Onks joku aika milloin viimeistään pitää soittaa neuvolaan?
Mä en jotenkin haluaisi vielä, kun muutenkin epävarma kaikesta....
Siis kovin olen onnellinen mut silti niin paljon kysymysmerkkejä...
Marppanen: eka neuvola on yleensä rv8-10, joskus jopa aiemmin. Varmaan viimeistään 6+0 kannattaa soitella että ei tule ongelmia saada aikaa tuolle välille :)
Meilläpäin ilmeisesti ohjeistetaan että vasta noin viikolla 7 otettaisiin yhteyttä neuvolaan. Itsekin soitin kyllä reilusti aiemmin, sillä haluan että mahdollisesta keskenmenostakin jää mustaa valkoiselle papereihini. Toivotaan toki että näin ei käy. :)
Itse ajattelin että parempi tosiaan soitella heti/hyvissä ajoin ja varata sopiva aika. Vaikka raskaus ei ole kestänyt vielä kuin rapiat neljä viikkoa.
Nimittäin. Täälläpäin ei ainakaan ollu aikoja liiemmin valittavaksi ja sain puljattua lääkäriajat ja neuvola-ajat omille vapaapäiville.
Jos jotakin matkan varrella sattuu niin ajattelin että helpompi ne ajat on sitten perua. Ja toisaalta kun reissu on tulossa ulkomaille oli pakko asiat saada järjestymään ennen sitä.
Mulla on LA 12.3. Ja eka neuvola 20.7. Aion käydä varhaisultrassa yksityisellä vslääkäripalveluissa Kaarinassa, maksaa 100e. Olin myös edellisestä raskaudesta mikä meni kesken rv9-13 huhtikuun lopulla, keskeytynyt keskenmeno todettiin kyseisessä ultrassa toukokuun alkupuolella, myös tätä aiempi raskaus päätyi keskeytynyt km ja molemmista sain cytotecit kun ei vuoto alkanut itsellään. Jotenki ajattelen että jos nyt käy samoin ni ennemmin haluan tietää ajoissa kuin vasta np-ultrassa..
Ja tosiaan mulla oli vaikeaa molemmista km raskauksista laskea LA kun ekasta tuli kaikki menkat, ja tokasta tuli 2pvä menkat, jtn alustavasti laskettiin LA sen mukaan, jtn np ultra meni kauas, ja päätin mennä yksityiselle jossa todettiin eloton sikiö ja kokonsa puolesta oli 2vk pidemmällä kuin LA arvio.
Oliks täällä niitä jotka on menossa/on ollut varhaisultrassa? Milloin sinne kannattaa mennä, et jotain näkyis/kuuluis? Paljonko olette tästä lystistä maksaneet? Sinne rv12 on niin kovin pitkä aika!!
Mä olen ehkä menossa. Odotan parin viikon päähän neuvolaan (sillon 7+6?) ja kysyn sieltä onko mahdollista päästä kunnalliseen kun meni kesken viimeks. Jos eivät suostu niin varaan siitä mahdollisimman nopeesti ajan yksityiselle (rv 8-10). Löysin netistä yksityisen jonka hinta ilman kelakorvausta on 120€. Sen oon valmis maksamaan mielenrauhasta.
Menisin itse rv8+ vast ultraan koska kuulemma useimmat keskenmenot tapahtuu 6+ ja 7+, se yksityinen jolla kävin, sanoi että yleisin on 7+4 jollon menee kesken.
Marppanen 100e maksaa ainakin varsinais-suomen lääkäripalvelut nimises paikassa täällä Turussa, ja tää on niinku halpa. Pulssissa vastaava olis ollut 250e.
Hinta pyörii yksityisultrissa varmaankin yleisimmillään 100-200e, on myös lääkärikohtaista. Lahdessa ja Helsingissä toimii Perhe-Arte jossa ultran tekee pyydettäessä kätilö ja on sillon reilusti alle 100e. :)