Neuvola-/ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa toivottavasti sun pikku ninja on kunnossa, mut eiköhän jos kerran enää ei ole mitään tullut. Joko sä tunnet sen liikkeet vai? Mulla tänään rv 15+0, mut en tunne vielä mitään. Tai jotain epämääräistä tunnen, mutta en pysty sanomaan onko se vauva vai oma suolisto. Huomenna olis toinen neuvolakäynti terkkarilla, saa nähdä onko yhtä turha käynti kuin edellinen! :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app

Ihania kuulumisia täällä ja tuntuupa oudolta, että osa tuntee jo liikkeitä! Vau!

Tuntuu niin pikkumaiselta, mutta mua jännittää huomisaamuinen ultra ihan järkyttävästi. Siis en tiedä onko mulle jäänyt jotain ehkä ajateltua isompia traumoja synnytyksestä. Toki jännitän onko masussa mitään ja voiko hyvin, mutta jotenkin mun ajatukset on siinä gynetutkimuksessa.

Jostain syystä sydän pomppaa kurkkuun kun mietin sitä tilannetta, ja siihen päälle vielä ajatukset sikiön hyvinvoinnista. Olen kuullut, että se lääkäri jolle menen on vähän erikoinen mies ja se tilanne on mulle vaan niiiin henkilökohtainen, että pelkään puhkeavani paniikki-itkuun jo alkuunsa. :sad001 Ei mulla ennen esikoista ollut mitään tällaista kammoa. Mitenkähän sitä saisi nukuttua kun sen jälkeen on töissäkin vielä jännä päivä... Äh.

felia kiitos tsempistä, inshaAllah hän on kunnossa, juu oon tunten liikkeit, ei mitää vahvoi mut sellasia hipasuja kohdussa. mun mies latelee mulle taas vaihteeks kaikenmaailman km enteitä ni alkaa hermot mennä, mä ku yritän nauttia parhaani mukaa ja luottaa et kaikki hyvin. nyt alko kälättää et rinnat on pienentyn, eipä ol mun mielest ni alko hermot pikkusen mennä, se ei siis osaa pitää suutansa kiinni ollenkaa.

sooja tsemppiä huomiseen ultraan, inshaAllah kaikki hyvin siellä ja näät vilkkaan pienokaisen siellä ruudulla :)

Onneksi tänään neuvolassa näkyi koneelta riskiluvut, vaikkei kirjettä ole tullut ja oli minimaaliset onneksi :)

Meillekin olit tullut jo eilen verikokeiden tulokset Netpostiin. :) Tulokset ok, ei aihetta jatkotutkimuksille. Sen tarkempia arvoja tms eivät kertoneet mutta helpotus tuokin oli.

UUUUU ihanaa!!! viimein voin huokasta helpotuksesta, pelkäsin tuulimunaa jne. Mutta tänään käytiin ekassa ultrassa isännän kanssa ja siellähän se pikkuinen kovasti itseään venytteli. Kaikki on hyvin, niskaturvotus 1mm joten normaali. aivot kehittynyt hyvin jne.
Viikkoja kuukautisten mukaan 12+3 mutta kuvien mukaan 12+6! mutta la ei siirry :)

Mulla oli eilen nyt ensimmäinen neuvolääkäri käynti. Sitä ennen käytiin neuvolatädillä kun kertoi tulokset. Virtsanäyte oli puhdas, ei siis mitään ollut. Silloin ensimmäisellä käynnillä oli näytteessä jotain kasvustoa, mutta labrassa otettiin uusiks niin ei mitään. Eli tais alapääpesu vaan olla huolimaton tms.
Sokerirasituksessa arvot oli erinomaiset. Eli siitä syystä keskiraskauden tienoilla uusimaan testi. :confused: Ei siinäkään muuten mitään, mutta huono olo vaan tuli. Mullakin kuitenkin molemmilla vanhemmilla, tädeillä, sedällä, veljellä, veljenpojalla ja siskopuolella diabetes on. Joten olen tyytyväinen että vielä ei ainakaan ollut mitään.

Neuvolalääkäri jännitti mua ihan hirveesti.:oops: Mutta sielläkin kaikki hyvin. Yritti sydänääniäkin kuunnella mutta ei saanut kunnolla kuuluviin vielä, kuulemma pari kertaa kuului jotain, mutta ei selvästi.

Huomenna olis nyt sitten ensimmäinen ultra. :love7

Olin ultrassa tänään ja se olikin sit tuulimuna. Mulla oli kyl niin paha aavistus tästä. Ei voi mitään. Onhan tää jo tuttu juttu. :(

Kiitos Rosita! Mies ehkä jopa järkyttyneempi tällä kertaa kun halusi ajatella vain niin positiivisesti. Ensi kerralla (kun hyvin jaksan uskoa, että sellainen tulee) mennään kyllä varhaisultraan (vaikka toinenhan tämä vasta oli)! Nyt ajateltiin, että tuuri olis kohdalla eikä tarvitse mennä. Mutta on tämä kyllä niin pitkä aika odottaa ja vaikka miten yrittää olla ajattelematta niin väkisin jotain toiveita tulee.

Toivottavasti loput joulukuiset pysyy tiukasti matkassa mukana loppuun saakka! :Heartred

kävin eilen neuvola lääkärillä ja jäi tosi ärsyyntyny olo...
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja paineli kohdun reunoja..kaikki ok.sitten sanoi että kuunellaan vielä sydän äänet ja laittoi geeliä hirveen kasan..sitten kerkesin ehkä laskemaan viiteen niin jo hän totesi että juu,ei kuulu..koska se sun ultras olikaan? sanoin että perjantaina ja siihen lääkäri vaan että muista mennä sitten paikalle...:mad::angry4:angry5
JOO,eiku unohdan sen,unohdan asian jota odotan kun kuuta nousevaa!!!kyllä nyt odotan entistä enemmän nt ultraa,vielä pari päivää..onneks mies lähtee mukaan sinne..

ja vielä tuosta lääkäristä,mulla oli aika 8.10 ja lääkäri suvaitsi saapua paikalle 8.45 ja kehtasi vielä mennä hakemaan itselleen kahvia ja hörppi sitä huoneessaan viel' 10 minuuttia ennen kun kutsui sisään...

Minäkin voisin nyt ilmoittautua tänne, kun ensimmäinen ultra on ohi ja myös toinen kolmannes on alkanut. :smiley-bounce012
Kaikki oli ultrassa hyvin, nt 1,1. Pieni oli nukkumassa juuri ultran aikaan, piti saada pikkuinen liikkeelle mittojen ottamista varten, voimakkaasti yskimälläsitten lähti liikkeelle, piti rassukka herättää. Oli jotenkin niin epäuskoinen olo, että siellä tosiaan on jotain. Olen päässyt tosi helpolla oireiden suhteen, tasan yhden kerran oksu lentänyt mutta sekon johtui varmaankin liian tulisen ruoan syömisestä. Tämä on ensimmäinen lapsi ja jännittää kovasti tuleva!!
Olen lukenut foorumia jo alkuraskaudesta lähtien ja on ollut tosi kiva saada tukea omille tuntemuksille täältä.

pahoittelut sooja, inshaAllah seuraavalla kerralla pienokainen on kyydissä. tuulimunat ei ol kivoi kokemuksesta sanon, viime vuonna tuli vast ekan kolmanneksen lopussa ulos mut tiesin jo rv 6 asiasta ultran ansiosta mut kyllä ärsytti ku ei tullu nopeest vaan vast viikkojen kuluttua pois.

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista mashaAllah :)
jolianna olipa sulla törkee lääkäri mä oisin varmaa huutanu naama punasena sille sen ku oisin ehtiny niin mä täälläki oon tehny lääkäreille sairaalassa oli niiden asema mikä tahansa kandista opettavaaan ylilääkäriin :)

Neuvolassa käytiin tänään ja hyvin oli kaikki :) Sydänääniä kuunneltiin ja syke vaihteli 145 molemmin puolin. Ollaan muuttamassa heinäkuun alusta toiseen kaupunkiin ja kokonaan toiseen sairaanhoitopiiriin, joten pitäis alkaa sinne varmaan soittelemaan et sais varattua esim. rakenneultran heinäkuulle.

Sain ultrassa tänään surullisia uutisia. Sikiön kehitys oli pysähtynyt ja sen koko vastasi viikkoja 7+5. Sain mukaani kohdun tyhjennyslääkkeet, jotka aloitan huomenna. Suru on suuri, mutta yritän ajatella asian niin, että tämän vauvan ei ollut tarkoitus syntyä. Toivon, että teillä kaikilla raskaus etenee onnellisesti ja saatte joulukuussa nyytit syliin <3

Takaisin