Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
rosita kannattaa etenki vikaan panostaa ku siitä on vissii eniten hyötyä ku saa sitä prostaglandiinia luonnostaan sit... :)

Tänään käyty neuvolassa, nyt ei mennyt ihan putkeen tuo käynti. Verenpaineet koholla jonkin verran ja proteinia pissassa yhden plussan verran. Huomenna aika äitiyspolille, saan nyt sitten varmaan ne verenpainelääkkeet. Olo on hyvä, muita raskausmyrkytyksen oireita ei siis ole. Syke pikkuisella oli hyvä ja liikkeet myöskon tunnen hyvin. Tänään ensimmäistä kertaa perhevalmennus. Sinne on nyt syytä mennä kuuntelemaan, jos omalle kohdalle sattuukiin nyt sitten käynnistys aiemmin...
Tänään saatiin kuulla, että mitään tutustumiskierroksia synnytyspolille ei tehdä enää. Eikö teillä muilla aika hyvin ole sellaiset luvattu, siis ensisynnyttäjille?

Meillä ei ainakaan päässy kiertelemään lainkaan. Kovasti olisin halunnu kans käydä kattelemassa mimmosta on mutta siinä synnytysvalmennuksessa näytettiin kuvia ja selostettiin suht tarkasti että missä mikäkin on ja miten sinne päästään jne. Sekin lohdutti jo jonku verran. Pianhan sinne pääseepi viettämään ainakin se 3 päivää niin tuleehan ne käytävät tutuksi sitten viimeistään sillon. :)

Kyllä meillä päin ainakin tutustumisia sairaalaan järkätään. Ollaan ukon kanssa torstaina menossa tutustumis käynnille. :) mites SenjoraG joko te kävitte tutustumis käynnillä jorvissa?

Jyväskylässä on joka lauantai klo 14 synnytysvalmennus. Se on sellainen luento tyyppinen, eikä tarvitse ilmoittautua etukäteen. Ei olla vielä saatu aikaiseksi käydä, mutta tarkoitus olisi, kun siellä on tehty remonttia sen jälkeen, kun viimeksi kävin siellä samoissa merkeissä. On se nimittäin sellainen sokkelo, että sinne eksyy jos ei tiedä mihin suuntaan on mentävä.

tänään suoraan neuvolasta äippäpolin päivystykseen.vauvan sydän äänet oli jumiutunu 180..normisti ollu sellanen 130-140. tunnin käyrät joissa oli ok kaikki ja sit kotiin...wooot?en edes nähny lääkäriä sielä eikä mitään tutkittu..eikä edes suostuneet kattoo onko pt:ssa...vasta viikonpäästä kuulema voi...noh ens ti on neuvola lääkäri joka sit laittaa lähetteen sinne uudelleen...paniikki itkut on itketty niin että naama helottaa ja silmiä kirvelee..huh mikä päivä..

Voi ei :(
Näille loppumetreille ei kaipaisi yhtään ylimääräistä huolta.
Tsemppiä!! Jospa ne neuvolan vehkeet vain mittasi omiaan..
Mulle sanoi terkka että neuvolan dobbleri laskee omiaan jos on patteri/akku loppumassa.

Vielä vastasyntyneelläki sydän on vielä niin keskeneräinen, että toimii välillä omaa tahtiaan... Mä kävin viime raskaudessa päivä ennen synnytystä kans polilla ku neuvolassa sydänäänet jätti välillä lyöntejä välistä... Jumpsutti tasasesti ja sitte jätti yhen lyönnin välistä.. Sillon tutkittiin kyllä ja kakski lääkäriä ultras ja sanovat ettei oo huolta. Jos kuulemma ois jättäny jatkuvasti esim. Joka kymmenennen lyönnin välistä niin sillon ois tutkittu tarkemmin mut nuo tuli harvemmin nii ei mitään... Synnytyksen jälkeenkään ei tutkittu ollenkaan. Kuulemma se sydän vaan on just vielä niin kehittymätln, et tollanen on ihan normaalia... Ehkä ne korkeet sykkeetki on samaa kastia?!

Tänään oli lääkäri-neuvola rv 34+3. Hemoglobiini jatkaa laskuaan, vaikka olen syönyt rautaa raskauden alusta lähtien. Nyt enää 108 :/ Siinä taitaa olla selitys ajoittaiselle väsymykselle ja päänsäryille.Sf 33. Ei tehnyt kokoarviota, enkä muistanut kysyä vaikka yleensä näillä viikoilla on jo kokoarvioita saatu.. Vauva rt:ssa ja kohdunsuu pehmennyt, kaulaa 3cm ja sisäreuna kiinni, ulkoreuna sormelle auki. Jee oon iloinen, että on edes pehmennyt, kun ikinä ennen ei mitään ole tapahtunut ennen synnytyksen käynnistymistä. Jos vaikka pääsis vähän helpommilla avautumiskivuilla:wink

Winnie, oli sinne synnytyspolille mahdollista käydä tutustumassa, mutta se oli jo muistaakseni joskus syys tai lokakuussa. Olis varmaan minulla iha tarkat päivätkin koska se oli tuolla kaikkien muitten papereitten seassa. Outoa jos ei teille ole sitä kerrottu.

Minäkin kävin tänään neuvolalääkärillä. Rv 35+4 ja kohdunkaulaa jäljellä korkeintaan sentti. Vauva laskeutunut jo alas, mutta niinkuin lääkärikin totesi, voi kuulema tulla viikon tai kuuden viikon päästä. Nyt siis pitkä aika ootella, LA 20.12. Hb oli onneksi viimein lähtenyt nousemaan, tuntuu kyllä olossakin että en oo koko ajan niin väsynyt enää. Painoa ei ollut tullut kahdessa viikossa yhtään, jee! SF mitta oli kasvanut sentillä.

Että semmosta tänne! :)

Onko muuten teitä alkanu supistelemaan tuon sisätutkimuksen jälkeen? Minä erehdyin vielä vesijumppaan tuon ronkkimisen päälle ja nytpä sitä sitten supistaakin oikeen kunnolla...

Multa otettiin tänään uudet labrat ja vähän laajempi verenkuva tälläkertaa kun ei hb ole noussut rautalisästä huolimatta. Toivottavasti olis nyt edes vähän noussut, kun muuten synnyttämisestä tulee oikeesti tuskaa kun ei ole voimia ponnistaa o_O

Eevis4, kääntyikö sun pikkuinen jo "oikeinpäin"? :)
En usko että olis kääntynyt kun en ole mitään suurta muljahdusta tuntenut enkä tunne kunnon potkujakaan joka viittaa siihen että jalat on alhaalla o_O eilen tuntui pari kertaa tosi ilkeän tuntuinen vihlaisu toosassa,ihan kuin hän olisi jalkaansa työntäny alaspäin :eek: kaikki mun vauvan liikkeet on muuten olleet sellaisia hentoja tai sellaisia koko vartalo sykähdyksiä. Mut tosiaan ens viikolla mulla se äippäpoliaika ja saan tietää enemmän asennosta,koosta,synnytystavasta ja veriarvoista...can't wait!

Takaisin