Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aa kiitos ! Eli ei tarvi jäädä huolehtii tota yhtä plussaa ainakaan vielä kun todennäköisesti just valkovuodosta :) :DYoungmama97, mullakin viimeksi protsku yhdellä plussalla. Luultavastihan kyseessä on valkovuodon aiheuttama plussa, mutta on sitä hyvä ainä käynneillä seurata. Jos ton virtsan proteiinin lisäksi verenpaine nousee niin kyseessä voi tietty olla raskausmyrkytys, mutta sillon on kyllä usein muitakin oireita...
Me käytiin esikoisesta yliaika kontrollissa rv41+5 ja painoarvioksi ultraaja sai 3500g.
Esikoinen syntyi seuraavan päivän illalla painaen 2880g.
Ei siis ihan mennyt nappiin tuo arvio.
Lapsivettä piti olla normaalisti, mutta loppujen lopuksi kun kalvot puhkaistiin niin vettä ei tullut yhtään.
Maha oli koko raskauden pieni ja meni keskikäyrän alapuolella.
Synnytyksessä huomattiin, että istukasta oli 2/3 kokonaan surkastunut.
Nyt toisen lapsen kohdalla molemmat ultraajat ovat sanoneet, että viikolla 30 olis hyvä mennä koko kontrolliin, mutta kumpikaan ei ole sitä kirjoittanut mihinkään tietoihin ja mun neuvolantäti sit arpoo, että mitä tehtäis.
On siirtänyt sitä lähetettä koko ajan eteenpäin vaikka olen moneen kertaan ultrasta maininnut.
Ens ma on seuraava neuvola ja siellä pitäs nyt sit rv28+2 päättää, että saanko sen lähetteen vai en.
Pelottaa, että istukassa on nytkin häikkää ja vaikuttaa jotenkin lapsen hapensaantiin.
Esikoisen kohdalla oli onni, ettei se ole aiheuttanut mitään ongelmia tai vaurioita.
Nyt toisen lapsen kohdalla molemmat ultraajat ovat sanoneet, että viikolla 30 olis hyvä mennä koko kontrolliin, mutta kumpikaan ei ole sitä kirjoittanut mihinkään tietoihin ja mun neuvolantäti sit arpoo, että mitä tehtäis.
On siirtänyt sitä lähetettä koko ajan eteenpäin vaikka olen moneen kertaan ultrasta maininnut.
Ens ma on seuraava neuvola ja siellä pitäs nyt sit rv28+2 päättää, että saanko sen lähetteen vai en.
Pelottaa, että istukassa on nytkin häikkää ja vaikuttaa jotenkin lapsen hapensaantiin.
Esikoisen kohdalla oli onni, ettei se ole aiheuttanut mitään ongelmia tai vaurioita.
Mulla oli kans hb 109 j käski eka kokeilla luontaisilla raudan lähteillä ja kun mulla muutenkin on ummetusta niin suositteli apteekista ostamaan maha ystävällisempää rautaa sisältävää veteen sekoitettavaa liuosta, sen nimi on floradix ja menee alas ja ei ole aiheuttanu mitään sivuoireita...Kelaneuvola takana ja voi alkaa hakemuksia laittamaan. Hemoglobiini oli tipahtanut 143 > 104 ja rautakuurille pistivät.. Rauta pisti sit masun sekaisin ja eilinen työpäivä meni lähinnä vessassa oksentaessa. Jipii!
Mä vaatisin lähetteen.
Itseasiassa mä vaadin lähetteen tässä raskaudessa äitipolille perussairauteni vuoksi. Edellisessä raskaudessa kun kävin synnytyspäivystyksessä liikehälyn vuoksi, ihmettelivät miksi mua ei oo äitipolille lähetetty. Laittoivat silloin sairaalasta viestin neuvolaan, että heidän pitää tehdä musta lähete. Tekivät sitten kauheen juputuksen kanssa.
Tällä kertaa ilmoitin jo ekassa neuvolassa, että lähete on tehtävä, ettei käy kuten viimeksi. Nytkin neuvolassa oltiin, että mahtaako ne ottaa sinne. Noh, kun lähete oli mennyt niin kutsu tuli viikossa. Toki aika on vasta tulossa. Mutta edelleen äitipolin mielestä, mun raskaus vaatii käynnin/ käyntejä sairaalaan.
Ja jos,mulla olisi sun tilanne...todellakin vaatisin päästä polille.
Minä olen menossa 29rv kokokontrolliin. Ultrassa varasivat saman tien ajan tähän, ja neuvolassa käydessäni mainitsin lähinnä asiasta.
Tytön pienehkö koko. Koko on raja-arvojen sisällä toki, mutta alkuraskaudessa otettu seula antoi poikkeuksellisen pienet istukkahormonimäärät, joten istukan toiminta on se varsinainen huolenaihe.Mikä sulla syynä kontrolliultraan?
Toivottavasti mäkin sen ajan nyt saan. Ehkä istun siellä niin pitkään, että aika tulee :)