Neuvola & ultrakäynnit

Sara79, meillä rakenneultrassa löytyi aivoista kaksi kystaa ja yhdistettynä nt-ultran riskilukuun heitti sen sinne huonommalle puolelle. Lääkäri ehdotti myös lapsivesipunktiota, jossa sitten käytiin. Tulos tuli viikossa, normaalit kromosomit! Todennäköisesti teilläkin kaikki just niinkuin pitää, mutta jotenkin se huoli muuttuu tuossa vaiheessa niin konkreettiseksi. Jos jotain positiivista, niin sukupuoli selvis 100% varmasti!

NIPT olis ollut toinen vaihtoehto, mutta meidän kaupungissa sitä ei tehdä ja ajanvaraus/tulosten odottelu kestäis pidempään. Punktioon päästiin seuraavana päivänä. Ru:n jälkeen olis hyvä saada tulokset nopeasti. Lisäksi hinta olis ollut yli 600€. Uskon, että punktion riskejä hieman liioitellaan. Kaikessahan on toki riskinsä, mutta meillekin lääkäri sanoi, että heillä on ongelmia ollut viimeksi 5 vuotta sitten..

Tsemppiä odotteluun, tiedän kuinka piinallista se on! Itse kuitenkin ajattelin, että haluan tietää tuli mitä tuli.

Meillä silloin ru:ssa vauva killotteli ihan haarukka levällään, ihanku äitisä :D
Mies kanssa epäili, että vauvan sukupuolesta ei jää epäilystä jos äitiinsä tulee :D Mutta siellä se oli jalat ristissä ja pui nyrkkiä kun yritettiin saada häntä vaihtamaan asentoa :)

Meillä silloin ru:ssa vauva killotteli ihan haarukka levällään, ihanku äitisä :D
Mies kanssa epäili, että vauvan sukupuolesta ei jää epäilystä jos äitiinsä tulee :D Mutta siellä se oli jalat ristissä ja pui nyrkkiä kun yritettiin saada häntä vaihtamaan asentoa :)

Tänään (20+4) käytiin aamusta rakenneultrassa jossa todettiin että kaikki on hyvin ja mitään huolestuttavaa ei löytynyt. Pikkuinen oli kovin ujolla tuulella, piti käsiä visusti kasvojen edessä niin ei saatu kasvoista kuvaa, värkkiään esitteli siitäkin edestä ja ilmeisen ylpeänä. Poika siellä on kasvamassa :whacky011

Rakenneultrassa käyty (19+6) ja kaikki vaikutti olevan hyvin :) Painoarvio vain 300 g eli hieman pienempi viikkoihin nähden, mutta pieniä on ollut muutkin lapset tässä vaiheessa.

Ultraaja oli sitä mieltä, että meillä tulee kiire pysyä tän perässä, jos sama meno jatkuu. Pieni ei hetkeäkään pysynyt paikallaan, eikä meinannut saada mittoja otettua. Kasvoista ei saatu kuvaa, kun ei suostunut kääntymään, vaikka kovasti yritettiin. Viihtyi kovin jalat minun selkään päin ja pää ylöspäin. Yhtään en itse noita liikkeitä tunne, istukka on etuseinämässä.

Mulla on kuulemma istukka myös etuseinämässä, mistä olin aika yllättynyt koska tunnen kyllä liikkeet tosi selvästi. Kahdessa edellisessä on ollut takana.

Ru ohitse. Oli kyllä kiva käynti. Kätilöllä oli näyttö menossa ja lääkäri seurasi sivusta ultraamista. Kertoi tosi tarkkaan kaikki ja katseltiin pitkään kaikkia osia. Painoarvio meni multa ihan ohitse, mutta normaali on. Koko vastaa tällä hetkellä 20+5 mutta la:ta ei muutettu. Lopussa sit kyselin näkyykö sukupuoli ja kätilö siinä naurahti että näkyy ja usein :grin Ja lääkärikin sanoi että auliisti näyttelee :) Mä itse olin näkeväni jossain vaiheessa pippeliä, mutta en ollut varma. Sitten olin kun kätilö sen näytti..et jos ei nyt tosi suurta ihmettä tapahdu ja sukupuoli vaihdu tässä vaiheessa niin pippelihän sieltä jalkojen välistä löytyi :Heartblue Istukka takaseinällä ja tällä hetkellä lapsukainen vielä poikittain. Toivottavasti menee pää alaspäin vielä.

Meillä oli eilen ru, kaikki oli hyvin ja tytöltä kuulemma näytti :) prinsessa meille siis tulossa <3 ultraajatäti totesi että tyttö liikkuu ja touhuaa aivan mahdottomasti, ja kokoa hänellä oli juuri viikkojen verran, kokonaista 380grammaa!

Ihania ultrakuulumisia jo monella :) meillä oli maanantaina neuvola, jossa sain lappusen äitiysrahaa ja äitiyspakkauksen tilaamista varten :) uskomatonta että yli 5 kuukautta jo raskautta takanapäin <3 nyt rv 23+5 :)

Miten sulla voi olla rv 23+5 jos laskettuaika 4.7? :) Vai oonko mä laskenut nyt jotakin väärin kun mulla laskettuaika 2.7 ja mun mielestä mulla on nyt 22+6?! :D

Mari mulla siirtyi la kesäkuun 26. päivään.. :) vaikka mun omien laskujen (ja ovistestien) mukaan se ei oikein voi olla mahdollista :D alunperin oli 4.7 ja se olis mun mielestä lähempänä totuutta :)

Mari mulla siirtyi la kesäkuun 26. päivään.. :) vaikka mun omien laskujen (ja ovistestien) mukaan se ei oikein voi olla mahdollista :D alunperin oli 4.7 ja se olis mun mielestä lähempänä totuutta :)

Okei, no sit mä en oo omaani laskenut väärin :)
Pelästyin jo, että oonko ihan hakoteillä :)

Rakenneultrassa käyty ja kaikki oli hyvin! Poika sieltä on tulossa niinku arvelinkin! :Heartred Oli poika kasvanu viikkojen (20+3) mukaisesti!

Seuraavaks ootellaan äitiyspakkausta! :)

Liitteet

• 20160307_101834.jpg
    20160307_101834.jpg
    880 KB · Katsottu: 76
Neuvolassa käyty taas :) Viikkoja 23+3.
Kaikki oli hyvin, Hb132 ja verenpaine ihan normaali.
Pissassa ei sokeria tai muuta.
Sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli 18,5.
Sykkeet kuulu hyvin vauvalta :)
Sokeri rasitukseen en joudu kun on toinen lapsi ja eka lapsi ei oo ollut isokokoinen eikä oo ekassa raskaudessa ollut mitään sokeriongelmia ja mun painoindeksi on ennen raskautta ollut alle 25. :)

Päänsärkyyn ei osannut sanoa oikein mitään. Se on nyt vaan kestettävä vaikka herään öisinkin siihen.
Kiva istua täällä töissä koneella.

PAINO on noussut raskauden alusta 7kg!! MÄ KUOLEN!!
Oon aina ollut kriittinen painon kanssa ja toi tuntuu kamalalta..

Takaisin