aur1nko
Oman äänensä löytänyt
Ultrassa oltiin torstaina rv 27+4. Tän hetkinen kokoarvio tytölle tuli jopa 1178g. Huomattiin siellä että lapsivesi oli vähentynyt, kätilö epäili jos johtuisi minun vähäisestä veden juonnistani ja kehoitti tuplaamaan määrän n. 3 litraan päivässä. Ei kuulemma ollut huolestuttavan vähän vettä, mutta laittoi seuranta ajan vähän yli kahen viikon päähän. Napanuoran virtaukset kuitenkin oli ok ja kaikki muu näyttänyt aina normaalilta esim. vauvan munuaisissa ei mitään vikaa ole näkynyt. Tyttönen liikkuu ihan hyvin tuolla jokapäivä, joten yritän olla liikaa stressaamatta tästä tällä hetkellä. Mietityttää vaan jos vesimäärä ei lisäännykkään ens ultraan mennessä tai jopa vähenee, siitä huolimatta vaikka juon nyt sit kunnolla..no sitten kätilö varmaan tutkii enemmän. Sokerirasitukseenkin piti kaiken varalta varata aika, jos sieltä löytyiskin jotain mikä voisi myös selittää tuon vesien vähenemisen..näin ainakin ymmärsin. Pissaan kastettavien testiliuskojen mukaan oli ketoaineet tosi plussalla ja se kun liittyis jotenkin elimistön kuivumiseen, liian vähäiseen hiilarien saantiin tai diabetesjutskiin.. tiedä sitten oisko joku diabetes iskenyt vai oonko vaan juonu liian vähän. Mä kyllä juon jokapäivä ainakin sen yks ja puol litraa, kun mulla on vesipullo aina mukana. Kai sitä pitäs raskaana sit viel enempi juoda. Verenpaineet ja sokeriarvot sormenpäästä otettuna ollut mulla koko raskauden todella hyvät. Itekkään en oikeen näistä kaikista nyt ota selkoa, mutta sokerirasituksesta saanee lisää vastauksia ja ens ultrasta sitten. En ole ylipainoinen, oon ollu ennen raskautta sen 50-52kg ja 163cm. Nyt on paino n. 61kg. Syön myös tosi terveellisesti, eioo makeiset/roskaruoat uponnu oikeen. Tekee vaan mieli aina kaikkea raikasta salaatteja/smoothieita jne.. Mutta en siis pelkkää salaattia vedä kuitenkaan, et ihan monipuolista tuoreista raakai-aineista tehtyä ruokaa. :)
Toivon että tää mun vedenjuonnin lisäys auttas nyt tohon lapsiveden määrään, kun nyt oon tietty lueskellu kaikkia sen vähenemiseen liittyviä kauhutarinoita. Pääasia että vauva nyt liikkuu tuolla kuitenkin jokapäivä, siitä ei onneks oo heränny epäilyksiä
. Tietty oon nyt ruvennut tarkkailemaan liikkeitä kauheen tarkasti, mut yritän olla stressaamatta liikaa. Soittelen vielä tässä maanantaina ultran tehneelle kätilölle ja pyydän uuden selostuksen tästä mun käynnistä, kun ei siinä jotenkin taas tajunnut kaikesta mahollisesta ruveta kyselemään. Jälkikäteen kun tietty tulee aina lisää kysymyksiä.
Olis myös tarkotus mennä tonne Perhe-Artelle, mut ei kuulemma kätilön mukaan kannattas vielä kun oli näkyvyys lapsivesien vähäsemmän määrän takia ultrassa vähän huonompi. Katotaan sit ton uuden ultrakäynnin jälkeen, jospa vesimäärät olis noussu et mennäänkö sit ottaa 3d/4d muisto.
Toivon että tää mun vedenjuonnin lisäys auttas nyt tohon lapsiveden määrään, kun nyt oon tietty lueskellu kaikkia sen vähenemiseen liittyviä kauhutarinoita. Pääasia että vauva nyt liikkuu tuolla kuitenkin jokapäivä, siitä ei onneks oo heränny epäilyksiä
. Tietty oon nyt ruvennut tarkkailemaan liikkeitä kauheen tarkasti, mut yritän olla stressaamatta liikaa. Soittelen vielä tässä maanantaina ultran tehneelle kätilölle ja pyydän uuden selostuksen tästä mun käynnistä, kun ei siinä jotenkin taas tajunnut kaikesta mahollisesta ruveta kyselemään. Jälkikäteen kun tietty tulee aina lisää kysymyksiä.Olis myös tarkotus mennä tonne Perhe-Artelle, mut ei kuulemma kätilön mukaan kannattas vielä kun oli näkyvyys lapsivesien vähäsemmän määrän takia ultrassa vähän huonompi. Katotaan sit ton uuden ultrakäynnin jälkeen, jospa vesimäärät olis noussu et mennäänkö sit ottaa 3d/4d muisto.

Muokattu viimeksi:
Hb oli laskenut, nyt 117, ja ehdotti lisärautaa, mutta kun tulee ripaska, niin yritän saada tolla vitamiinilla mitä nyt syön niin sitä ylös ja syödä sit vähän rautapitoisempaa sapuskaa (ikävä mustaamakkaraa!