Neuvola & ultrakäynnit

Pääsisinpä miekii ultraan, mut ei viikon päästä on neuvostoliittoon (huomaako tästä positiiviset tunteeni neuvolas kohtaan :D) aika. Seuraava ultra vasta ikuisuuksien päässä tulevaisuudessa :(

Joo no meijän ensikäynti oli vartin. Sanoin suoraan, että ruokavaliopaasausta en kuuntele, kun koen voivani hyvin ihan ilman margariineja ja hyvin vähillä viljoilla (oon kyllä lisännyt niiden määrää raskausaikana, kun hiilarit helpottaa pahaa oloa), päihteitä me ei käytetä ja silleen. Meil on ihan kiva neuvolan täti siinä mielessä, että se kyllä kuuntelee, mitä me halutaan.

Vartin ensikäynti? :O Meillä varmaan pelkät mittaukset vei vartin. Ja sitten tunti plärättiin papereita :D Ja yhteensä 2h mä siellä olin. Toisaalta oon aika räpätäti ja neuvolan täti oli tosi mukava. Plus että raskaus on mulle niin uusi juttu että oli paljon kysyttävää.. Ja mun tausta on aika rankka kun on km ja lapsettomuutta ym.

Joo ei meillä siellä kauaa mennyt :D Se varttikin oikeastaan meni just siihen, että kyselin kaikkea kun uus juttu tää raskaus mullekin on. Sit siinä sivussa mitattiin verenpaineet ja hemoglobiini.

Se on kyl paratiisi ihanaa, että teillä on viimein tärpännyt :)

Kyl meilläkin meni helposti 1.5h ekalla neuvolakäynnillä. Mä en saanu mitää ruokavaliopaasausta mutta ilman neuvolantätiä en ois esim. tajunnu alkaa syödä lisäkalsiumia. Oli muutenki kiva käynti ja sai varmistuksia asioihin jotka mietitytti ja hyviä vinkkejä :)

No meillä meni se 1,5h ja siellä ei tehty mitään mitä ei kotioloissa voi myös tehdä, paitsi mitata hemoglobiinia...ei siellä kerrottu ees mitään mitä ei ois jo tienny. Et harvinaisen hukkaan heitettyä aikaa.

Eikö teillä sit annettu pissanäytettäkkään, josta katotaan proteiinit,sokerit ja bakteerit(?) Meillä lisäksi ainakin paino piti ihan vaa'alla todeta,sit hemoglobiini ja verenpaine. Tuon kaiken lisäksi tietysti käytiin läpi ruokavaliolaput, päihdekyselyt, liikuntatottumukset molempien vanhempien osalta, jotka oltiin jo täytetty kotona sekä yleinen terveydentila (sisältäen kaikki ihanat milloin otettu papaa, käyty hammaslääkärissä ja kaikenmaailman jutut. Kyl siihen meilläkin meni melkeen se puolitoistatuntia vaikka oon vielä uudelleensynnyttäjä.

Joo, pissanäytteen annoin ja todettiin vaan, että se on OK. Vaa'alla kävin myös. Paperit neuvolan täti oli kattonu etukäteen ja totes vaan, että ei näissä mitään.

Mulla meni myös 1,5h uudelleensynnyttäjänä ja tosiaan vain paino ja verenpaine mitattiin. Aivan turhaa. Th istui hiljaa ja naputti konetta,sanoi jotain ja taas naputti. Hohhoijaa.

Kaikki verikokeet ja pissanäytteet pitää antaa vasta ensi viikolla sokerirasituksen yhteydessä.

Mulla meni kans esikoisen kans varmaan jotain reilu tunti. Nyt tästä tokasta meni 45min. Mun ei tarvinnu vielä antaa pissanäytettä, ens kerralla vasta. Mut aika lailla kaikki muut mitä Koalatiara tuossa yllä mainitsi, tehtiin myös mulle. Niin ja meillä ultrattiin myös mahan päältä, oli kyllä kiva, kun sai jo varmistuksen niin alussa jotta siellä todella joku oli :)

Meidän neuvolantäti sattu olemaan nuorempi lapseton nainen ja jälkikäteen tuntui että se oli ajanhukkaa koko käynti.

Esikoisesta olin 2h vaikka th oli ihan p***a. Meillä ei synkannyt yhtään.

Tästä tokasta oli tunnin ensikäynnillä. Aina pissa, hemoglobiini, paino. Nykyään mukava th, joka ei tämmöiselle vanhalle äidille elämäntavoista viitsi paasata. Tai ei niissä paljon vikaa olekaan.

Miun neuvolan th on ihan mukava, ekalla kerralla meni 1,5 tuntii ja olin kotona jo täyttäny ruokakyselyt ja muut laput ja ne se katto läpi ja totes kaiken olevan ok. Pissanäytteen vein labraan sit myöhemmin, ei tarvinnu neukussa sitä antaa. Tänään on varattuna sydänäänien kuunteluun pelkkä lyhyt aika, seuraava kunnon neuvola on sit helmikuussa.

Takaisin