Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola ohi. Verenpaine 119/79 ja paino +596vko, oho :D mä kyllä sanoin sen olevan juhannus turvotus... kauheesti kyseli kotiasioita jne. Ärsyttää niistä puhua. Ja henkisestä voinnista, kun on psyk. Taustaa. Blaablaa... lupasin kertoo jos vanne kiristyy enkä halua neuvolapsykologille.

Sydänääniä ei saanut kuuluviin ja oli ihan ihmeissään kun en itkenyt hysteerisenä. Perjantaina haluaa mut uudestaan kun haluaa kuulla äänet. Kyseli kovasti liikkeistä, koska viimeksi tuntenut. No vauva monotti kokoajan menemään. Kotia kun pääsin koitin kuunnella ja siellä se pikku sydän paukutti :) tietty mietin nyt että osaanko sittenkään käyttää koti doppleria ja tulkitsinko väärin kun kerta ammattilainen ei saa kuulumaan kunnon vehkeillä ja itse muka kotona saan. Mutta ei se mun syke kyllä ollut joka paukutti, vaan oli ihan reipas 150+

15+0

Itsellä nla myös takana 15+4 <3.
Kaikki oli hyvin.
Paino: +88g/vko,
verenpaine: 106/75
Ikäriski: 1:560
Riskisuhde: 1:40000
Edwardsin riskiluku: 1:100 000

Sokerirasituksen tulokset sain kuulla myös.
Paastoarvo: 4.4 (5.3)
1t: 6.2 (10.0)
2t: 4.6 (8.6)

Suluissa raja-arvot. Arvot olivat hyvät. Seuraava sokerirasitus viikoilla 24-26.

Rakenneultra olisi seuraavana 8.8. Ja seuraava nla 11.8., milloin saan myös laput, joilla hakea äitiysavustusta ja äitiyspäivärahaa. Mihin tämä aika loppujen lopuksi meneekään.
Ja toiseksi tarjosi, jos haluan aikaa ylimääräiselle lääkärikäynnille. En halunnut, koska vasta oli np-ultra ja kohta rakenneultra. Jos loppu puolella on mahdollista käyttää, niin sitten käytän.
Raskausviikolla 35 on kaikilla lääkärikäynti.

Mrsa sta kysymys. Terkka kysyi nää perus onko ollut hoidossa yliopistollisessa jne. Mikään näistä ei täsmännyt, mutta olen hoitanut mrsa potilaita, tosin kunnon suojavarustein, mutta ei ilmeisesti lasketa altistukseksi? Samoten potilaina ollut esbl ja clhostridium bakteerin kantajia.

Muokattu viimeksi:
niin ja senhän nla-täti vielä totesi, kun kaveri oli vilkas ja tunnusteli kohdun, että miten selvästi kohdun pyöristymisen jo huomaa/tunne. Sitä ei kuulemma vielä näillä viikoilla tunne.

Mulla oli tänään eka lääkärikäynti! Täällä pk-seudulla ei käsittääkseni tehdä sisätutkimusta välttämättä lainkaan koko raskauden aikana, ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Ekassa raskaudessa mulle tehtiin, kun vähän vaatimalla vaadin sen :D

Tänään tehtiin perusjutut ja yllätyksekseni myös ultrattiin! Sydän siellä jumputti, mutta pieni köllötteli kyllä aika lailla paikallaan..Lääkäri ei ollut siitä moksiskaan, joten ehkä minäkin nyt vaan uskon, että siellä nukuttiin eikä kyse ole mistään sen ihmeellisemmästä.

Ite kävin neuvolasta hakemassa äsken verensokerimittarin yms tarvikkeet. Joka päivä pitää ottaa paasto ja 1h aterian jälkeen. Ruokavaliosta ei sanonu muuta ku että pitäis syödä matalan gi:n ruokaa..

Kävin lääkärillä, teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. Syke löytyi heti ja pari potkuakin kuultiin. Mukava käynti ja mukava lääkäri <3
Kysyin et onko esteitä käydä konserteissa, niin se sanoi että nauti vielä kun voit, mutta älä mene kaiuttimen viereen. Vauvalla on kuitenkin kerroksia ympärillä.

Minullakin oli tänään lääkärineuvola. Tosi mukava lääkäri olikin, täällä terkkarissa on välillä ollut neuvolalääkärinä sellainen tumpelo, että en kestä...
Tehtiin sisätutkimus ja kaikki oli hyvin. Vauvan sykekin löytyi alavatsalta nopeasti ja hyvin kuuluikin. :)
Seuraava etappi mulla onkin vajaa parin viikon päästä ylimääräinen ultra, kun lääkäri tarkistaa np-ultrassa löytyneen kystan. Pitäisi olla vaaraton, mutta kiva, kun tarkistetaan. Ja kiva päästä näkemään vaave!

Minä soitin tänään neuvolaan ja pyysin päästä kuuntelemaan sydänääniä, koska kaikki oireet on hävinnyt ja liikkeet ei tunnu. Seuraavaan neuvolaan kun on vielä pari viikkoa.

Ajan sain yhdeksäksi ja äänet löytyi tosi nopsaan. ❤ syke154 ❤ mulla on vahva tunne että tää on myös poika.. kaikki tosin toivoo tyttöä.

Ite pääsen maanantaina sit vielä normaalille käynnille neuvolaan. Otetaan verenpaine yms ja sit kuunnellaan vihdoinkin ne sydänäänet! Mies tulee myös mukaan. Ite en oo kyllä huolissani ku eilenkin oli semmoset jumputukset taas käynnissä.

Neuvolalääkäri takana, sisätutkimuksessa kaikki ok, ei mitään kummallista. Sokerirasitus pitää mennä kokeilemaan uusiks ja lääkäri totesi, että ei kannata vetää yhdellä hörpyllä se neste (kun viimeksi hoitaja hoputti vieressä). Ärsyttää vaan kun mun kilppariarvot on päin helvettiä ja mun mielestä lääkenosto ei ole riittävä. Nyt mietin, että pitäiskö käydä hakemassa toinen mielipide - ei sillä, vatsakaveri selviää kyllä mutta mä kävelen jarru päällä koko ajan kun kilppari on päin helvettiä.

Takaisin