Neuvola

Niia mulla ultra neuvolalääkärissä 8.8. jolloin 8+1. On siinä se hyvä puoli että ehkä sitten sen ultran jälkeen on luottavaisempi, kun on hieman myöhemmin se. Ja siitä ei ole niin pitkä enää np-ultraan. Ku viimeks aloin epäillä km melkein heti ultran jälkeen. Hyvä että sait sen. En minä silti ihmettele, jos mielenrauhasta haluaa/pystyy maksamaan myös ar-ultran. Itte uskon edelleen että sinulla masussa kaikki hyvin ja ahistus johtuu aiemmasta huonosta kokemuksesta. Tsemppiä!

Kiitos tsempistä kultamarja :) varmasti ahdistus johtuu nimenomaan siitä edellisestä keskenmenosta...
Mulla on sillon 1.8. jo vissiin 9+5 menossa. Olisin halunnut aiemmin mutta minkäs teet kun terkkarit on kesäsuluissa. Ja 12.8. np-ultra (jos kaikki on 1.8. hyvin). Kun sais tän ajan nyt kulumaan nopeasti...

Mikä esitieto lomake? :O ei tääl semmosta oo...joku pitää käyä täyttää sit ekan ultran jälkeen ku tietää varman lasketunajan...

Netissä hyvis.fi -sivulla neuvottiin käydä täyttämässä esitietolomake, en tiedä onko joka neuvolassa sama homma :)

Kunpa tuliskin :sad001 Mie meinasin alkuvaikeuksien jälkeen soittaa neuvolaan, että lähettäkää paperisena :mad: Kunhan ei vaan enempää mitään nettijuttuja tuu, ei sovi miulle :mad: Kaikki kiitos paperisena ja postilaatikkoon niin hommat hoituu parhaiten ja nopeiten :)

Ensimmäinen neuvola osuu viikoille 8+ ja kaikki seulat otetaan. Soitin ajan muutaman päivän päästä plussaamisesta, ainakin yleisesti ohjeistetaan olemaan heti yhteydessä kun raskaus varmistunut?

Joo niin ohjeistetaan siitä syystä että jos menee kesken niin se keskenmeno kirjataan neuvolan kirjoihin. Se edistää sitten tutkimuksia jne.. Mulla itelläni oli nimitttäin neljä keskenmenoo ennen esikoista ja niistä yks oli kemiallinen. Tein plussan testiin ja kerkesin soittaa neuvolaan, sit vuoto alko muutaman päivän päästä. Mutta tuon soiton otin vaan hyvästä koska sitten viidenteen raskauteen sain syyn pyytää tukilääkitystä ja nyt se lääkitys on uudestaan.
Eli suosittelen ilmottamaan neuvolaan heti ku plussaa.

Mulla eka neuvola sattuu myös viikolle 8+. Mut mä vaihdan synnytyssairaalaa ja mulla tehdään nt-ultra siellä sairaalassa ja rakenneultra myös. Nyt selvittäävät neuvolassa, että otetaanko ne veriseulat siellä vai sit siellä synnytyssairaalassa. Viimeks saatiin riskiluvut heti siellä sairaalassa samalla ku ultrattiin.

Mä kävin eilen neuvolassa. Oli tosi positiivinen kokemus ja täti oli mukava :) Harmi että on vain tämän kesän tuossa ja sitten siirtyy omaan neuvolaan. Mutta oli siis vanhempi täti joka samantien viittasi kintaalla painon nousu huolet. Että jos hän olisi loppuun asti mun täti, niin ei ainakaan tarvisi sitä ressailla ja selittää.
Ja hän oli myös sitä mieltä, että aivan turha minun mennä sokerirasitukseen :D Ja olen täysin samaa mieltä! :D :D

Kiva kuulla Vieläkö kerran! Toivottavasti siun oma täti olis yhtä mukava :) Miulla vielä 2,5 pitkää viikkoa neuvola-aikaan. Ei jaksa oottaa, haluan mennä jo :happy:

Kertokaas uudelleen synnyttäjät. Menikö se niin, et sokerirasitukseen joutuu jos; yli 25 v, ylipainoinen, suvussa diabetestä-kriteerit täyttävät henkilöt? Näin olen lukenut kun tietoa olen etsinyt. Kertokaa jos olen väärässä ja miten asia oikeesti on. Pelottaa nimittäin älyttömästi, et joudun siihen ja haluan pystyä neuvolassa perustelemaan mielipiteeni faktalla :grin

Joo jos joku noista kolmesta täyttyy, niin joutuu sinne. Ja meillä vissiin aika lievästäkin ylipainosta joutuu...

Mä joudun ainaki eikä se tarkempaa syytä sanonu...oisko ku oon sen yli 25...vaikkei nyt ylipainoo oo ookkaa niinku aikasemmissa...

Mä en onneksi joudu sokerirasitukseen. Vaikka iän puolesta sitä pelkäsin (oon tosiaan hurjat 26 :D).
Mutta koska mulla ei oo suvussa kyseistä sairautta tai ylipainoakaan itsellä niin neuvolantäti totes että ihan turhaan vaan iän takia laittaa.

Takaisin