Neuvola & ultrakäynnit

Mulla oli tänään toinen neuvola :)
Viikkoja 15+2. Vauvan syke kuului heti vahvana kun neuvolantäti alkoi niitä kuunnella <3
Syke oli noin 135-140.
Mun verenpaine oli tällä kertaa ihmeen alhainen mulle 108/68, mutta ihan ok sekin.
Sain samalla rakenneultra-ajan, se on rv 20+3 eli 16.2. Pitkä odotus vielä!

Nyt viikkoja11+5 ja niin myös ultran mukaan! Sintti voi oikein hyvin, mitään vikaa ei löytynyt. Jumppasi minkä kerkesi,harmi että istukka on edessä niin kestää tovin ennen kuin alan liikkeet tuntemaan. Äitin ja isin pikku rakkaus <3

Liitteet

• 1452506446778.jpg
    1452506446778.jpg
    33.6 KB · Katsottu: 67
497c1c3998a4a2e6680b99bfa2784264

Täs ois meidän pikku pöppiäinen :) nt-ultra oli tänään ja niskaturvotus 0,8 :) oli kyl reipas ja kilttinpikkuinen, ultraus kesti vaan jonku 5 min :D rv 12+1 ja la aikastui päivällä. Ei kyllä selbinnyt että miksi. Nyt voi huokasta helpotuksesta! Jännitti yoi kyl ihsn kauheesti ja näin hirveitä painajaisia, että kaikki oli pielessä.

Nyt viikkoja11+5 ja niin myös ultran mukaan! Sintti voi oikein hyvin, mitään vikaa ei löytynyt. Jumppasi minkä kerkesi,harmi että istukka on edessä niin kestää tovin ennen kuin alan liikkeet tuntemaan. Äitin ja isin pikku rakkaus <3
Kuinka sulonen <3 Voiko se istukka vaihtaa paikkaa siitä? Onko toi otettu mahan päältä vai alakautta? Siis että jos istukka on edessä, niin näkyykö vauva mahan päältä?

Mahan päältä, istukka on edessä ja ylhäällä. En tiedä voiko vaihtaa paikkaa, luulisin ainakin että voi? :-D

Istukka siirtyy yleensä kohdun kasvun mukana. Tai sitä nimenomaan meillä nyt seurataan,että istukka siirtyisi pois kohdunsuun vierestä. Se on siis yksi mahdollinen syy näihin meidän vuotoihin tällä hetkellä.

Mekin käytiin tänään ultrassa. Laskettu aika siirtyi 6 päivää myöhemmäksi, eli The Day olis 26.7. Mahassa oli menossa melkoinen potkunyrkkeilymatsi. Niskaturvotusta oli 1,2mm, joten olo tuntuu varsin helpottuneelta ja mukavalta. Kaikki hyvin tähän asti!

Liitteet

• np_ultra_anon.jpg
    np_ultra_anon.jpg
    551.5 KB · Katsottu: 52
Mahan päältä, istukka on edessä ja ylhäällä. En tiedä voiko vaihtaa paikkaa, luulisin ainakin että voi? :-D

Istukka tosiaan voi/nousee ylemmäksi kun kohtu kasvaa. Usein sekoitetaan kaksi asiaa etinen istukka ja etuseinämäistukka. Puhutaan että istukka on edessä, mutta tärkeää on tietää millä tavalla edessä. Etinen istukka peittää kokonaan tai osittain kohdunsuun. Voi aiheuttaa verenvuotoa ja yleensä sektio on synnytystapana. Etuseinämäistukka ei aiheuta juuri muuta kuin liikkeitä tuntee myöhemmin/ heikommin.

Mulla on lääkärineuvola ensi viikolla eli 16+. Mulla on valmiiksi jo ihan plääh oo, kun mä en oikein pidä siitä lääkäristä. Täytty yrittää tsempata.

Joo meille sanottiin tänään, että istukan paikka vaihtelee sinne noin viikolle 20 rakon täyttöasteen ym mukaan. Sit se asettuu.

Mä olin tällä viikolla toisella neuvola käynnillä. Kaikki ok. Painoa tullut alusta jo 4,7kg! On vaan pakko syödä jotain tuhtia evästä parin tunnin välein ettei tulis oksettava olo/oksennus. Ja suht samaa tahtia on aikaisemminkin paino noussut odotuksissa. Eiköhän se 20kg tule tässäkin :o mutta lähtee sitten synnytyksen jälkeen ajallaan myös. Niin terkkarikin tsemppasi.
Ensi kuussa on ultra ja lääkärineuvola ja omaa terkkaria näen seuraavan kerran vasta maaliskuussa.

Mulla taas paino oli tippunut kolme kiloa lähtöpainosta. Mut eivät olleet vielä huolissaan, koska oon kuitenkin ollut vieläkin pahoinvoiva eli ihmekään että tippuu. Mun kohdalla tärkeintä ois siis,että paino ei nousisi viittä-kuutta kiloa enempää raskauden aikana, kun on tää vararavintokerros olemassa jo valmiiksi.

Mulla taas paino oli tippunut kolme kiloa lähtöpainosta. Mut eivät olleet vielä huolissaan, koska oon kuitenkin ollut vieläkin pahoinvoiva eli ihmekään että tippuu. Mun kohdalla tärkeintä ois siis,että paino ei nousisi viittä-kuutta kiloa enempää raskauden aikana, kun on tää vararavintokerros olemassa jo valmiiksi.
Mulle taas pitäs tulla se perus 10-12kg, mut aika hiljasta on tässä vaiheessa. Eiköhän se paino siitä nouse, kun pahoinvointi häviää... Jos häviää.

Takaisin