Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin tänään nt-ultraan liittyvässä verikokeessa. En ollut varannut aikaa labraan, joten jonottelin siellä muiden kanssa 1h 20min! Kyllä meinasi alkaa hermoja kiristämään siinä tunnin odottelun jälkeen... :mad: No onneksi olin sopinut töissä pitäväni etäpäivän tänään, niin ei kukaan kysellyt myöhästymistä (kätevää!). Ens viikolla sitten vihdoin se odotettu nt-ultra, johon mieskin on onneksi tulossa mukaan! :Heartred

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille! <3

Itse kävin eilen hcg verikokeessa ja lääkäri soitti sen tiimoilta tänään. Arvot vastasivat täsmälleen maanantaina ultrassa todettuja viikkoja (6+1). Olin aika ihmeissäni koska olin varautunut että ne ovat mitä sattuu. En tiedä sitten voiko ne arvot täsmätä viikkoihin vaikka alkion kehitys olisi lakannutkin? Sykettä ei meinaan maanantaina nähty :/ Ensi maanantaina olisi taas hcg verikoe ja sitten ultra jossa nähdään onko kehitystä viikossa tapahtunut. Lääkäri ei edelleenkään osannut sanoa, miksi testi näytti positiivista liian aikaisin, veikkasi vain että olen ollut raskaana ja se on mennyt kesken ja sitten olen raskautunut uudelleen, hassua miten noin voi edes käydä! :O

Täälläkin tosiaan pitää labraan varata aika. Yllättäen maanantain kaikki aamu ajat oli kotikaupungistani ja työpaikka kaupungistani varattu, ja jouduin varaan lähikunnan labraan ajan, noin 40 km päähän :( sinne on pakko mennä aamulla kun en töistä kehtaa olla koko ajan poissa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
tinakenkätyttö mä kallistun sen puolee että sulla ollu ehkä kemiallinen eka että näyttän plussaa ja siitä vuoto, sit ollu ovis salaa ja tärpänny ja nyt oot noilla viikoilla inshaAllah :) maanantaina sit pääset ultrassa käymää ja ottavat taas hcg:n ni inshaAllah näkyy syke ja kaikki kunnossa, yleensä arvot alkaa laskea jos kehitys loppunu joten en ois huolissani asiasta. maanantaina olet taas tietoisempi tilanteesta ja inshaAllah saat hyviä uutisia.

Toivotaan että on kaikki kunnossa :) kemiallinen voi kyl olla mahdollinen koska ei se vuoto ollut kuukautisvuotoa runsaampaa, jos ees sitäkään. Olin jo varautunut pahimpaan, mut se lääkärin puhelu toi taas lisää toivoa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tänään oli meiän ensimmäinen neuvola ja oli se mukava varsinkin kun mies oli mukana. Verta otettiin musta useampi putkilo, samoin hemppa, verenpaineet ja paino. Virtsanäyte pitää viedä labraan kuukauden sisällä. Paineet oli tosi hyvät (tosin normaalia korkeemmat kun vähän jännitti) ja hemppa oli 120. Pikkuisen sykkeitä koitettiin kuunnella mutta ei kuultu, voi johtua siitä että mun kohtu on taakse kallellaan mutta vähän jäi silti huolettamaan.. Parin viikon päästä pitäisi päästä jo nt-ultraan. Rv 9+1

Meidän iltatähti nähty! :) Eilen oli neuvola kun olin niin huolissani niistä oikean puolen kivuista ja pääsin neuvolaan, jossa piti vaan kuunnella sydänäänet, mutta kun ei niitä sydänääniä sitten kuulunutkaan, kiitos taaksepäin kallistuneen kohtuni. Se täti sanoi, että ultrataan sitten tällä vanhalla laitteella ja pienen etsimisen jälkeen meidän katkarapu tuli kuvaan. Hän on ihan oikeassa paikassa ja pienen tauon jälkeen hän heilutteli itseään tosi reilusti, halusi kait näyttää, että täällä on kaikki hyvin :Heartbigred. Mitään mittauksia ei tehty, koska oli tarkoitus vain nähdä, että kaikki on hyvin. 19.5 on sitten np-ultra. Sanoi tuo neuvolatäti, että mun ikivanha umppariarpi aiheuttaa kipuja, kiinnikkeet siellä kovilla. Ihmettelin että voiko 30-vuotta vanha arpi tehdä sen, niin kuulemma voi ja varoitteli, että kaikenlaisia vatsakipuja on uudelleen synnyttäjälle tiedossa..kivaa :grin

satru toi "kaikenlaisia vatsakipuja tiedossa uudelleen synnyttäjälle tiedossa" on harvinaisen tuttua jo ainaki mun kohalla, ootan kohta kauhulla niitä kunnon venymis ja liitoskipui ku nää on jo jotai aika kauheeta välil ni entäs myöhemmin. niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista, sinä oletki jo aikas pitkällä mashaAllah, mulla viel monta viikkoa ennen nt ultraa ja mies panikoi kivuista ja olettaa että ehkä onki keskenmenoa enteileviä, tenttas eile ja sit alko valittaa kaikesta alkaen mun kävelytyyli etenki sillo ku on niitä kipuja.

Nyt on ekassa neuvolassa käyty ja isonippu vihkosia, lappuja yms. Saatu lääkärillä np ultra 26.5 sillon 11.2. Normaalisti tuolloin ois vaan kätilön ultra ja viikolla 14 lääkäri vasta mutta minulla astman takia lääkärin ultra jo tuolloin ja viikon 14 ultra jää kokonaan pois.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Eikä sydän ääniä vielä kuuneltu koska ei välttämättä olisi vielä kuulunut. Noh 26.5 pääsee kuulemaan ja kerran nähnyt sykkeen kuitenkin.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Hei fanny, mielenkiinnosta kyselen, miten tuo astma vaikuttaa noihin käynteihin? Itse olen astmaatikko myös eikä ainakaan ensimmäisessä raskaudessa vaikuttanut muuten, kuin että jotain lääkettä ei saanut käyttää.

Meilläkin oli tänään eka neuvolakäynti. Mitattiin paino ja verenpaine ja mukaan sain purkin ja putkilot, joihin pitää pissata parin viikon päästä ja viedä ne labraan, jossa otetaan verikoe. Ihmeellistä, että kukaan ei tutkinut jo heti ja varmistanut esim. sitä, että oikeasti olen raskaana enkä vain höpötä omiani.:grin Sydänääniä ei kuulemma neuvolan laitteilla olisi vielä kuullut, joten niitäkään ei nyt sitten saatu. Jatkossa pitää sitten käydä ensin aina pissimässä ja tutkimassa ite sokerit ja proteiinit tjsp ja mittaamassa verenpaine ja paino itse.

Ultraan tulee kuulemma kutsu jossain välissä ja seuraavan kerran on aika neuvolaan 18.6. Kauhean paljon tietoa tuli, ei pysty muistamaan kaikkea.:p

Kaksi yötä ultraan, hui. Tähän asti olen ollut ihan lunkisti, mutta nyt on alkanut jännittää..
Nyt menossa 9+3..
Äkkiä tämä aika menee :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on huomenna ar-ultra ekan lääkärin yhteydessä 9+5. Ja np-ultran yritän saada 29.5. Kun on vapaapäivä. Silloin olisi 12+1.
Toivotaan että on hyvin. Niin hirveän stressaava talvi ja kevät ollut mun isän ssirastumisen ja kuoleman kanssa, etten yhtään ihmettelisi vaikkei kaikki olisi kunnossa..
En voi edes käsittää miten tällaisissa olosuhteissa on raskaus edes onnistunut.. Mutta ehkä taika oli mein maaliskuussa olleessa espanjan lomassa.. Mene ja tiedä

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Mieskin oli mukana ja ihanan mukava oli tuo neuvolatäti. Sydänääniä ei vielä kuunneltu. LA on joko 19. tai 24.12. laskentatavasta riippuen. Mulla oli hormonihoito käytössä eli todennäköisesti olen jo viikoilla 8+3 enkä 7+5, mutta se tarkentuu sitten ultrassa. Hemoglobiini oli vain 113, joten lisärautaa täytyy alkaa popsimaan jo nyt. Toivottavasti ei tule huonompi olo sen johdosta. Lähden mukaan sikiöseulontoihin, kun on tuota ikää jo sen verran ja olin viimeksikin mukana. Nyt on mentävä päikkäreille, että jaksaa vielä iltavuoroon töihin. Onneksi on viimeinen iltavuoroviikko ennen kesälomaa. Olisi kyllä mahtavaa päästä vaikka sinne Espanjaan, kun on nää säät vähän tämmöset täällä Suomessa...

Tsemppiä kaikille ultran odottelijoille, onnea hyviä kuulumisia saaneille ja pahoittelut keskenmenoista!

Mullakin oli viime viikolla eka neuvola (9+0). Aika nopea käynti oli, kun asiat ja tiedot oli muistissa edellisen keskenmenneen raskauden ajoilta (vaikka siitä jo yli vuosi onkin). Neuvolatäti on mukava, mutta mulle jäi jotenkin kurja mieli siitä, miten hän puhui keskenmenoista. Sanoin, että en oikein osaa ajatella, että vatsassa olisi mitään elävää tälläkään kertaa. Hän vain totesi, että "keskenmenot on tosi yleisiä ja kyllä se sitten helpottaa, kun saa sen oman vauvan syliin." Musta se oli aika vähättelevästi sanottu, kun mulla kuitenkin periaatteessa voisi olla nämä molemmat lapset, kun edellisen laskettu aika olisi ollut 9/2013. Ei se vauva vie sitä keskenmenon jättämää arpea pois tai tunnetta siitä, että yksi lapsi puuttuu, vaikka olo helpottuisikin. Tilanne varmasti olisi eri, jos olisin tullut raskaaksi pian uudestaan. Noh, ehkä oon vaan vähän turhan herkillä, kun kaiken maailman kommenteista pahoitan mieleni.

Ja anteeksi, kun kaikissa viesteissäni puhun keskenmenosta. Se nyt vaan on päällimmäisenä mielessä. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen osaan jutella jostain muustakin. :)

mulla sanottii suomes aikoinaa ku km todettii et ei muuta ku uutta putkeen. no 5 kertaa menny kesken nyt sitten ja tää on 6. yritys, tänää rv 8+0 joten saapi nähä miten menee ku vasta 6.6 on nt ultra ja ite välil pelkään et jotai vial ja välil sit oon et kyl kaikki on kunnos. keskenmenot jättää aina jälkensä ja sen pelon tunteen sinne alitjuntaan. kannattaa puhua asiasta jotta olo helpottaa.

Alkuraskauden ultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin näillä viikoilla! :love7

Kokoa löytyi 8 mm ja se vastasi rv 6+5, vaikka mullahan menossa jo rv 7+4 viime kuukautisista laskien. Kuulemma tuommoinen heitto voi ihan hyvin mennä mittavirheenkin piikkiin.

Tärkein juttu oli että syke näkyi!! :Heartred:Heartblue Lääkärinkin mukaan nyt on voi jo vähän iloita, about 90% todennäköisyys saada se jouluvauva :love017

Ja kyllä tässä kova luotto on! :) Ylihuomenna sitten jo eka neuvola :)

Eilen ja tänään ollut aika pahoinvoiva ja ällö olo... tuntuu että oksettaisi, mutta sitten tulee vaan röyhtäysy. Mikään ei oiken maistu ja siitä paha olo. Ja sitten kun maistuu, niin vetää liikaa ja siitä paha olo :rolleyes: Pieni pettymys kun tuo esikko ei nyt nukkunutkaan kunnon päiväunia.... Olisin nimittäin niiiiiin nukkunut minäkin! No, pitää sinnitellä sinne iltaan asti. Jotenkin. :rolleyes::grin

Ja Eena, mä niin ymmärrän noi sun tunteet :Heartred Tai siis ymmärrän ja ymmärrän.... Keskenmenoa en ole joutunut kokemaan, siltä kannalta en osaa edes ajatella. Mutta tuo että toinen lapsi korvaisi edellisen menetyksen.... Mulla kun on juuri tuo esikko syntynyt 09/13. Jo kahdeksan kuukautta tuo esikoinen on ollut elämässäni enkä osaisi enää muunlaista elämää kuvitella. Ja nyt jos sattuisi tämä raskaus menemään kesken, niin tuskin muakaan lohduttaisi ajatus että "unohdan kyllä sen keskenmenneen kakkosen kun saan joku päivä "kolmannen" vauvan syliin"...
Kunpa aika vaan menisi hiton nopeesti ja ois sulla nt-ultra takana! Sä oot kyllä yksi niistä ihmisistä tältä palstalta, jotka on monesti mielessä erityisesti :):Heartred

Tsemii muillekin ultriin ja tulkaa kertomaan kuulumisia!!!! :)

Oottekos kiinnittäneen huomiota, että nää mitat mitä kukakin ilmoittaa saaneensa varhaisultrassa, ja niistä laskettavat viikot heittää aika kovasti? Noista Sandyn lukemista tämä nyt nousi omaan mieleen..

Meillä oli se varhaisultra viime viikolla, ja alkion pää-perämitta oli 5.68 ja rv 6+2 +-4. Eli kokoeroa siis on jonkin verran, mutta viikot jotakuinkin samassa. Jännää! Niin, ja mun esikoinen oli varhaisultrassa rv 6+6 ysimillinen. =)

Takaisin