Neuvola & ultrakäynnit

alkuraskauden ultra olis pe 20.11 ja tosiaan neuvolaan soitan vasta sen jälkeen.(kun ollaan vähän viisaampia asian kanssa :)

Eka neuvola ois 30.11. Ja siellä kurkataan heti masuun. Kaikista kummallisinta kyllä, on se että täällä ultrataan kuulemma joka neuvola käynnillä..

Mä ajattelin mennä yksityiselle varhaisultraan parin viikon päästä. Oon niin malttamaton, etten jaksa odottaa. :) Neuvolaan en oo vielä ehtinyt soittaa, täytyy kattoa, jos saisin varattua ajan sähköisen asioinnin kautta. En oo kyllä nykyisellä paikkakunnalla asioinut kun vaan lastenneuvolassa, mutta elätän silti toivoa, että onnistuu, eikä tarvitse ruveta töistä soittelemaan. :)

Eka neuvola 7.12. Ja ensi viikon tiistaina alkuraskauden ultra. Mietin voiko 5+5, jo kuulua sydänäänet? Vai onko toi silkaa rahastusta.. Mietin että pitäisikö lykätä, vaikka toi oli lääkärin ehdottama ajankohta.

Kurpitsa, melko ajoissa kyllä sulla työ varhaisraskauden ultra. Muistelisin että rv 6 lähtien voi sydänäänet kuulua. Ite ajattelin mennä vasta rv 8:lla niin varmasti ainakin jotain näkyisi ja kuuluisi.

Niin pelkäsinkin... Kiitos Jomppa! Täytyy miettiä säästäiskö rahaa ja varmistais kanssa menemällä vasta 8vkolla..

Kurpitsa, Vauvan odotus-oppaassa lukee, että kun alkio on 25 päivää vanha (hedelmöittymisestä), alkaa pikku sydän lyödä ja pumpata nestettä kehon eri osiin. Esikoisesta käytiin varhaisultrassa 7+0. Nyt mennään 7+1, mutta aikaa varatessani kätilö ehdotti ensin kolmea päivää aikaisemmin. Jostain oon saanut sellaisen käsityksen, että syke alkaisi näkymään ultrassa noin 6+2.

Kiitos KTJ. Miksiköhän se lääkäri jo niin aikaisin ehdotti ultraa, kun ollaan hcg arvot katsottu jo ja ne oli hyvällä tasolla ja malttaisin kyllä lykätä sitä ultraa viikolla eteenpäin. o_O Täytyy soittaa sinne ja kysyä.

Mulla on eka neuvola 11.12. ja sillon siis 9+1. Varhaisultran varaan yksityiselle 7+ -viikolle eli reilun kahden viikon päähän. Tänään siis 4+6. Viimeks menin varhaisultraan 8+6 ja huonoja uutisiahan siellä tuli niinkuin olin jo aavistellutkin. Lkri suositteli silloin, että seuraavalla kerralla tulisin 7+ -viikolla.

Nyt pitäis vaan päättää, että meenkö heti 7+0 vai vasta viikonlopun jälkeen, jolloin on jo 7+4. Mulla on sillon viikonloppuna menoa, joten en ehkä haluais saada mahdollisia huonoja uutisia ennen sitä, mut toisaalta en kyllä haluais asiaa pitkittääkään jos niikseen tulee. Hmmm... :confused:

SportMom mistä epäilit viimeksi että tulee huonoja uutisia?

Itsellä vähän epäuskoinen olo kun ei ole toistaiseksi juurikaan oireita ollut, nekin vähät mitä viikonloppuna tuntui on nyt pari päivää ollut tipotiessään.

Mulla loppui kaikki oireet jo 5+3. Ei niitä paljon aluksi ollutkaan, mut nekin vähät loppui ja siinä vaiheessa kun oli kulunut jo 3 viikkoa ilman mitään oireita, niin kyllä mä aika varma olin, että kaikki ei oo niinkuin pitää. Ja jotenkin sen vaan vaistos muutenkin. Sanoin sille lkrillekin, että olisin ollut yllättynyt, jos kaikki oliskin ollut kunnossa. Lkri siis totes, että alkio vastas kokoa 5+6 eli oli ollut kuolleena jo noin 3 viikkoa siinä vaiheessa.

Nyt on vähän samanlainen tilanne, että kaikki alun oireet on kadonnut kokonaan. Pari päivää on nyt mennyt ilman oireita. Mulla on tosiaan nyt vasta 4+6 ja se on varmaan ihan normaalia, että oireet vaihtelee päivä/viikkotasolla, mutta jos kuluu useita viikkoja niin, että ei oo yhtään mitään oireita, niin aika todennäköistä se on, että kesken on mennyt. Mut ei auta kuin odotella... Pitkiä on odottavan päivät. :eek:

Soitin tänään neuvolaan ja täällä päin eka kerta on rv 6-8! Sain siis ajan jo ensi viikolle jolloin viikkoja on 6+5. Terkka sanoi, että käynti kestää n. 90 minsaa! En kyllä esikoisesta muista että ois niin kauan mennyt.. Varasin sit iltapäivä-ajan et jos tuo poitsu nukkuis sen ajan päikkyjä niin pystyis itekkin kunnolla keskittymään käyntiin..

SporMom samat fiilikset että oireita odotellessa :( en kuollaksenikaan muista mitä fiiliksiä oli ekasta plussaa seuranneella viikolla mutta reilu vko plussan jälkeen alkoi pahoinvointi joten toivon että tulevana vkl tai ensi viikon alussa oireita alkaisi ilmaantua. Ed. raskaudessa oli myös jossain vaiheessa rinnat tosi kipeet mutta sitäkään en muista että milloin se alkoi

Mulla kipeytyi rinnat edellisessä heti plussan jälkeen, mut nyt ei oo ollut mitään tuntemuksia rinnoissa. Pahoinvointia ei ollut edellisessä ollenkaan, mut nyt oli lievää etomista jo pari päivää ennen plussaa. Myös pientä huimausta oli nyt, mutta aiemmassa ei ollenkaan. Eli nyt on kyllä ollut oireiden puolesta erilainen alku kuin viimeksi, mutta väkisinkin huolettaa, kun nyt taas pari päivää ilman mitään oireita. Toivottavasti tilanne muuttuis pian molemmilla. :)

Varhaisultrakin on nyt varattu. Meen 30.11. ja sillon siis 7+4.

Jaahas... neuvola siirtyikin pari päivää neuvontapuhelimen varausvirheen takia. 10.12. asti saapi jännättää. En oo viel varma, että tohdinko mennä yksityiselle varhaisultraan. Siskolla se oli ollut hukkareissu.

Noh, ehtiihän tässä vielä vaihtamaan mielipidettään ennen neuvolaa.

Ultra varattu 25.11., jolloin on 6+5. Neuvolaa en saanut varattua sähköisen asioinnin kautta, kun oon tässä kaupungissa käynyt vaan lastenneuvolassa. Katoin sitten esikoisen nimissä, miten aikoja on jäljellä ja huomasin, että sillä terkalla on ennen joulua vain yksi aamuaika jäljellä, ja mun on ihan mahdotonta tulla töistä keskellä päivää toiselle puolelle kaupunkia, kun kalenteri on aivan täynnä jouluun asti. Varasin sitten hädissäni esikoiselle uuden kolmevuotistarkastuksen siihen aamuajalle, ettei kukaan vie sitä mun nenän edestä ja täytyy huomenna soittaa, että haluaisin vaihtaa sen ajan itelleni. :D

Heips. Itse kävin jo varhaisultrassa rv 5+2 ja eihän siellä sitten yhtään mitään näkynyt. lähettivät verikokeisiin ja hcg nousee niinkuin kuuluukin. ilmeisesti huonot laitteet tuolla neuvolassa kun ei mitään saanut näkyviin? noooh tänään varasin uuden ajan ultraan joka on 26.11 pitäs sillon olla menossa rv 8+1 yrittivät laittaa jo ens viikolle mut haluun ootella rauhassa tän pari viikkoa et varmasti jotain jo näkyisi=)

Takaisin