Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No onhan se varmaan joo :D
Mutta jotenkin itelle tuntuu että ultra konkretisoi koko asian eikä tämä ole viivasta tikussa tai oudosta olosta kiinni, vaan että ihan oikeesti sieltä voi olla joku tulossa. Muutenkin kun on ensikertalainen niin kaikki on niin uutta ja jännää :) Minä kyllä olen semmoinen jännääjä että on sitä pienemmästäkin syystä yöunia menetetty.

Gatusa ei onneksi ole ollut vuotoa ja itse en ollutkaan mitenkään huolissaan aluksi vaan mieheni ja siskoni. Mutta ihan hyvä että nyt varmistavat kuitenkin.

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Terveisiä täältäkin, uudelta ryhmäläiseltä. Tein plussatestin toissapäivänä ja sen verran "pitkälle" ennättänyt että viikkoja pitäisi olla jo viisi täynnä, ehkä. Cerazette-pillerit jätin pois maaliskuun puolivälissä ja kuvittelin että eihän se raskaus vielä voi olla alkanut, kuukautiset ja kierto epävarmalla pohjalla, joten en tiedä varmaksi missä kohtaa mennään! Neuvola aika 7.5 ja varhaisultran varasin seuraavaksi päiväksi, 8.5. Tsemppiä kaikille :)

Just sain ajan neuvolaan, eilen sinne soittelin ja on kuulemma täyttä.. Pitää odotella neljä viikkoa että pääsee neuvolaan.. (silloin viikot 10+2) huh, pitkään pitää jännittää.. Mukava että saan kuiten käydä samalla hoitajalla joka on tuttu pojan odotus- ja lastenneuvolasta.

Ensi viikolla olisi työterveyslääkärin aika, pitää ilmeisesti paljastaa salamatkustajan läsnäolo...

Nyt on varattu neuvolaan aika 21.5. sillon on viikot 8+5, np-ultraa varailen heti kun saan noita neuvola papereita tänne kotosalle :)

fanny hyvä että ei muuta ku kipui, juu onha se hyvä varmistaa et kaikki on kunnos. mulla yks keskeytyny keskenmeno ei vuotan ollenkaa ja huusin sairaalas et ei se ol elossa kattokaa ja todistakaa että mä oon vääräs ku oireet lähten ja kunnon kipui.

no enpä päässy tänääkää lääkäriin, tää on niin tuttua. aina ku joku muu tarttee jotai ni ukko menossa mut mun ku pitäs päästä tarkastukseen ni se voidaa kyl unohtaa sattumalta joka kerta, oonha mä jo kuukauden päivät oottan et pääsen gynelle et ei sen puoleen. varmaa joulukuussa vaikka pää ois ulkon se sanois et inshaAllah huomen sairaalaa pidä se sisäl tää päivä ku en nyt ehi viemää.

Mä varasin varhaisultran 8.5, sillon olis rv6+6. Neuvolaan olin ajatellut varailla aikaa vasta joskus ensi viikolla, mutta hyvä kun tuli täältä luettua että sinnehän kannattaakin olla yhteydessä pian plussan jälkeen. Meidänkin neuvolassa on meinaan ajat aivan kortilla, ja nettisivuilla lukikin että yhteys kannattaa ottaa heti plussatestin jälkeen.

no nii mun itku-tasajalkahyppy raivari teki tehtävänsä ja viesti meni miehelle perille ja tunnusti että hän teki väärin. eka meinas sälyttää mun niskaa ni kuitenki mietti uudestaan ja lupas et huominen on omistettu minulle ja aamulla mennää taksilla lääkäriin inshaAllah.

Kiitos kaikille :)
Oli kyllä ihana kun sai pikkutyypistä kuvan mukaan, ainoa vaan että tekisi kauheesti mieli esitellä sitä kaikille mutta ainoa joka raskaudesta tällä hetkellä mun lisäksi tietää on mies ja sekin on töissä.. No ehkä mä ehdin tässä vielä 7 kuukautta (toivottavasti) hihkua sitä että meille tulee vauva :D

Täällä käytiin ekassa neuvolassa tänään. Melkoista diipadaapaa mun mielestä. Käynnin ainoa anti oli että pääsee seurantaan verenpaineista ja painosta sekä tietää vähän aikatauluja milloin tapahtuu mitäkin. Sain lähetteen labraan ja ultraan, mutta niitäkin saa vielä odotella useita viikkoja. Mitään konkreettista masuasukista ei havainnoitu (ei ultraa tai sydänääniä). Puhuttiin ruokavaliosta, liikunnan tärkeydestä yms ja tutustuttiin neuvolarakennukseen. Kotiin sain läjäpäin kaikenlaisia esitteitä ja oppaita luettavaksi. Miehen läsnäolo käynnillä oli aivan turhaa. No, onpahan koettu tämäkin nyt sitte.:rolleyes: Ainiin, neuvolan mukaan LA olis 29.11. Pulisen nyt sitte marraskuisten ja joulukuisten ryhmässä samanaikaisesti.

Diipadaapaa indeed!!!
Mä en koskaan olekokenut noita neuvolaläyntejä mitenkään erityisen antoisiksi. En ole miestä edes ajatellut sinne mukaan, kun ei siellä nyt mitään erityisen konkreettista koeta. Äidin voinnista voi jutella miehen kanssa kaksin sitten kotona.
Ultrat on sitten eri juttu.
Toki on hyvä että äidin vointia seurataan, ja varmasti toiset kokee neuvolakäynnit hyvin myönteisinä, mutta näin niin kuin yleensä, en koe että miehen pitäisi olla kuuntelemassa analyysiä pissanäytteestä tai hemoglobiinista. Ellei hän sitten itse välttämättä sitä halua.
Välillä olen lähtenyt neuvolakäynniltä niin raivona, kun tuntuu että pitävät ihan idioottina ja puhuvat, kun vähä-älyiselle.
Onneksi on niin mones raskaus ja normaalit raskaudet takana, niin ei ihan joka kk tarvitse käydä keskustelemassa siitä, onko vielä rinnat kipeät tai väsyttääkö. Tai miltä tämä kaikki nyt tuntuu.. Argh!!
Onneksi tämä tuleva terkka on ihan ok tyyppi. En usko että hänelle täytyy turhia lätistä. Vartissa ulos neuvolasta-tavoite tässä raskaudessa ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

I-P saapi nähä miten mulla tuo LA muuttuu huomenna ku mennää vaikka taksilla lääkäriin. mä en enää neuvotellu asiasta ja ukkoki katto että joo paras viedä ettei ol viel pahemmalla tuulella huomenna.
mä varmaa pyydän et kattovat mun hemoglobiinin koska mulla hemppa on ollu tosi matala. 2012 mulla oli keskenmenon komplikaation takia rajut vuodot ja hemppa oli 89 ja oli pitkän aikaa sen jälkeeki melkei identtisis lukemis ni iha hyvä kattoo se. lääkäri sairaalas oli et kaikki on normaalia ni mä oli et juu sano se ihmiselle joka ei osaa lukee verikokeiden tuloksia eikä alalaitaa jossa on sit ummikoille selitetty huomiot. (opiskelin aikoinaa sairaanhoitajaks jonki aikaa). lääkäri kiels ukkoo näyttämäst vastauksii mulle jatkos ni lääkärin eessä ukko sano mulle et katohan noit sun tuloksia :)

Meillä oli tänään varhaisraskauden ultra eli vk 6+1, ja kas, kas, kas.. mitäs siellä näkyikään.. hyvin kasvanut sikiö ja sydän sykki, kaikki oli erinomaisesti sanoi lääkäri. Loistavia uutisia siis :D! Kyllä jänskättää hyvällä tavalla nyt. Parin viikon kuluttua eka neuvola-aika.

Ääää, melkein tekis mieli siirtää sitä ultraa aiemmaksi! :D Ei jaksais millään odottaa, mutta toisaalta äkkiä kaksi viikkoa kuitenkin menee :)

Samaa mieltä olen noista neuvoloista, koskaan en ole miestä sinne mukaan raahannut enkä oikeastaan ymmärrä mitä tekemistä miehelle siellä olisi :D Muutenkin paloi vähän viime raskaudessa kiinni terveydenhoitajaan. Siltä jäi huomaamatta mun raskauteen liittyvät komplikaatiot, jotka oli suorastaan tarjottimella ja itsekin niistä puhuin monta kertaa, mutta ei laittanut jatkotutkimuksiin ja ongelmia seurasi tietenkin kun tarpeeksi pitkälle mentiin. Sen sijaan perheväkivallasta jauhettiin ties kuinka monta kertaa, mikä tuntui tosi turhalta, koska ei koskettanut itseä. Siis luennoi minulle kuin olisin perheväkivallan uhri, huoh.

pampero se on niin kii noista neuvolan tädeistä mitä ne kälättää, mulle ei esikon aikana kälättän moisia. varmast on tuttu lause taas toi odottavan aika on pitkä, mulla onneks huomenna lääkäri inshaAllah :)

Gatusa mikä sun todennäköisin laskettu aika tällä hetkellä on, tai menkoista laskettuna?

Takaisin