Neuvola & ultrakäynnit

Neuvolassa käyty eilen ja paino on noussut raskauden alusta 7,6 kiloa...mut siinä on sitä vauvailoa mukana, niin en ota stressiä.

Terkkari puhu ihan siihen malliin, et on aika vakuuttunut et miulla on radi...suoraan ei sanonu, mut vinkkaili vähän siihen suuntaan mit sokerirasitus varattu parin viikon päähän ja senhän näkee sit.

Hemppa ja paineet edelleen laskenut, nyt vois yrittää sen rautalisän kanssa uudelleen, kun en oo nyt viikkoon oksentanu (paitti viikonloppuna oli yrjötauti).

Sf-mitta oli 19/rv 22+4

Eilen käytiin ru-ssa ja kaikki oli hyvin pienellä pojalla :) mies ei halunnut sukupuolta tietää nin sain oman ultrakuvan kirjekuoreen missä näkyy pippeli ja vielä selvyyden takia myös sukupuoli kirjoitettuna :P vauva vastas viikkoja 20+2 ja paino 358g. Joudun kuitenkin perjantaina uudestaan vaikka näky kaikki kolme suonta sydämessä niin ei saanut niistä tarkkaa kuvaa.

Tänään oli vihdoin rakenneultra Naistenklinikalla ja prinsessalla oli kaikki niinkuin pitikin. Mieskin ehti ensimmäistä kertaa mukaan ja oli mahtava kokemus hänellekin, kun potkut ei vatsan läpi tunnu etuseinämäistukan takia. Onneksi ei ollut kuitenkaan eteisistukka, vaikka sitä pelkäsin viime lääkärikäynnin jälkeen!
Kyllä toi ultraus sulattaa sydämen joka kerta. Ihana katella, kun se pieni sielä jumppailee! Ja nyt oli aivan ihana ultraajakin ja kivasti selitti koko ajan, mitä mittoja otettiin millonkin. Sydämen ultraaminen oli hankalaa, kun vauva ei suostunut kääntymään, mutta sai ilmeisesti tarvittavat mitat otettua. Nyt voi sitten onnellisin mielin jatkaa keuhkoputkentulehduksen ja poskiontelotulehduksen parantelua.WP_20160309_12_44_51_Pro.jpg

Meillä oli rakenneultra pari viikkoa sitten, sillon oli viikkoja tasan 20+0. Nyt näitä muiden viestejä lukiessa meidän vauvan painoarvio tuntuu jotenkin pieneltä vaikka tietty se kasvu ja kehitys on ihan yksilöllistä. Meillä siis rakenneultrassa pojan painoarvio oli 290g. Olen kyllä itsekin aika pienikokoinen, mutta jotenkin sitä pistää taas kaikki silmään täällä lukiessa kun toivoo vaan että toisella olis kaikki hyvin. Ei kätilö kyllä koosta mitään sanonut, muuta kuin että mun pienuuden vuoksi voi olla että synnyttäisin hieman etuajassa kun ei vaan riitä vauvalle yksinkertaisesti tilaa kasvaa ja olla masussa ihan loppuun asti. No saa nähdä :) Olis mielenkiintoista tietää minkä verran painoa on tullut lisää vauvalle, harmi kun ultraa ei enää ole ellei sitten jossain vaiheessa ihmetellä ultralla tuota vauvan asentoa uudelleen vielä myöhemmin..

Mymmelim mulla ihan sama ku sulla! 24.2 oli rakenneultra ja sillon oli just 20 plus jotain ja vauva paino kans 290 rammaa ☺️ Ja kaikki oli hyvin eikä mulle sanottu mitään että olis liian pieni tai vastaavaa!

Mymmelim, meillä oli viikkoja 19+6 kun ru oli ja painoarvio oli n. 300 g, vastasi viikkoja 19+1. Jäin itsekin sitä miettimään, että oli pieni. Meille kätilö sanoi, että nyt kasvuvauhti on jo yksilöllinen eikä enää juuri voi vertailla. Alussa kuulemma kaikki vauvat kasvaa enemmän samoissa mitoissa. Kätilö oli tyytyväinen ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Päätin luottaa siihen.

Minulla huolta helpottaa, että esikoinen sai samoilla viikoilla painoarvion 270 - 290 ja silloin huoletti, kaikki oli isompia. Mutta kaikki oli hyvin, syntyessään oli kuitenkin yli 3200 g, mutta ei mikään iso. Toinen on saanut painoarvion 320 20+jotain viikoilla ja painoi syntyessään yli 3400 g, nyt on siitä välistä. En tiedä miksi meidän lapset on kohtuu pieniä (vaikka normaali mitoissa hyvinkin), itsellä kuitenkin pituutta ja miehelläkin, molemmat on oltu yli 4 kg, että ota näistä selvää ☺

Eilen oli ultra viimein, 20+4 ja kaikki hyvin :love7 tyttöä veikkailtiin, joka oli pieni ylläri, kiva sellainen! Pieni liikuskeli aika paljon, joitain mittoja oli vähän hankala saada. Ultraaja oli kyl aika vähäsanainen.. Mutta ajattelin että kai olis sit sanonut jos joku ei olis ollut hyvin. Painoarvio 392g.

Hih, hassua kun heti tunee helpotusta kuin muillakin on ollut saman kokoisia painoarvioita samoilla viikoilla :) Pisti vaan silmään kun monilla tuntui tuo arvio olevan samoilla viikoilla jopa 200g enemmän. En tiedä miten tarkkana voi pitää sitä arviota, että viikolla 20 vauvan paino olisi noin 10% ja pituus noin puolet siitä mitä se olisi sitten viikolla 40. Tuon perusteella olisi kyllä aika pieni jäbä tulossa, joten kai tuokin on vaan joku varovainen arvio sitten :)

Meidänkin tyttönen oli silloin 19+5= 300g , vastasi 19+3 kokoa. Ihan normaali kokoinen :) kuulemma voi olla painossa heittoa kymmenenkin päivää, eikä ole huolestuttaa.

Pari viikko sit oli ru rv20+5. Kaikki pienellä hyvin ja vastasi viikkoja. Tällä viikolla oli neuvola, kaikki hyvin, mutta hb oli vähän alhainen että piti aloittaa rauta.

Hui! Kohta ultra, istutaan odotusaulassa jo. Jännittää!!!
Eilen mulle iski illalla aika kova alavatsskipu, joka kesti melkein tunnin. Jouduin ottaa kipulääkettä ja mennä lepäämään. Ihan siis supisti ja veti vatsan kovaksi. Soitin tänään töihin et jään lepäämään täksi päiväksi kotiin, kun rasituksesta se eilen alkoi.

Kaikki mitat oli kuulema hyvät ja kaikki paikat kunnossa ultrassa. Koko arvio oli 350g ja vastasi viikkoja 21+0(nyt 20+4)(ekassa ultrassa tuli kanssa 1 päivä lisää) Tää alkaa olla jo hyvin lähellä sitä meidän yhtä seksin harrastuskertaa, kun ihmettelin ihan alussa, miten voi heittää viikolla mun ovulointi ja silti tulin raskaaksi.

Jos mitat/ painot mietityttää niin niitä voi verrata ns. viitearvoihin sivustolla www.raskauskiekko.fi. Ei toimi Explorerilla. Mutta muilla selaimilla ok. Siellä on painoarviot, reisiluun mitat, pään ja vartalon ympärykset. Suosittelen!

Tänään oli neuvola ja kaikki ok :) sykkeet kuului hyvin vaikka pieni koitti kauheesti päästä karkuun :Heartblue hb oli hiukan alhainen ja sain rautaa mukaan. Paino edelleen alle lähtöpainon, onko muita samassa tilanteessa olevia? Mulla siis painon lasku johtunut rajuista pahoinvoinneista ja oksenteluista ekalla kolmanneksella.. Rv 23+1 :)

Takaisin