Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
komppaan olentoa et onha se mahollist et ois ollu kenties kemiallinen tms ja sit ollu salaa ovis ja tärpänny uudestaa. inshaAllah maanantaina saat nähä sykkeen ultrassa, tsemppiä :) yhen artikkelin mukaa yks nainen oli tullu uudestaa raskaaksi raskaana ollessaan. synnytti terveet lapset.

Mää luin myös sellaisen artikkelin tänään muistaakseni vau.fi sivustolta :) varmasti tosi harvinaista, mutta eihän sitä tiedä vaikka omalle kohdalle ois osunut :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mikä pettymys ensin saa odottaa sairaan kauan elää neuvolaa sir ei edes sydänääniä kuunnella!!!

harmi emciliini etteivät kuunnellu, mulla on seuraava käynti vast 6.6 ja se on nt ultra, ois ees se kotidoppleri et vois yrittää kuunnella...mut ukko ei suostu yhteistyöhö eli kävis kysyys mun tilin salasanaa ja tunnust et saisin tilattuu dopplerin jotenki mahollisest.

Eka neuvola takana. Ei mitään ihmeellistä. Hemppa, verenpaine ja paino (joka on noussut 3kg).
Ensi ti alkuraskauden lääkäri, jossa pikaisesti ultrataan.
Nyt siis menossa 8+5
Mun terkka sanoi, että kaikkia pastöroituja juustoja voi huoletta syödä. Samoin majoneesia. Meetvurstia tulee välttää vain suolapitoisuuden vuoksi. :)
Vitamiineista D ja foolihappo riittää.

Seuraava neuvola heinäkuussa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei malttais odottaa eka neuvola nyt to. Sillon rv8+5.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Nonniiin, nyt on ensimmäinen ultra takana ja jännitys lauennut.

Siellä se olla mötkötti. Yksinkappallein ja sykkeellä varustettuna. Neuvolan laskennan mukaan tänään piti olla 9+1, mutta mentiinkin odotuksessa vähän takapakkia, 8+3 ultrassa laskettuna. Ultra tehtiin alateitse vaikka neuvolassa tätä asiaa utelin niin totesi että koska olen hoikka niin tehdään peitteiden päältä.. No ei sitten tehty. Vähänhän se aina epämiellyttävää on, mutta kyllä siitä selvittiin.

Harmittavaa oli että vehkeessä ei ollut kameraa, joten kuvaa ei mukaan saatu. Kun olisi etukäteen tiennyt niin oltais napsastu kännykällä kuva ruudusta. Toinen mikä jäi harmittamaan oli se että myöskään sydän ääniä ei kuultu, nähtiin vain. Toimenpide kokonaisuudessaan oli nopea ja jäi vähän sellainen "liukuhihnaolo".

Pääasia kuitenkin että kaveri on nähty. Huomenna sitten taas yhteyttä neuvolaan ja varataan näytteenottoajat sekä tökätään nt-ultra lähete eteenpäin.

Ehkä nyt voidaan hetkeksi huokaista :) Kaikille muillekin tsemppiä ekaan ultraan ja toivotaan että aika menee siivillä, odottavan aika on todella pitkä!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mullakin tod näk la muuttuu, kun neuvolassa se lasketaan aina 28 pvän mukaan ja mun kierto on 30-33, eli vajaan viikon voi olla mullakin vähemmän. Ensi ti ollaan viisaampia :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No nyt on varattu aika nt-ultraan, se on jo ens viikon torstaina 15.5.! Silloin on rv 11+3. Huomenna ajattelin mennä verikokeisiin. Saa nähdä muuttuuko LA aikaisemmaksi, mutta vaikka muuttuiskin, niin ei sitä enää voi täällä ryhmää vaihtaa :-)

Mulla on siitä hyvä tilanne, että tiedän pienen veturikuskin olevan ainakin elossa, kun olen kuunnellut sitä joka päivä <3

Varhaisultra oli tänään! 4mm pitkä toukka siellä oli ja väpätti aivan mahdottomasti. Kuulemma vahva syke. Viikot kuulemma 6+2 ja laskettuaika 29.12. Ei myöskään kuultu, mutta täkeintä olikin että oli tyyppi ja vielä oikeassa paikassa. Hellu oli mukana ja voi että sitäki hymmyilytti!

Mä kävin tänään varhaisultrassa, ihan hetken päähänpistosta varasin ajan pari tuntia etukäteen.
Mulla on melkein täsmälleen sama tilanne kuin MIKKA:lla edellisessä viestissä :) Mutta toukka oli vähän isompi, johtunee äidin koosta (?)... Mies oli mukana ja kyllä sitäkin vähän hymyilytti, kun jännitys laukesi. Käsikädessä hymyillen lähettiin lekurista pois :)
Ihanaa!

6,2mm pitkä toukka
Sydänäänet näkyivät näytöllä ja saatiin kuvat mukaan
Kaikki oli normaalia
Rv 6+4 ja La 26.12.

karyam täällä tulee sama olo mut sentää saa kuvan. nopea ultraus ja pois.

mikka onnittelut hyvistä ultrakuulumisista.

Meilläkin eka neuvola nyt takana :) Ja tänään siis rv 8+0. Kaikki arvot oli kunnossa ja seuraavaksi odotellaankin kesäkuun ekaa viikkoa ensimmäiseen perusteellisempaan ultraääneen, joka on rv 12+3. Ei kuulemma tarvi aiemmin ultrata kun kerran kävin jo aiemmin yksityisellä tsekkaamassa, että kaikki ok. Jännityksellä ja ilolla kohti tulevaa! :)

Ultrassa käyty. Alkio on oikeassa paikassa, ja vastaa kooltaan rv6-7. Samoin kohtuontelon koko vastaa samoja viikkoja. Vahva hyvä syke löytyi, vaikka alkio hankalassa paikassa olikin ultrata. Kaikki siis hyvin, ja kunhan päästään sinne nt-ultraan niin ehkä tuo LA vielä muuttuu, todennäköisesti myöhemmäksi, ainakin tämän päivän mittojen mukaan.

onnea puapru hyvistä ultrakuulumisista :) milloin sulla on nt ultra? taidetaa olla aikalailla samoilla LA:lla.

En ole vielä nt-ultraan saanut aikaa. Parin viikon päästä neuvolassa laittanee lähetteen sinne?
Mulla omien laskujen mukaan on laskettuaika 26.12. mutta tänään ultran mitat antoivat 29./30.12. Eli tosiaan taitaa olla todennäköistä että se siirtyy eteenpäin joitakin päiviä - tai mistäs sen tietää?

Niin, ja kiitos onnitteluista Gatusa! :)

Kirjotellaanpa nyt vähän tännekin, kun on jo pari ultraa sekä eka neuvolassakin käynti takana. Mulla on tosiaan ollut hyvä tuuri, kun keskusneuvolassa ystävä töissä, niin olen päässy ultraankin jo kaksi kertaa. Ensimmäinen ultra oli jo kolme viikkoa sitten ja silloin arvioitiin lasketuksi ajaksi 3.12. Itse olin laskenut, että laskettu aika olisi ollut 1.12. Tänään sitten kävin toisen kerran ultrassa ja hups...raskausviikkoja olikin 10+0 sijasta 10+4 eli laskettu aika onkin nyt sitten marraskuun puolella 29. päivä. No, vaikka kyse on vain muutamasta päivästä, niin silti tässä vaiheessa on kiva, jos raskaus onkin pitemmällä kuin mitä oli odottanut, vaikkakin sitte vain tuon vajaan viikon. Riskiviikot, kun alkaa vähenemään ja mieli sen mukana muuttumaan vähän luottavaisemmaksi :).

Vaikka laskettu aika muuttui marraskuun puolelle, niin tunnen tämän joulukuun ryhmän omakseni, joten aion jatkossakin täällä pysyä teidän iloksi tai haitaksi :p.

Neuvolassa käynti ei sen suuremmin antanut itselleni mitään, kun on tullut paljon jo itse hankittua tietoa. Ainoa ilo siinä parin tunnin käynnissä oli, kun sai kuulla sydämen sykkeet ensimmäistä kertaa. Tänään sitte ultrassa kuuli mieskin ja nähtiin, kun toukka heilutteli meille jo käsiä...voi sitä iloa ja onnen tunnetta :Heartred.

Ihana tosiaan lukea muidenkin hyviä uutisia! Kovasti odotan myös perässä tulijoiden ultrakuulumisia ja toivon, että kaikki päästään onnellisesti loppuun asti :signs003

Takaisin