Toinen ja viimeinen neuvolalääkärikäynti takana. Ja siis kyseessä Espoo, Leppävaaran neuvola. Mainitsen paikan, sillä täällä tullut esille niin erilaisia kokemuksia näistä neuvolalääkäreistä vaikka sama kunta ollut kyseessä.
Olin jotenkin todella hermostunut koko käynnistä. Pelkäsin lähetettä kokoarvioon ja uuteen sokerirasitus testiin kun paino niin noussut viime aikoina. Pelkäsin sisätutkimusta mutta toivoin saavani sen, että tietäisi kaiken olevan hyvin. Pelkäsin, että vauvan pää ei olisi alhaalla vaikka kaikki kyllä siihen viittaisivat. ONNEKSI pelot olivat turhat. Kaikki on hyvin meillä.
Tänään siis 35 +2. Painoni 76.4kg (+400g viikossa tullut lisää), verenpaine 131/97 (korkea, mutta kotona mitattuna normaali), protskut ja sokeri 0 pissassa, kohdunpohjan korkeus 34 (yläkäyrällä, tosin eri mittaaja), lapsiveden määrä normaali, kohdun suu on kiinteä ja kiinni, pituus 3cm. Unohdin toivoa Hb mittauksen..täytyy varmaan käydä avoneuvolassa se tarkistamassa, kun se nyt ollut matalalla.
Ultrattiin vauvan asento ja pää oli tukevasti alhaalla. Toiveestani lääkäri katsoi jos vielä tyttöä tulossa kun kerran näytti peppua meille, ja kyllä sieltä vielä tyttö on tulossa. Sydänäänetkin hyvät. Lääkäri arvioi lapsen kooksi nyt 2-2.5kg ja heitti syntymäpaino arvioksi sen 3-3.5kg, että normaalia tulossa.
Lääkäri myös kehotti minua olla stressaamatta painostani, että se on normaalia nousua, että lähinnä tuo verenpaine on vakavimmin otettavissa mutta kun kotona normaaleja arvoja niin ei siinäkään sitten mitään stressattavaa tällä hetkellä.
Eteenpäin mennään ja hyvä fiilis jäi lääkärikäynnistä. Tänään myös ostettu tankkaus puoli valmiiksi synnytykseen. Lähinnä varmaan mies niitä syö, ja minä juon mehut ja jotain suklaatakin voisi/saisi imeskellä. Kun ei nyt sitten tiedä saako synnyttäjät syödä, jos joutuukin sektioon.
Odotellessa oman Apinan tuloa siis.