Neuvola

Meillä oli ihan mukava neuvola tätsy ekalla kerralla ja varmaan saadaan se nytkin (ainakin sille on eka neuvola aika) Sokerirasitukseen varmasti meno ainaki kerran jos ei toisenkin, edellisestä oli yks arvo koholla (muistaakseni sen ruuan jälkeinen arvo) ja varmaan ne on nytkin koholla kun tota painoa en ole saanu pois, ruokailua tarkkailemalla edellisessä raskaudessa sai kuiten arvot pidettyä kurissa. Nyt onki kesälomailut takana ja pitääkin heittää kaikki sokerimössöt pois. Liikuntaa pitäis saaha jotenki lisää niitä sokeriarvojakin ajatellen....

Ai vitsi se painon nousun vahtiminen on rasittavaa!! Mä ymmärrän sen syyn kyllä, mut kyllä ärsyttää kun joka kerta oli että huhhuh, taas liikaa tullut. Joo joo :D minkäs teet ku tekee mieli syödä pellillinen lämpöisiä voileipiä iltapalaksi ja kerrankin on "hyvä syy" syödä. Buahahaaa!

No okei. Nyt olis oikeesti tavote olla saamatta niitä yli 20kg. Niiden tiputus oli meinaan hyvinkin rasittavaa.. Varsinkin kun teki sen kahteen kertaan, ku lapsilla vaan 1v8kk ikäeroa.
Mut jos sitä painoa alkaa taas kertyä, ni sit alkaa. Mä en suostu raskauden aikana sitä suremaan. Haluun olla vaan hyvällä mielellä :D

Mulla kyllä kieltämättä ressaa tuo paino. Mutta mulla onki jo ylipainoa pohjalla....Edellisestä tuli 16kg ja 13 jäi synnärille, mutta sitä viimistä 3kg en tähänpäivään mennessäkään oo saanu pois...Ei se auta ku yrittää seurata mitä syö ja jättää herkut mahollisimman vähälle.

Kai sitä vois sitten ensi viikolla soitella neuvolaan. Testasin eilen 3+6 niin vois vielä huomenna tehdä varmistustestin. Toivottavasti uusi neuvolatäti olisi kiva. Muutettiin tässä välissä, niin en pääse edelliselle tädille joka oli ihana. Mulla on tässä raskaudessa myös jonkin verran erikoisjuttuja tiedossa, joten haluaisin sanoa niistä heti soittaessa. Joskus vaan tuntunut, että ovat niin kiireisiä siellä puhelimessa...

Huomenna pitäis kans soittaa neuvolaan. Huomenna olis 5+2 mittarissa. Tätinä pitäis itseasiassa olla yks tuttu, en sit tiedä onks hyvä vai huono...

Marppanen, luulis että pääset halutessasi toiselle tädille jos pyydät. :) Ellei oo ihan pieni neuvola..

Aivan. No ei mul nyt kai mitään väliä ole. Katsoo tän ekan kerran jälkeen et mitkä tunnelmat

:)

Pitää varmaan etsiskellä ne ruokasuositukset jostain netistä. Haluaisin kyllä tarkistaa ne heti eikä vasta ekalla käynnillä..

Mäkin varasi perjantaina ajan neuvolaan. Sain ajan 12.8. Sinne asti pitäs jaksaa odottaa :bored: mut sillo taitaa ollakki jo 9+ viikot et jospa kuuluis sydänäänet :)

Toivon niin etten joudu sokerirasitukseen! Oon siis ihan kohta 24 ja ihan normaalipainoinen että toivottavasti sais jotenkin livistettyä siitä :D Neulakammo ja raskaus ei kyllä sovi yhteen...

Olin esikoista odottaessa 23v ja normaalipainoinen eikä neuvolassa kertaakaan edes mainittu sokerirasitustestistä.. Mutta tuohon neulakammoon niin se hemoglobiinihan saatetaan ottaa useammallakin neuvolakerralla ja verikokeetkin ovat edessä :D En halua/yritä pelotella mutta sanoinpahan vain että osaat varautua :p

Meillä ainaki hb otetaan sormenpäästä nlakäynneillä, en sit tiedä miten jos on neulakammonen nii onko se yhtä paha kuin mitä suonesta verinäyte? :D

Kävin kans aikoinaan sokerirasituksessa. On se ällöä, varsinkin kun heikottaa se syömättömyys. Pitääkin muistaa evästä ottaa mukaan, voi sitten heti syödä kun sieltä pääsee pois. Mulla on ihan todellinen riski rd:een, viimeksi oli ihan hilkulla. Lapsi olikin sitten yli 4 kg ja ponnistusvaihe osittain siitä johtuen kesti 2h. Onneks ei käytetty kuitenkaan imukuppia, se kun lisää vauvan olkavaurioiden riskiä huomattavasti. En halua uusintaa.. Lisäks bilirubiini-riski kasvaa ja häiriöt lapsen omassa sokerien käsittelyssä syntymän jälkeen. Toivon todella että jaksan ajatella lasta raskausaikana niin paljon että pidän sokerit kurissa, mut aika näyttää kuinka käy.

Viime raskaudessa ei tehnyt itsellä tiukkaakaan se sokerirasitus, nyt kauhistuttaa ajatuskin, kun tää pahoinvointi tuntuu olevan toista luokkaa. Jospa olotila kohentuisi siihen mennessä, niin saisi sen kunnialla ohitse :)

Nyt olis neuvola varattu ja sillon olis viikkoja 8+6 .. taidan käydä ar-ultrassa kuitenkin ennen ..

Mä soitin heti neuvolaan, kun sain plussan :) Ja ensimmäinen neuvolakäynti onkin jo viikon päästä. Siitä sitten reilun viikon päästä lääkärikäynti. Vähän jännittää, että mitä siellä tapahtuu, kun ei ole aiempaa kokemusta. Puhelimessa neuvolan täti kuulosti ainakin ihan mukavalle, joten eiköhän me toimeen tulla.

Neuvolatädin vastaanotolla viikot ois 7+3 ja sit lääkäriajalla 8+6. Neuvolatäti halusi tuohon nuo ajat antaa ja enhän minä vastaan mukise :) Varhaisultraan en ajatellut vielä varailla aikaa, koska pääsen jo noin aikasin sinne neuvolaan. Katsotaan sit tuon käynnin jälkeen, että mitä mieltä on.

Takaisin