Neuvola & ultrakäynnit

Suosittelen Compiron-rautanestettä. 5ml sisältää 25mg rautaa. Itellä kans putos hb 108:aan niin aloitin tuon. Tuon kanssa ei tarvii miettiä ruokailuita eikä maitoja ja vatsaystävällinen on.

Mulla oli kans edellisellä neuvolakerralla proteiinit +1 ja neuvolantäti oli sitä mieltä, että olis hyvä nyt varmuuden vuoksi viedä pissanäyte labraan et varmistuu vielä sitä kautta sit oikea tulos. Aiemmin ei oo ollut tikussa mikään plussalla ja toikin näytti mun mielestä ihan vaan vähän vihertävän..

Nyt on mullakin sitten sokerirasitus. Paastoaminen ei tehnyt tiukkaa ja litkukin meni hyvin alas. Saa nähdä, miten vauva innostuu tosta sokerista :D ihan kiva, että tää on vasta nyt. Toisaalta sukurasitteen takia tän ois ehkä pitänyt olla aikasemmin.

Täällä vauva innostu ihan kauheesti makeesta litkusta! Itsellä vaan tuli kyllä sen verran huono olo että oli pakko mennä pitkäkseen :oops: tunti jäljellä enää, yllättävän äkkiä menee aika :)

Meillä olis kanssa huomenna keskiviikkona 4D-ultra, ja kauhea jännitys! Toivottavasti vauvelilla on edelleen kaikki hyvin! Ja huikeaa ajatella, että sen paino on todennäköisesti noin kolminkertaistunut siitä kun viimeksi nähtiin...

Täällä Helsingissä Perhe-Artella halvin, 135e, joka sisältää muistitikun. Meillä viikon päästä. :)

Ois kiva kans käyä 4D ultras mut en oo vielä ainakaan omalta paikkakunnalta löytänyt et josai tehtäs ellei sit terveystalos just ole :\

Me käytiin Hämeenlinnassa ja hintaa jäi Kelan-korvausten jälkeen 272€.. Kallis on mutta ei tuntunut missään kun sieltä lähdettiin, meinattiin haljeta onnesta :Heartred meillä oli aivan ihana ultraaja joka ultras 1,5h joten oli kylllä rahan arvoista, suosittelen ! :Heartbigred

Meidän pienen paikkakunnan Terveystalo ei ainakaan 4D-ultrauksia tee kun netistä joskus katsoin ja siksi Hämeenlinna oli lähin. Päädyttiin kyllä käymään siellä Lääkärikulmassa eikä Terveystalossa kun jostain luin että Terveystalossa on niin kovat hinnat.. Meiltä on reilu 30min matka Hämeenlinnaan joten päätettiin sitten käydä siellä :) ja kotimatkalla ajettiin sairaalan ohi jossa tulen kesällä synnyttämään :happy:

No toi on halpa! Terveystalo veloittaa melkein 400€...
Huh, hirvee hinta! Toi Perhe-Arten ultra on kätilön tekemä ja siinä ei ollenkaan tutkita mitään rakenteita, kunhan katellaan vaan miltä se pikkuinen näyttää jne. :) Ihan rakenneultriakin (lääkärin tekemänä) Perhe-Arte tekee 3D/4D:nä, mutta ei ollenkaan Helsingissä, pelkästään Lahdessa. Niin ja muistin väärin, tuo meidän ultra onkin 150e. :)

Nyt on 4D-ultra täälläkin takana! Kävin Felicitaksessa Tapio Kurki -nimisellä lääkärillä. Tapio Kurki oli mukavan perusteellinen ja rauhallinen, voin kyllä suositella! Ensin juteltiin, sitten ultrattiin, ja lopuksi vielä juteltiin. DVD:n ja kirjallisen selostuksen sai mukaan. Hinta oli 229,60 euroa ja vastaanottoaika 45 min. Hän katsoi tarkasti kaikki rakenteet läpi ja selosti samalla kaiken mitä kuvassa näkyi.

4D-kokemuksena käynti ei ollut mikään erikoinen, koska mulla istukka on edessä ja sen takia 4D:llä ei saanut mulla ultrattua kuin vatsan sivusta tietystä kuvakulmasta. Mutta sen jo tiesinkin etukäteen joten ei ollut pettymys. Vauveli suostui olemaan alussa pari minuuttia suotuisassa kuvakulmassa niin että saatiin osa kasvoista näkyviin istukan takaa, mutta sen jälkeen vaihtoi asentoa eikä kasvoja enää 4D:llä nähnyt.

Mutta sitten tärkeimpään asiaan: vauvalla oli kaikki hyvin :Heartred, ja vastasi viikkoja! Oli kuulemma oikein mukavan näköisesti raivotarjonnassa, painoa 862 g ja jos jatkaa omalla käyrällään niin syntyessään oletettavasti n. 3,4 kg. Siellä se piteli käsillä varpaistaan kiinni ja itseään taivutteli. :Heartred Niin ja tyttövauva oli edelleen. :)

upload_2016-4-6_11-43-16.jpeg

Istukan sijainti ei pitäisi vaikuttaa vaan se onko lapsivettä riittävästi kohdassa josta 3/4D halutaan nähdä. 2014 mulla oli etuseinämäistukka ja kyllä muuten näkyi hyvin, mutta sikiö tykkäsi painaa naamansa kiinni kohdun seinämään ja siksi ei näkynyt.

Aa, hyvä tietää! Mä ymmärsin väärin, kun lääkäri vaan sanoi, että tuo naaman edessä oleva seinä on istukka. Ilmeisesti vauva oli sitten niin kiinni istukassa, ettei sen takia näkynyt kunnolla. :)

Takaisin