Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna toka neuvola koko raskausaikana ja siis samalla eka lääkärineuvola. Nyt alkaa jänskättää. Kuinka jaksan nousta aamulla aikaisin :wink

Mulla on torstaina samallalailla toka neuvola ja samalla neuvolalääkäri. Sain koko pöivän vapaaksi, kun pitkän työmatkan takia en ehtisi neuvolan jälkeen oleen kuin pari tuntia töissä, joten saan pidemmön juhannusvapaan samalla :grin

Meillä myös huomenna toka neuvola mutta se lääkäri on vasta ensi kuussa. En muista enää yhtään, mitä se terkkari viimeksi ohjeisti tekemään. Piti kai pissata purkkiin, mutta en muista pitikö jotain muutakin.. No, aamulla se selvinnee. Joku kyselylomake piti täyttää, missähän se on...

Mulle kans suositeltiin jälleen tekemään sitä sokerirasitustestiä.Se ois siellä raskauden puolessa välissä.Mä en vaan tiedä miten kestän sen,mä vannoin ekan kerran jälkeen etten enää ikinä tahdo tehdä sitä.NIIN HIRVEE se testi.ensinnäki se syömättömyys ja sit sellasta kamalaa oikee esanssivadelma litkua naamaan ja sit piikitetään monta kertaa :`( YÄK!

Huomenna olisi toinen neuvola! Pääsee kuuntelemaan sydänäänet ekaa kertaa :Heartred
Me ollaan jo kerrottu ultrakuvien kera lähes kaikille sukulaisia, loput kuulee nyt juhannuskinkereissä :)

Huomenna piti mun ottaa kotona tekemä virtsanäyte mukaan ja tehdä siellä tietty uusi virtsakoe jossa ne kattoo proteiinit kuten joka kerta. Muuten ne varmaan vaan mittailee ja punnitsee mua, kyselee kuulumisia ja pääsee taas töihin.
Väsynyt olen ollut vieläkii, johtuu kyllä osittain töistäkin. Mutta muuten on ollut tosi hyvä olo.
Masun kasvua vain odotan... :angel13

Terveisiä lääkärineuvolasta. Kaikki oli hyvin. Sydänäänet saatiin heti kuuluviin, vaikka lääkäri aluksi varoitteli, ettei ehkä vielä kuulu (nyt 13+5).

Verenpaine, paino, pissanäyte, verinäyte otettiin. Ja lääkäri teki sisätutkimusen. Onneksi niissäkin kaikki ok. Huh.

Seurava neuvola sitten vast elokuun lopussa.... Onneksi ultrakin on ennen sitä elokuun alussa. Tässä menee sitten loppukesä niitä odotellessä ;)

Tämä päivä ei menny ihan niinku olisin toivonu :/ haluan tämän nyt jakaa teidän kanssa koska en halua huolestuttaa muita perheeni jäseniä, ainakaan vielä. Eli tarina alkaa eilisestä kun päätä alko töissä jomottaan, nappasin 1g panadolin ja kuvittelin sen menevän sillä ohi. No eipä mennyt edes 3 panadolilla :( tänään sitten kävin työterveydessä josta lääkäri laittoi mut päivystykseen " ihan varmuuden vuoksi". Päivystyksessä kolme lääkäriä tutki mut, otti verta molemmista käsistä ja lähetti vielä pään magneettiin. Sieltä tultuani sain vielä mennä ihmettelemään pientä ihmettämme mahassani :) siellä hän nukkui tyytyväisenä, joten edes yks kivi vierähti sydämeltä. Samainen lääkäri kertoi magneetin tulokset ja suureksi yllätykseksi päästä löyty 5-6mm kokoinen aneurysma eli pullistuma. Suunnitelmana on nyt sitte että huomenna konsultoidaan lääkäriä Oulussa, että mitä tehään vai tehdäänkö raskauden takia mitään... Osastolle olisivat mut halunneet pääkivun seurantaan mutta totesin että asun niin lähellä että jos jotain tulee nii oon 10min takas ja näin siis sain lähtee kotia. Pikkusen on sekava olotila kun ei mitään tarkempaa tietoa oo mistä se on tullu ja mitä se mun päässä tekee mutta toivotaan että huomenna selviää enempi. Tulipas pitkästi tekstiä, kiitos ja anteeks.

Voi ei, tsemppiä kovasti sinne Räsynalle ja toivottavasti ei ole mitään vakavaa!! Koita nyt ottaa rauhallisesti ja levätä.

Kuulostaa pelottavalta tuommoinen aneurysma. Toivottavasti saat Räsynalle huomenna enemmän tietoa ja asia lähtee selviämään! Voimahalit Räsynalle!

Me käytiin tänä aamuna tokassa neuvolassa. Kuppiin pissimisestä ei seurauksia. Verenpaine alhainen. Paino oli noussut edelliskerrasta (rv 8+3) 900g. Nyt siis rv 14+3. Ihan alkupainoa en tiedäkään, joten lähtöpiste itsellä tuo ekalla neuvolakäynnillä mitattu. Kuunneltiin myös sydänääniä. :Heartred Th epäili, että joutuu hakemaan niitä mutta hyvä kun sai sen tötterön ihoon asti, kun jo kuului jumputus. :Heartred

Mulla on kaksi sykettä! :grin Ehkä se pikkuhiljaa alkaa itsellekin valjeta, että tuolla masussa on joku ja se joku tulee vielä tän vuoden aikana syliin. :love017

Muuten se käynti oli aika turhake. Juteltiin vähän parisuhteesta ja kasvatuksesta mutta se oli tosi pintapuolista. Itelle semmoiset asiat on vähän niinkuin omia, joten en oikein osaa vieraalle ihmiselle avata tunteita tämmöisestä. Vastailtiin miehen kanssa aika ympäripyöreästi. Eihän meillä mitään ongelmia tosin olekaan, joten mitä näitä asioita nyt turhaan ruotimaan. :wink

Seuraavan kerran neuvolalääkäri heinäkuun lopulla, siitä viikon päästä onkin jo rakenneultra ja vasta elokuussa seuraava "perus"neuvolakäynti. Terkkari meillä vaihtuu, kun nykyinen jää äitiyslomalle. Mahtaako olla tuolla heinä- tai elokuisten ryhmässä keskustelemassa? :p

Kiitos teille ihanat tuesta :) ilmottelen teille, että miten kävi kunhan vaan lääkäri huomenna soittaa.. En osaa oikein edes pelätä vielä. Mies kyllä hoitaa sen homman mun puolesta ;)

Tulin juuri neuvolalääkäristä ja pakko sanoa,että en edes ymmärrä,miksi sinne täytyy mennä. Ehkä muiden lääkärikäynneillä on jokin tarkoituskin.
Ensinnäkin lääkäri oli yli puoli tuntia myöhässä ja sanoi heti, että ei varmaan edes muista kysyä kaikkea, mitä pitää muistaa kysyä! Seuraavaksi kertoi ettei sisätutkimusta edes välttämättä tarvitse tehdä ellen halua. Sanoin haluavani kuitenkin, jolloin se toteutettiin sormet sisään ja ulos-tyylillä mitään kommentoimatta. Lääkäri unohti myös kuunnella sydänäänet ja sit sitä taas piti kivuta siihen sängylle. Sydänäänet saatiin kyllä kuulumaan hyvin sen pari sekuntia, mitä lääkäri niitä antoi kuunnella :love017
Lääkärikäynnin suurinta antia sydänäänien lisäksi taisi olla tieto siitä, kuinka tämä lääkäri oli eilen paistanut lettuja ja sen takia hänen mekkonsa haisee ihan rasvalle.

Ei jestas Lurua... Täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä miksi pienillä viikoilla sitä sisätutkimusta pitää rutiinisti tehdä? Kun ei kohdunsuussakaan mitään seuraamista siinä vaiheessa ole (rutiininomaisesti siis, jollei ole jotakin oireita). o_O Meidän neuvolalääkäri on niin arsesta että miellläni skippaisin kyllä kaikki käynnit sen akan luona :grin

Uutena kirjoittelijana minäkin uskaltaudun kirjottelemaan :)
29.12.2014 olisi LA, joka pysyi eilisessä kauan odotetussa ultrassa samana, eli nyt 12+2
Minulla oli heti ensinmäisenä NT-ultra ja kaikki oli kunnossa, kädet ylhäällä pomppi siellä ja naureskeli ultraajaki kuinka vauhdikas kaveri oli, NP 1,3mm.
10vklla kävin neuvolassa ja verikokeissa.
Uutta, outoa ja jännittävää, mutta ihanaa hirveällä vauhdilla kun kuitenki 20.3 viimeisen e-pillerin söin :)

Takaisin