Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laski lasketun ajan mulle 30.11. niin kuin sen itsekin uskon olevan mutta silti koen kuuluvani enemmän tänne ryhmään koska täällä kaikki varhaisemmassa vaiheessa kuin marraskuisissa.

Mullakin 12.4. aamulla anivarhain ultra :) Ja viikot pitää kutinsa, kun menkat ja ovulaatio on tullut oikeisiin aikoihin. Eli la on 7.12. :) Todennäköisesti siis laskettuaika ei tuu muuttumaan. Nyt vaan peukkuja pystyyn, että saan jouluvauvan ja ultrassa näkyis elämää!

Muokattu viimeksi:
Mulla on taas omien laskujen mukaan LA 28.11. :) Mut katsoo nyt mitä neuvolassa ja ultrassa sanovat. Tänään rv 6+0 ja mul on yksityisellä ultra vähän yli 2vkon päästä ja neuvola yli 3vkon. Mut mielummin tulin tänne kun tonne toiseen. Kiva muutenki olla joulukuisissa ja sit tuolla toisessa mediassa marraskuisissa.:) Kun ei voi tietää kummassa kuussa hän tahtoo syntyä. :D

Mulla ensimmäinen neuvola 14.4, lähettää kuulemma jotakin lappuja kotiin ennen käyntiä ja ne pitää käynnille täyttää. Kyselin puhelimessa kauanko varaan aikaa niin noin tunti. Häh, mitä me puhutaan tunti..vielä kun toisesta lapsesta kysymys :D Ei voi ymmärtää!

Espu, Jaa eipäs ole kyllä esikonkaan aikana ainakaan kotia mitään lippulappusia mulle tullut :D Mulla tänään tämä eka neuvola ja iik kuin jännittää vaikka vaan höpöteltäisiin niitä näitä siellä neuvolatädin kanssa! Ei ole ennestään tuttu tämä täti kun viimeksi asuttiin toisella paikkakunnalla kun äitiysneuvolassa kävin, mutta mukavalle kuulosti puhelimessa. Jotenkin todellisemmalta alkaa tämä raskaus tuntumaan kun pääsee juttelemaan, vielä lisää todentuu sitten kun varhaisultrassa saa käytyä <3

Eilen soitettiin neuvolasta,mun ihana hoitsu joka tullut tutuksi esikkon odotus ajasta vaihdaaki työpaikka ja mun aika jouduttiin siirtää. Koko neuvola vaihdui kotiin lähempänä,aikasemmin kävin kauempana kun halusin säilyttää sama neuvolan kun esikkon odotusaikana kun oli tutuksi tullut hoitaja. Nyt jännittää hirveesti jos uusi hoitaja onkin joku huonolla asennella tai jtn.. pari viikkon päästä neuvola

Senni mua jännittää ihan hirveesti mun neuvola täti! Kun olen vähän saanut negatiivisen kuvan koko neuvolasta. Asiakkaat on aina ihan hämmillään kun neuvolassa sanotaan tätä ja sit kysyvät meiltä ja usein siellä ei olla kerrottu vanhemmille tarpeeksi tai sit ne on vaan haukkunu siellä vanhempia. Kuitenkin itse samalta alalta niin sekin tässä vähän mietityttää, että osaako se neuvoa mua ja kuinka paljon torua tulee, kun mul on kuitenin paljon henkilökohtasia asioita mitkä voi vaikuttaa raskauteen.

Mullakin eri kuin esikoisesta. Mun oma valinta vaikkei moittimista ollut sen aikasessa. No vaihdan entiseen jos siltä tuntuu.

Noniin neuvolassa käyty ja sepäs oli nopea reissu, neuvolatäti oli kyllä tosi kiva! Käytiin vain läpi edelliset raskaudet ja sain lähetteen naapurikaupunkiin varhaisultraan. Ja mulle soitettiinkin jo että ultraan aika ylihuomenna! Hirveää tämä salailu läheisiltä että mihin oon menossa kun tarvitsen lapsenvahtia tytölle ja piti kaikkia soitella läpi :D Kohta se siis selviää onko markustaja,ukana oikeassa paikassa... <3

Mulla oli nopeeta toimintaa ku soitin maanantaina neuvolaan Vantaalla, ni sain seuraavaks päiväks varhaisultran ja seuraavan viikon perjantaille neuvolan. Mulla kierrot pitkät ja edelliset menkat 29.1. No nyt selvis et rv:t on 4+5 ja kuvassa näkyi selvä pallero. <3 kivaa kun unelmat on totta!

On se neuvolaan soittaminen pelottavaa. Onneks täti vaikutti mukavalta, ni sai edes jotain sanottu :)
Eka aika olis 28.4. (ei suostunut aikasempaan), eli sillon pitäis olla 7+4. Jännittää vaan niin pirusti, et miten pääsen ajoissa töistä pois, koska en halua kertoo pomolle :oops:

Oletteko menossa yksin vai yhdessä miehenne kanssa neuvolaan? Jos siis mies on teillä mukana aktiivisesti raskaudessa? Tajusin juuri, että meillä ensi tiistaina klo 8 varhaisultra, jonne menemme yhdessä, ja sitten on neuvola samana päivänä klo 14. Ja miehen pitäisi olla töissäkin 8h jossain vaiheessa. Neuvolapaperit saimme postissa ja siellä tuli parikin eri paperia liittyen mieheen, terveyteen, ruokavalioon ja alkoholinkäyttöön. Olisiko miehen siis hyvä olla mukana käynnillä, varmasti?

Mies ei tuu neuvolaan mukaan,tulee ultriin ja synnytykseen sit :) On täyttänyt ne laput aina kotona ja mä oon sit vienny mukanani.

Meillä oli tänään eka neuvola ja mies oli mukana :) Tulee mukaan jatkossakin neuvolakäynneilleille, ultriin jne. Ei kauheesti jännittänyt toi eka neuvola kun vaan juteltiin, saatiin paljon infoo ja sit otettiin hemoglobiini, verenpaine, paino ja purkkiinki piti pissata. 20.4. ois lääkärille aika missä sit ultrataankin. Se mua kyllä jännittää! Sain mukaani kauheen listan mitä pitää tehdä ja koska ja millon mun pitää olla missäkin. Oli kaikinpuolin mukava käynti :)

Meillä esikoisen aikaan oli mies joka neuvolakäynnillä mukana. Ja tahtoo tulla kuulemma tiistaina ekalle käynnille mukaan. Mukavaa sinällään, koska mulla ei sit pysy hirveemmi kuulopuheet tuol muistissa niin ompaha toinen korva pari lisää kuulemassa :)

Takaisin