Neuvola & ultrakäynnit

Jos vaan pahoinvoinnista pääset eroon niin eiköhän se viimeisellä kolmanneksella sit tuu.

Vitsi teen kuolemaa labrassa. Just join glukoosilitkun ja oksennus kävi jo kurkussa ja nyt pitäis viel kaksi tuntia selvitä täällä että sais syödä tai ees juoda jotain kunnollista. Kiva et sokerilitku oli olevinaan sitruunanmakuista, mutta se sitruuna-aromi jäi vaan polttelee kurkkuun

Minulle on tullut se 3kg lisää painoa. Varmaan aika paljon just turvotusta ja veren määrän lisäystä, ja kun en ole ollut missään vaiheessa kunnolla pahoinvoiva. Ja nyt pieni kuvotuskin alkaa väistymään niin voi vapaammin syödä mistä tykkää. Lähtöpaino oli aika normaalissa, joten saa sitä painoa toki tullakkin. Mietin vain et ku kesää vasten on viimeiset viikot, niin sitä painoa ja turvotusta voi sit kertyä 1kg/viikko vauhdilla. :o Eli jos ei paino nouse alussa ni lopussa on hyvät mahdollisuudet kirimiseen.

Mulla ei ole vielä tullut yhtään, mutta ei tullut viime raskaudessakaan ja sit lopuksi sitä kerty kuitenkin 20kg...huhhuh :(
Mut joo mulla tuli viimeisellä raskausviikolla 3 kg lisää painoa...et hieman ehkä turvotusta saattoi olla :)

Toi turvotus kyllä tosiaan saattaa olla aika jäätävää heinkuun helteillä...sitä odotellessa :)

Joo!! Kohta ultra täälläkin :D jännittää aivan tuskassa. Mulle tullut jo 2kg... Ekasta tuli yhteensä 26kg.. Mitenköhän tämä menee :\

Nyt on kotiuduttu ultrasta ja siellä oli kaikki oikein mainiosti pikku asukilla :)
Kovasti jumppas jalkoja ja huiskutti äitille :)
Niskaturvotusta oli 0.9 eli varmaan on kaikki sit ihan ok...tulokset tulee vasta viikon päästä.
Kaikki rakenteet näytti siltä kuin pitääkin tässä vaiheessa.

Miul ois ens viikolle varattu nyt sokerirasitus.. ällöttää jo valmiiks se 12h paasto, ja tieto siitä sokerilitkusta. Aamut ei muutenkaa oo ollu mitää herkkuja. Ja mietityttää myös kun se ois työpvä, aamu menee nyt tuolla mut entäs jos oon niin huonovointinen sen jälkeen..? Jotenki ois helpompaa jos sais junailtuu vapaapäivän, mut "virastotyössä" ei noit ylimääräsii arkivapaita hirveesti tuu.. plääh.

Mä jouduin olee paastolla vaan ilta klo 22 asti eli reilun 9h ku labra oli aamul 7.20. Tietty riippuu mihin aikaan menee labraan... :) Mut toi helpotti ku sai viel siel "myöhään" illal syödä iltapalan. Mul oli koko päivän sen jälkeen tosi huono olo vaikka söinkin nomaalisti siitä eteenpäin. Onneks en oo enää töis!! :)

Joo toi 12h paasto oli kyl tuskainen mulle vaikka aamuaika olikin. Selvisin sokerirasituksen ajan oksentamatta tänään,mutta autosta kun astuin ulos niin johan aloin jo oksentaa :(

Miks te ette hae sairaslomaa sokerirasituskokeeseen? Mä oon muutenkin tosi helposti saanu aina tähän pahoinvointiin saikkua, kun oon vaan käyny pyytämässä neuvolalääkäriltä. Ei oo pakko kärsiä töissä :)

Aika jännää... Onkohan noi ohjeet jotenkin kunta/kaupunkikohtaisia? Kun kahdesta oon käyny Turussa ja nyt kahdesta lähikunnassa (vuosina 05,07,09 ja nyt) ja kaikissa ohjeena ollu toi klo 22 eteenpäin paasto! :)

Miks te ette hae sairaslomaa sokerirasituskokeeseen? Mä oon muutenkin tosi helposti saanu aina tähän pahoinvointiin saikkua, kun oon vaan käyny pyytämässä neuvolalääkäriltä. Ei oo pakko kärsiä töissä :)
No oon ite kuullu ettei siit välttämättä tuu ees pahaa oloo.. en tiiä, mut itel on vähä et jos sen jälkeen olo normi nii miks sit saikkua, varsinki ku täs tälkin hetkel jalan takia saikul. Niin en sit turhia haluis olla, kun joutuu muutenki ton työajan takia hyppii pois töistä näitten kaikkien käyntien vuoksi. Toki jos olo tosi huono niin sit en mee töihi, mutta olisi itelle helpompi jos ei sitä tartteis enää siinä miettiä varsinki kun esimies nyt täs vaihtu, edellisen kanssa tää ois ollu semmoin easy juttu, mut en tunne tätä uutta nii hyvin.

Mulle on tehty sokerirasitus kolmesti, yksi raskausaikana. 10 h paastolla. En oo kertaakaan ollut huonovointinen. Eikä ole iskenyt edes migreeni, joka mulla tulee helposti sokerien heittelystä/ syömättömyydestä.

Meillä oli tänään esikoisen 1,5v neuvola ja th kyselikin aluksi mun vointia, miten raskaus on sujunut. Sama th siis myös äitiysneuvolassa meillä.

Mahdanko joutua tässä raskaudessa sokeri rasitukseen..ei ainakaan terkkari ole vielä mitään puhunut asiasta. Kahdessa edellisessä en ole ollut. Ei ole kyllä rasitetta suvun tai painon puolesta. Nuorehko odottaja olen ollut aikaisemmin, vieläkin alle 30 niin ehkä en joudu? Ja vauvat kasvaneet normipainoisina suhteessa raskausviikkoihin.

Mä oon 30 ja ajattelin kans joutuvani, mutta koska kaksi lasta ollut normipainoisia ja itse olen myös niin ei kuulemma tarvi mennä jos ei nyt paino rupee hirveällä tahdilla nouseen.

Okei. Mulla kyllä paino nousee alusta asti reippaasti.. Mutta mulla on ylimääräinen ultra ainakin rv28 ja jos silloin vauva normi kokoinen niin ehkä ei tarvitse rasitukseen mennä. Ja katsotaanhan pissasta sokerit joka neuvola käynnillä. En usko että mulla olisi tässäkään radi.

Takaisin