Neuvola & ultrakäynnit

Esikoisen synnytys kesti 23,5h.... Olisi halunnut kävellä ja puuskuttaa menemään pitkin käytäviä avautumisvaiheessa. Pitkittyneessä synnytyksessä kätilöillä oli kuitenkin huoli vauvan tilasta niin mut vaan passitettiin makaamaan sängylle sydänkäyriin! Siinä kohtaa se epiduraali oli pelastus kun ei ollut ns muuta keinoa kipuihin!
Olen saanut epiduraalin kaikista kolmesta ja olen ollut todella tyytyväinen! Mulla avautuminen on se mikä kestää... Ponnistusvaihe on nopea ollut kaikista.... Kolmosesta se kesti 2min!! :) Kaksi työntöä ja poika ulkona! :)

Käytiin aamulla neuvolassa ja kaikki oli vauvalla hyvin :) Pääsin juttelemaan omasta ahdistuksesta ja sain lähetteen pelkopolille ton sektio toiveen takia :) Painosta tuli taas sanomista ku edelleen laskee..

Ru takana ja kaikki pikkuisella hyvin. Sukupuoli jäi vähän mysteeriksi mutta sanoi että ehkä tyttö. Minä tässä rupesin miettimään er täytyy varmaan käydä yksityisellä katsomassa kun en pysty olemaan ellen tiedä :-D

Meilläkään ei uskaltanu varmaksi veikata, mut tyttöä se lupaili sillä varotuksella, et voihan sillä kikuli olla piilossa jossain. Tyttöä kait on aika vaikee varmaks veikata muutenni, poikalupaukset on varmempia.

Myö eletään sillä ajatuksella, et se on tyttö ja jos tuleeki poika niin sitten tulee :) ei viitsi tuhlata rahaa ylimääräiseen ultraan, kun tulos ei sen varmempi kuitenkaan ole :D

Me käytiin esikoisesta yksityisellä 4D:ssä. Ru:ssa saatiin melko varma tyttö veikkaus. Noh, tuossa 4d:ssä vauva sitten ei suostunut jalkoväliään esitteleen vaikka 1,5 tuntia ultrausta ja välillä jopa hypin. Toki ko.ultra oli muuten hyvä ja mielenkiintoinen. Tyttö sieltä sitten syntyi.

Juu meillä oli vaan napanuora haarovälissä edessä niin siks meinasin että ois käynyt katsomassa vielä yksityisellä :-D mutta ensin otan selvää mitä se maksaa. Jos on kauhean kallista niin saa olla yllärinä viimeiseen asti :-D

Tänään rv 21+4 ja RU oli parisen tuntia sitten. Painoarviolta 420 g tyttö siellä huiskutteli ja teki kuperkeikkoja, ei meinannu paikallaan pysyä. <3 :-D Kesäkuun alussa kontrollikäynti, kun istukka etuseinämässä.

Miks kontrolliultra etuseinämäistukan takia? Oliko niin alhaalla edessä vai mitätähhäh :D?

Meinasi että lääkäri vielä kattoo sen istukan paikan, että ne sitte synnytyksessä tietää tai jottain.. Mulla meni se vähä tuossa ohi sen kummemmin kun olin niin tohkeissani pikkusesta. :-D

Tänään oli taas neuvola pitkästä aikaa. Kaikki hyvin. Hb 119. Laskenut edellisestä käynnistä (silloin 127), mut ei tarvi rautakuuria ruveta vielä syömään. Verenpainekin matala, mutta mulle normaali. Painoa tullut nyt 3,5kg. Luulin että ois tullut enempikin kun toi pötsi on aika iso. Kohdunkorkeus 19cm, tossa navan yläpuolella nyt :) Syke huiteli 150 paikkeilla.

Muokattu viimeksi:
Rakenneultra oli tänään, vihdoinkin! Ja siellä oli kuin olikin pieni ja ihana TYTTÖ! Vastasi täsmälleen ikäistään, 20+4, 374 g. Kaikki osat oli ihan priimaa. Touhusi koko ajan jotakin, maisteli käsiään ja haukotteli söpösti. Selvisi myös, miksi tunnen liikkeet niin selvästi ja jopa alhaalla tällä kertaa: istukka ei ollut enää etuseinämässä vaan oli kääntynyt takaseinän puolelle melkein kokonaan. On kyllä tavallaan tosi kiva tuntea liikkeet jatkuvasti, ja toisaalta aika häiritsevää välillä. Eilenkin herätti minut viiden jälkeen aamulla mukeltamisellaan ja tänään häiritsi minua töissä ;).

Pakko kommentoida vielä tohon synnytys/kivunlievitysasiaan, vaikka se ei tän ketjun aihe olekaan. Mulla on molemmilla kerroilla ollut toiveissa lääkkeetön synnytys ja onneksi kaikki on mennyt niin hyvin, että toive on toteutunut. Molemmista synnytyksistä jäi todella hyvä kokemus, ponnistusvaihe oli nopea (15 ja 5 min) ja oon palautunut tosi hyvin.

Eli haaveile vaan Merivesiväri lääkkeettömästä synnytyksestä, ei se mahdotonta ole. :) Mutta kuten muut sanoi, kannattaa samalla varautua siihen, ettei asiat mene niin kuin toivoo ja turhan ehdoton ei kannata toiveissaan olla. Ite meen sillä asenteella, että jos kaikki menee hyvin, haluan yrittää taas synnyttää ilman kivunlievitystä, mutta jos kaikki ei mene niin kuin toivoisi, niin sitten katsotaan tilanteen mukaan, mikä tuntuu parhaalta ratkaisulta. :)

Nyt on rakenneultra takana. Pieni tyttö siellä tosiaan köllötteli, viikoilla 21+1 painoksi arvioitiin 346g. Paino ei ole hälyttävän pieni ja normaalisti se ei aiheuttaisi toimenpiteitä, mutta koska seulan istukkahormoni oli matala, niin me käydään kontrolliultrassa sitten 28+1. Muuten on kaikki rakenteet ok, ja tyttö on vilkas ja liikkuvainen. Ja potki kovasti ja tarkasti ultra-anturia!

Eipä tässä kai muuta kuin ottaa vaan rennosti, vahtii verenpainettaan ja syö tasaisesti ja hyvin, kuten meidän kaikkien tulisi. Tästä on mukava jatkaa. :)

Muokattu viimeksi:
Tänään oli neuvola ja nyt siis ollaan sit todistettavasti raskaana ;) pyhinä vois laittaa kelan asiat vetämään ja pikkuhiljaa suunnitella jo hankintoja pienelle.. :) esimiehen kanssa pohdiskeltii kesäloma ja äippäloma asioit ja hää nyt käy sit sijaista metsästämään. Kaikki muute neukkakäynnillä ok, toisen kerran joudun tosin sokerirasitukseen parin viikon päästä.. sitä jännityksellä ootan, kun about kaikki riskitekijät taitaa löytyy. Eka kerralla tosin selvisin puhtain paperein. Mut oli kiva kuulla sydänäänet, kun liikkeet vielä kunnolla tunnu.

Olin ultrassa rv 24+4 painoarvio 639g meinas lääkäri olevan keskikäyrän alla tuo paino. Paljonko teillä ollut painoarviot?

Meillä oli painoarvio 25+5 930 grammaa, mutta näissä nyt kannattaa muistaa että ovat vain arvioita ja yksittaisenkin mitan pienikin virhe voi nostaa tai laskea sitä arvioita paljonkin.

Me saatiin 24+2 arvioks 683g ja lääkäri totes vaan että "onpas pieni" mutta ei sen enempää kyllä kommentoinu..

Esikoisen painoarvio oli rv 40 2,6kg ja käynnisteltiin sen ja lapsiveden vähyyden vuoksi. Useampi sairaalan lääkäri oli tuon arvion puolesta. Yksi kätilö kokeili mahan päältä ja sanoi että tasan 3kg. Samoin yksi lääkäri ultratessa arvioi 3kg. Esikoinen syntyi 40+6 ja painoi 3kg 40g. Eli samalla viikolla painoarvio heitti jopa 400g. Mutta toki ovat suuntaa antavia.

Takaisin