin. Sillä alkaa sopivasti loma silloin, niin pääsee helposti tulemaan. Ja loppuraskaudestahan ei taas tiedä, jos joutuu jälleen mua kuljettamaan käynneille. Mä niin toivon, että välttyisin tällä kertaa vuodelevolta...

Minkä takia määrättiin vuodelepoon? Mäkin sain rv 31 varotuksen et jos en nyt himmaa niin joudun vuodelepoon, mies ei antanu kotona levätä joten meinas sit syntyy rv34 kun en himmannu tarpeeks miehen takia. Tässä raskaudessa en anna miehen vaikuttaa asioihin yhtä paljon kuuntelen enemmän itteeni tosin haastetta tuo esikoisen hoito siinä ohessa.

Takaisin