Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan neuvolassa käyty. SF-mitta huitelee yläkäyrän yläpuolella. Muuten kaikki hyvin mutta hemoglobiini tippunut 103. Suositeltiin aloittamaan rautavalmisteen syöminen, laskettuun aikaan kolme viikkoa.

mä aattelin kokeilla akupisteitä, ukko ku osaa hieroa. se on kovin vastahakonen nyt tuohon sun ehdottamaas keinoon iha sen takia ku haluaa olla oikeassa että pari viikkoa menee ja sen porukat ehtii takas ennen ku vauva syntyy. pitää varmaa kokeilla josko se vois ystävällisest hieroa selkää, jalkoi, käsiä jne...osaa akupisteet... :) josko se ei tajuis mikä on taka-ajatuksena mulla...

Aibe niistä rautavalmisteista mä käytin eka obsidan tabletteja,niissä on paljon rautaa mutta mulle tuli niistä ihan kauhea ummetus! Suositeltiin sitten nestemäistä rautavalmistetta joista kokeilin apteekin IronVital nimistä litkua, oli hirveän makuista mutta vatsa sieti sitä ihan hyvin. Nyt mulla menossa luontaistuotekaupasta ostettua Ferranol nimistä juomaa joka sisältää myös b ja c- vitamiinit ja foolihapon, mielestäni ei ole ihan niin pahaa kuin tuo IronVital mutta ei se hyvääkään ole ja tämänkin minun vatsani sietää hyvin. Näissä nestemäisissä litkuissa on selkeästi vähemmän rautaa nuin pillereissä joten olen nyt ottanut tupla annosta neuvolan suosituksesta ja huomenna saan kuulla verikokeiden tulokset että onko tehonnut.
Ainiin, aiheuttavat närästystä nämä juomat, ainakin mulle, mut on se ummetusta pienempi paha ja rennie onneksi auttaa siihen

Mä oon käyttänyt kans noita Obsidan fe++ rautakapseleita. Ei aiheuta mulle ummetusta. Tai no, vatsan toiminta on kyllä nykyään muutenkin niin hidasta, etten oo varma johtuuko noista tabuista vai onko vaan normaalia loppuraskauden hankaluutta. Ehkä joka toinen päivä toimii ja sitten taas ei...

Citrukselle paljon sympatia ja tsemppiä! Joudutko nyt kauan olemaan siellä seurannassa? Loppuun asti vai lupailivatko vielä kotiinpääsyä ennen synnytystä? Onneks pikkuiset vaikuttaa olevan ok. :)

Mulla myös käytössä obsidanit ja ihan on vatsa toiminut normaalisti kokoajan :)

tsemppiä citrus, inshaAllah kaikki menee hyvin ja vointi paranee. parempi kuitenki että tarkkailevat jne kuin että laittasvat kotiin ja pitäs olla huolissaan, ainaki apu on lähellä inshaAllah.

Minäkin olen käyttänyt Obsidania, enkä ole siitä ummetusta tai muutakaan oiretta saanut. Pitänee ehken lisätä, että en ole syönyt päivittäin vaan säännöllisen epäsäännöllisesti :grin

Tsemppiä Citrus! Vaikka kotona on "mukavempi" olla, niin on paljon parempi, että pitää siellä sairaalassa, saavat seurattua tilannetta ja sen mukaan edetä. Hyvissä käsissä siellä olet A:n ja B:n kanssa.

Muuten täytyy todeta, että parhainten jostain syystä hemppari nousi miula, kun söin puolukkaa pari ruokalusikallista per päivä.

mulla ollut käytössä retafer nimisiä rautatabletteja, eikä oo aiheuttanut mitään. Olen syöny niitä myös säännöllisen epäsäännöllisesti.

Jos mulla ei nyt oo hb noussut niin täytyy kokeilla noita maltofer tippoja sitten! Alan oleen niin kypsä tätä verenkuvassa juoksemista ja jatkuvaa väsymystä, argh!

Citrukselle tsemppiä ja voimia,toivottavasti pienet ehtisivät kasvaa vielä vähän ennenkuin syntyvät :Heartred

Citrukselle tsempit, hyvä että olet seurannassa nyt hyvässä hoidossa!

Mä käytin edellisen raskauden/synnytyksen jälkeen sellaista kun Compiron Fe. Nastemäinen, ei kamalan pahanmakuinen, tehosi hyvin eikä aiheuttanut ymmetusta.

Mulla apteekin nestemäinen floradix toimi parhaiten km jälkeen, imeytyi hyvin eikä ummetyanut toisin kuin obsidan.

Citrukselle tsemppiä täältäkin! :)
Verenpaineiden kanssa painitaan täälläki. Just tulin neuvolasta ja kyllä taas niin ahistaa! En tiiä mitä sitä tekis, että sais itelle paremman fiiliksen tän raskauden suhteen. Verenpaine neuvolassa 154/97 !!! Mulla ei oo ikinä vaikuttanu jännitys paineisiin mut nyt näköjään vaikuttaa. Kotona olleet noi paineet ihan normia 135/75-145/85 mitä läpi raskauden. Kävin sitte yksikseen mittaan nurkan takana nii ne laski 146/88... Kerroinki kyllä terkkarille että mulla ahistaa aivan hulluna tää jatkuva sokerien ja verenpaineiden mittaaminen, pissan stixaaminen, turvotusten ja syömisten tarkkailu ja sit vielä vauvan liikkeiden miettiminen. :( Kaikki noin muuten oli mittausten puolesta ok, pissa oli puhas, sf-mitta 34,5cm, paino -2kg viime viikosta (oli viikko sitte vissii "vähän" turvotusta), vauva rt:ssä ja hyvä vaihteleva syke, keskimäärin 145.
Nyt pitää jatkaa tota paineiden seurantaa kotona ja yrittää olla ressaamatta niistä ja kaikesta muusta. Helpommin sanottu ko tehty! Puuh. Nii ja nyt mennään "jo" rv 37+5.

Sain huomiseksi ajan synnärille näiden kohonneiden paineiden takia. Tänäänkään en saanut alapainetta alle sadan mitattua. Voi ¤%#¤%!! No onneksi on huomenna lääkäri, toivottavasti tulee jotain selvyyttä. Vauva liikkuu edelleen hyvin ja paljon, mutta kyllä pelottaa.:oops: Oikea käsi etenkin puutuu kamalasti, kipeäksi asti, mutta ei ole isommin turvonneet nakit. Nilkat ei ole turvonnut ollenkaan. Päänsärkyä ei ole. Pistelyä on alavatsassa ja toosassakin, mutta ei mitään pitkäkestoista kipua vaan menee nopeasti ohi. Kun vaan menisi nyt kaikki hyvin :sad001

Aibe, mulla on sellanen nestemäinen rautavalmiste käytössä kun Floravital. Olen ottanut sitä vaan iltaisin, vaikka ohjeen mukaan aamuin illoin, koska aamulla otettuna siitä tuli kamala närästys ja muutenkin huono olo. Iltaisin ei oo tullut noita oireita, mutta nyt rupesin miettimään, että sekö se on, joka mua valvottaa öisin tuntikausia. Kyllähän tässä vaiheessa jo muutenkin heräilee vähän väliä, mutta unohdin yksi ilta ottaa tota rautaa ja silloin pystyin nukahtamaan hyvin uudelleen vessakäyntien välillä. Muuten valvon aina semmosen 2-3 tunnin pätkän joka yö.

Onko muilla sellaista tunnetta, että rauta vaikuttaisi unenlahjoihin? Tosin vaikuttaa tai ei, niin lopputulos on sama, koska jos jätän raudan ottamatta, niin tulee hirveä väsy päivällä joka tapauksessa :confused:

Takaisin