Neuvola & ultrakäynnit

Hui, nyt keskiviikkona rv 9+3 olisi eka neuvola, vähäsen jo jännittää. Siellä ultraavat mahan päältä, onneksi, niin saa varmistuksen sykkeestä. Rv 5+5 olin äippäpolilla keuhkokuume-epäilyn takia, ja siellä ultrattiin alakautte, mutta 100% varmuutta lääkäri ei silloin antanut siitä, että sykkeen näki, "oli vasta näkevinään".

Miul kans tiistaina 9+2 eka neuvola. Kaveri sano et ei ekassa neuvolassa viel sydänääniä kuunnella tai ultrata, mut ilmeisesti jossain kuunnellaan/ultrataan. Kaveri Tampereella kaks vuotta sit ollu neuvolan asiakkaana. Saa nähä miten täällä Savossa sit..

Mulla oli torstaina eka neuvola ja tänään kävin veri/pissakokeissa.

Oltiin onneks sillä tavalla laskelmoivia, että varattiin mielenrauhaultra Femedalta tän viikon torstaille, sillä kätilöopistolle saatiin NT-ultra vasta 30.12. Eikä mikään ihme. Tänään vasta RV 10 +2, joten joulun aikaanhan se optimaalisin aika tietty osuu. Noh, jospa torstaina näkis jotain järkevää, niin saisi viettää Joulua rauhassa.

Jännättää... ollaanko legitiimisti raskaana vai yrjöilenkö ja nukunko ihan turhaan. Wääh...

Maxa-arkki, millon sait nt-ultra-ajan? Mulla oli perjantaina eka neuvola, mut ultra-aikaa ei oo vielä tullut. Jännityksellä tässä odottelen lähinnä sitä, että ehtiikö olemaan tän vuoden puolella. Toivottavasti! Mulla tänään menkkojen mukaan 9+4, mut varhaisultran mukaan olis pari päivää edellä. Ja perjantaina verikokeeseen.

Mulla nyt menossa 9+3 ja torstaina olis eka neuvola ja sit oon ite sopinu verikokeet anopin kans 21.12 ku se on labrassa töissä niin osas sanoo oikean ajan millon tulla sinne ja torstainahan saan sit laput neuvolasta. Nt ultra menee varmaan sinne 31.12 ku sillon on se rv 11+6 kohillaan ja aattelin jo kysellä aikaa sinne äippäpolillekin, täällä kun pitää ite varata nuo ajat ku saa neuvolasta lähetelapun...

Täälläkin oli eka neuvolakäynti viime perjantaina jolloin Rv 7+1. Paperihommat perussettinä ja pisin purkkiin. RR oli melko alhainen ja sokerirasitukseen sain lähetteen Rv 20 jälkeen. Neukkutäti yritti ultrata mahan päältä, mutta näillä viikoilla ei saanut vielä mitään näkyviin. Käski olla huolestumatta, helpommin sanottu kuin tehty. Nyt kuitenkin sain torstaille ajan lääkärin tekemään ultraan niin näkee onko tuolla ketään :)
Nt-ultraan aika vasta tammikuun puolella. Nyt jos siellä ar-ultrassa jotain näkyy, niin ajattelin lähisukulaisille ilouutisen kertoa. Mutta pakko sanoa että raskaus on kyllä tälläkertaa aivan erilainen kuin esikoisesta :D

Mullakin eka neuvola nyt torstaina. Nyt ollaan 7+6. Jännittävää! En millään jaksais odottaa, että pääsis edes varaamaan aikaa ekaa ultraan ☺ Silloin 6+2 siellä näkyi jo syke. Toivotaan, että edelleen on elämää ☺

Mulla oli tänään eka neuvola, rv 8+5. Varasin jo tossa parisen viikkoa sitten nt-ultrankin, joka on heti tammikuun alussa, oliskohan ollut rv 11+6.
Tää eka neuvolahan on vaan sitä tietojen täyttelyä koneelle + äitiyskortille, ettei se oikein millään tavalla hetkauta. Edellisessä raskaudessa tykkäsin käydä neuvolassa, kun meidän terkka oli niin ihana. Nyt meillä vaihtuu, joten saa nähdä miten nyt synkkaa yhteen tän uuden kanssa.

mua kiinnostais tietää että mille viikoille ootte saanu ton nt ultran?
mulla se on 31.12 ja silloin olis jo 13+1.esikoisen aikana se oli 11+5, oon vaan niin ihmeissäni kun toi on ,tai omasta mielestä tuntuu että niin myöhäsillä viikoilla...

Mulla on 12+0 nt-ultra. Eiks se 13+jotain mee vielä siihen haarukkaan millon pitää tehdä?

955df20b1e2abe4e4ad73204c7878ad7
mulle tuli tämmönen ohje. Meinas että pitää huoli että ei ole tuolla loppu päässä eli 13 ++

Mulle sanottiin et suositus olis se 11+6 mut tiiä siitä sit kun neuvoja on niin monia ku on neuvola tätejä :-D

Väestöliiton sivuilla ainakin lukee että 11-13 viikoilla , ei siinä muuten mitään, mutta mietityttää vaan että toivottavasti saadaan vielä hyvin mitattua se niskaturvotus. mitä lukenut noita palstoja että jos kovin myöhään ultrataan ei onnistu enää yhtä hyvin kun aikaisemmilla viikoilla.

Tänään käyty labrassa, 4 putkiloa ottivat verta. En muistanut, pitikö olla syömättö, niin olin sitten, ei olis kuulemma tarvinnut. Mulle Tyksistä sanoivat, kun aikaa varasin nt-ultrasn, että 12+6 on viimeinen mahdollinen päivä, ja joulun takia meilläkin se venyy sinne viimeiseen mahdolliseen päivään. Taisi sanoa, että sen jälkeen sitä niskaturvotusta ei voida luotettavasti mitata tai jotain. Mut mitähän näissäkin tapauksissa, joissa raskaus onkin jo pidemmällä..

Meillä on nt ultra jo 21.12, eli jouluksi saadaan suvulle kuvat näytille :)

Josko viimein iskostuisi omaankin päähän kunnolla, että siellä joku pieni ihme kasvaa :)

mua kiinnostais tietää että mille viikoille ootte saanu ton nt ultran?
mulla se on 31.12 ja silloin olis jo 13+1.esikoisen aikana se oli 11+5, oon vaan niin ihmeissäni kun toi on ,tai omasta mielestä tuntuu että niin myöhäsillä viikoilla...

Mä sain alustavan nt-ultran viikolle 13+3, mikä tuntuu olevan miljoonan vuoden päästä (nyt siis 8+3), mut aattelin huomenna neuvolassa kysyä, et onnistusko pääseen vähän aikasemmin, kun en oo tua ar-ultrassakaan käyny....

Meilläkin vasta 13+4 nt-ultra. Et tipalle menee 13+6 taitaa olla se viimeinen suositus. Se verikoe pitää ottaa 11+6. Näin on meidän äitiyspoliklinikkalla ilmoitettu.

Saapa nähdä kuinka minun ultrien kanssa käy. Näyttäisi aika selvältä etten ole niin pitkällä raskaudessa kun pitäisi kuukautisten mukaan olla. Mutta se et saadaanko neuvolan antiikkisella ultralla tarpeeksi tarkkaa kuvaa raskauden kestosta, jää nähtäväksi. Sen perusteella silti pitäisi osuttaa nt-ultra oikealle viikolle, samoin kuin verikokeet. Voi olla et kohta pettää mamman hermot ja lähdemme käymään yksityisessä ultrassa, jossa on kunnon laitteet. Huokaus.

Tiesittekö että jo tonnin pintaan saisi kiinasta tilattua kevyitä ja varmaankin riittävän laadukkaita ultralaitteita? Siltikin neuvolat saavat kituuttaa ilman riittävää laitteistoa, ja palvelut karsitaan ja keskitetään sitten kaupunkeihin. Mutta ehkä marisen turhasta liian hyvään tottuneena ja kriittisenä, onhan neuvolapalvelu sentään "ilmaista" ja kaikkien saatavilla.

Muokattu viimeksi:
Takaisin