Neuvola

Tänään yritän muistaa soittaa. Meillä on soittoaika, joten hyvinkin haastava saada soitettua tietyn tunnin aikana. Ei vaan muista! Ja kun muistaa, niin täällä on joku katastrofi menossa :)

Miten sen kehtaa sinne sanoa sitte jos haluu sen vaihtaa? Siis pelkään nii paljo että tää täti ku mulle nyt tulee on iha hirveä koska oon kuullu siitä kamalia kauhujuttuja ja se mun eka km raskaus niin siitä mul oli kanssa sellanen neuvolatäti joka oli aiva kamala, sillä ei ollut omia lapsia, se oli vahvasti sitä mieltä että pitäis olla naimisissa ku hankkii lapsia ja sen kanssa oli kokoajan sukset ristissä.

Se ei mm ymmärtänyt että abortti ei ole vaihtoehto. Sen mielestä ois kannattanu tehdä abortti kun opiskelin vielä toista ammattiani , no mut sitku meni kesken ni se varmaa oli tyytyväinen. Se vaikutti nii sellaselta ihmiseltä että oli valinnut väärän alan itselleen. Vähä ku tarhatätinä olis lastenvihaaja

Mun neuvolatäti esikoista odottaessa oli kans aika raskas persoona. Oli todella vanhanaikanen ja järkkymätön mielipiteissään, en usaltanut olla eri mieltä. Loppuun asti sinnittelin sen kanssa kuitenkin... välttelin vaan kaikkia puheenaiheita mistä oltais saatu tappelu aikaseks.
Kai sitä voi vaan sanoa suoraan että "anteeksi, mutta meidän kemiat ei nyt kohtaa. Haluaisin vaihtaa hoitajan." Ei sen kummempia selittelyitä. Tai sitten soitat jollekin toiselle neuvolatädille ja kerrot tilanteen. Meillä ainakin alueittain omat tädit niin soittaisi jonkun muun alueen tädille.

tarurururuu: Onko teidän kaupungissa jotain omahoitopalvelua netissä? Jos on niin sitä kautta vois varmaan laittaa viestiä.

On kyllä inhottavaa jos kohille osuu sellane neuvolatäti jonka kanssa ei tuu toimeen. Mulla oli esikoisen aikana sellane täti jolla oli aika tiukat mielipiteet kaikesta.. etenkin imetyksestä. Raskaana ollessa mietin imetystä tosi paljon ja ahisti koko ajatus. Tuntu jotenki et se neukkutäti painosti siihe imetykseen (koska se on ainoa oikea tapa) ja tuntu et oon ihan paska äiti jos en tarjoa parasta mahdollista ravintoa lapselleni jajaja mitä kaikkee :grin noh tyttö päättikin sitten ettei pullosta juo ja imetinkin sitten 8kk :rolleyes: nyt meillä on onneks tosi mukava neuvolatäti!

Mun mielestä kans vois ihan vaan soittaa ajan sit toiselle terkalle, jos tulee paha mieli tms ekan kanssa. Ei siinä mitään outoa tai hävettävää ole, kemiat ei aina vaan kohtaa!

Mulla oli ihana terkka esikon odotusajan, varmasti hänellä oli näkemystä moneen asiaan mut piti ne sujuvasti itsellään. Iso kiitos siitä. Toivon tosiaan kans että kävis yhtä hieno tuuri nytkin. Tylsää jos ei saa tukea neuvolasta, sit se on vaan masuasukin kasvunseurantaa, eikä ollenkaan sitä mitä se parhaimmillaan voi olla.

soitin neuvolaan ja oli just niin tyhmä puhelu ku ajattelinkin. Ei varhaisultraa tällä kertaa kun lääkäri lomilla ja "muista syödä terveellisesti ja monipuolisesti" pisti hymyilyttämään..
Onneks siellä ei ihan hirvittävän usein tarvi kolmannessa raskaudessa käydä :D En kestäis..
Joo joo. Taas on tullu liikaa painoa, joo joo. On iso maha. Joo joo. Syön syön...

Te joilla on jo ennestään muksuja ni ootteko joutunu käymään siin sokerirasituskokeessa sillo 12-16 viikoilla? Ku mulla siit km raskaudessa olis ollut se ja varmaan tästäkin. Ja on kans se painonseuranta ku on riski siihen raskausdiabetekseen.

Mä oon ainaki käyny vasta joskus 20-> vkollla.. en muista tarkkaan mut en noin aikaisin ainakaa..

Tänään soitin aikaa ekaan neuvolaan millonkas sun viimeset kk:t on ollu? No, tuossa toukokesäkuun vaihteessa en halunnut sanoa tarkempaa päivää kun niiiiiiin paljon sieppas nuo äippärahat ku tajusin että just menee laskettupäivä neljällä päivällä ylitte edellisen syntymästä vuosituloissa sen verta isompi ero ollut että niiiiin mielelläni oisin ottanu ne rahat neuvola-aika siis 28.7 ajoittavat kuulema ekat neuvolat sinne viikolle 9, noin. Mulla viikkoja tuolloin 8+0. Pitää sitte neuvolassa ottaa kalenteri esille...

Tuosta sokerirasituksesta, en ties onko jo taas parissa vuodesa tullut muutoksia mutta ymmärsin kaverin puheesta että vaikka olisi yli 25, kun on perusterve eikä riskiä olemassa ei tarttisi mennä rasitukseen ollenkaan (ellei paino sitten nouse tosi paljon esim...) kun aimmissa raskauksissa ollut se käytäntö että 25 vuotiaat tai yli, joutuis aina rasitukseen itse joudun tässäkin käymään molemmat rasitukset, niinku aiemmissakin.... Mulle sanoivat vaan foolihaposta, että pitää muistaa syödä

Varmaa kans paikkakuntakohtaisia? Mulla on diabetesgeeni ja mun isällä ja miehen isällä on diabetes. Ja olen lihonnut joulukuusta 16kg, vuodessa 19kg, painan nyt 65kg/168cm. Mulle sanottiin neuvolassa että n. Rv16 paikkeilla meen ekaan sokerirasitukseen ja rv26 paikkeilla toisen kertaa.

mahtavaa, kun on puhelimella laittanu tonne noita hymiöitä viesteihin niin eihän ne täällä näy! :bored: yhtä pötköä vaan koko teksti...

Joo ja mulla ainaki näkyy ne vaihtelevasti ensin ei näy ollenkaa ja seuraavan kerran ku tänne tulee kurkkaamaan näkyykin hymiöitä

Toivon niin etten joudu sokerirasitukseen! Oon siis ihan kohta 24 ja ihan normaalipainoinen että toivottavasti sais jotenkin livistettyä siitä :D Neulakammo ja raskaus ei kyllä sovi yhteen...

Yksi vauva kiitos: mä oon 24 ja ihan normaalipainoinen ja joudun silti ja mun tietääkseni kaikki käy joskus rv26 paikkeilla ainaki sen kerran. Mut mul on sit jo joskus rv14-16 paikkeilla eka ku on se diabetes sukurasitteena ja itellä diabetesgeeni

Ja voihan siitä kieltäytyä, jos siltä tuntuu. Mä en käynyt esikoista odottaessa siinä, mut nyt kuopusta odottaessa kävin. Koin sen nyt tärkeämmäksi mitä esikoista odottaessani ihan jo pelkän oman ylipainon ja iän takia.

Esikoisesta kävin varmaa joskus 20+ viikolla kun neukun mukaan tullu painoa liikaa ja no se nyt valitti siitä joka kerta.. Mutta hahhah, niin oli hyvät tulokset ettei se sanonu mitään.. Saa nähä nyt sitte joutuuko tästä käymään, onneks edes toi neukku vaihtunu. Oisin kyllä pyytäny vaihtaa jos ois vain se sama ollu.

Takaisin