Neuvola & ultrakäynnit

Minä varasin juuri varhaisultran yksityiseen neuvolaan, sain sen 24.11. jolloin on 6+5 :) Ilmeisesti sydänäänet on mahdollista kuulla noin 6+2 aikasintaan, toivotaan että ne tuolloin (tai ylipäätään) sieltä kuuluisi :Heartred
 
Eka neuvola 24.11 silloin viikkoja 8+2
Varhaisultraa en nyt ainakaan vielä ole yksityiseltä varannut mutta riippuen millon neuvolan kautta saa ekan ultran että jos menee hirveän pitkälle niin voi olla että malttamattomana joudun käymään yksityisellä. Jouluksi kun tarkoitus on kertoa vanhemmille raskaudesta ja sitä ennen olen halunnut käydä ultrassa :happy:
 
Alkuraskauden ultra 9.11. jossa oltiin epävarmoja raskausviikoista, mutta veikattiin 6+2, uusi ultra 23.11. ja ensimmäinen neuvola 24.11. Neuvolaa siirretään, jos mittauksissa osoittautuu ettei ollakaan vielä viikolla 8+3
 
Soitin ja kysyin miksi varhaisultra ajateltiin jo 5+5, niin sieltä vastattiin että eivät osaa sanoa ja että aina suositellaan 6+viikoilla... No siirrettiin hoitajan kanssa yhteistuumin varhaisultra 25.11 ja silloin täynnä 6+6. :) jännää!
 
Tuunpas tännekin huutelee, eka lääkäri tosiaan 4.12 josta saan sit lähetteen oysiin ultriin, meiltä on 190km sinne matkaa mut meillä on Oulun kans sopimus et päästään sinne np, ru ja paniikki ultriin sekä synnyttämään. Eka neuvola on joskus ehkä alkuvuodesta ku lähetään lomalle miehen kans alkukuusta ja tullaa vasta jouluna takas.
 
Meillä eka neuvola plus ultra 18.11 jolloin viikkoja omien laskujen mukaan 7+2 :)

Pakko sanoa teille jotka murehditte oireiden vähyyttä, että ei ne oireetkaan ole takuu siitä, että kaikki olisi hyvin. ..mulla oli tuulimunaraskaus huhtikuussa joka todettiin ultrassa vkolla 8...mulla oli paljon oireita keskeytykseen asti!

Rv 6+6 :)
 
onko täällä jo kaikki varanneet neuvola ajan? vähän matti myöhäsenä asian kanssa, varaan vasta ekan ultran jälkeen.
kävin tosin esikoisen kanssa vielä myöhempään, jollain rv 11 .. sitte siihen tulikin melkee samaan syssyyn np ultra ja vaikka mitä..
mulla ei jotenka oo yhtään ikävä noita neuvoloita, eka täti oli jotenkin sellanen etten tullut jutttuun, sitten pojan syntymän jälkeen vaihdoin paikkakuntaa ja tuli onnekseni aivan ihana täti.. saa nähdä miten nyt käy, ootanko kauhulla vai innoissaan :D
eikös vissiin toisen lapsen kohalla niitä neuvola käyntejä muutenki tule vähemmän? näin ainakin lukenut jostain.
 
Neuvola aikaa en oo vielä varannut mut lääkärille on aika varattuna :) meillä tulee olemaan neuvola käyntejä myös enemmän ja lyhyemmällä välillä vaikka on toinen..

Mut eikös siinä ollu joku et ennen viimeistä 4kk pitää olla käytynä neuvolassa kelan tukien kans, tai jotain sinnepäin eli kiirehän tässä ei periaatteessa ole :D
 
Mä varasin viime viikolla ja sainkin ajan jo huomiseksi kun viikkoja 6+5. Tosi aikasin kyllä, mut ihan kiva vaan. Täällä päin kai aina eka käynti ois tarkoitus olla viikolla 6-8. Lähettivät vielä postissa esitietolomakkeen joka pitäis täytellä huomiseksi.
 
Suosittelen kaikkia varaamaan neuvola-ajan melko pian, koska ainakin meillä ultra-aika varataan heti sieltä neuvolasta ja siellä voi olla niin täyttä, että on vaikea saada sitä ultra-aikaa oikeille viikoille, jos kovin myöhään on liikkeellä. :)
 
Jos nyt oikein olen laskenut mikä voi toki eka ultrassa muuttua niin mulla ois ajankohta np ultralle joulun ja uuden vuoden välisenä aikana. Saa nähä pääseekö mihinkään. :D
 
Ja tasan kaksi viikkoa ekaan neuvolaan ja ultraan. Yli kaksi viikkoa menny jo eka testistä. Mihin tämä aika kuluis :D odotan ku kuuta nousevaa että on ensi viikon maanantai ja sitte saa alkaa tosissani odottaa 30. Päivää. Uutta ja jännää :)
 
Tasan neljä viikkoa ekaan neuvolaan. Miten mä jaksan odottaa?!? Se olis rv 8+5, vasta..
 
hyvä kun muistuttelitte ! En ole vielä varannut neuvola-aikaa mutta nyt muistin! :D Meidän neuvolantäti on oikein mukava, mutta enää toisen kanssa ei niin motivoi sinne mennä, ultrauksia kyllä odotan kovasti !
 
Varasin tänään ekan neuvolan, vähän reilut kolme viikkoa pitää malttaa odottaa. Silloin olisi 8+1. Sormet ja varpaat ristissä, että ultraan pääsisi ennen joulua!
 
mäkin tässä mietin,tota np ultran ajankohtaa.. näyttäs et rv 12+0 olis 23.12.. käykö sitten niin,ettei välttämättä tämän vuoden puolella ultrata vai meneekö ensvuodelle, noiden pyhien takia.. miten niitä nyt tossa on.
esikoisen aikana kävin rv 11+5(oletettiin viikkojen olevan) mutta niitä olikin ultraus hetkellä tasan 12+0,joten sitä LA aikaistettiin kans.
 
Ihanan oloinen neukkutäti soitteli mulle ja siirrettiin aikaa aikaisemmaksi että mies pääsee mukaan kun ultrataan. Omien laskujen mukaan sillon 7+6 :) parikymmentä minuuttia juteltiin alavatsakivuista sun muusta. Hyvä fiilis nyt :)

Hän meinas että siellä aina verrataan ja laskelmoidaan kaikki viimeisten menkkojen mukaan ja se verrattjna kokoon lasketaan missä vaiheessa raskaus on. Aika siis ensi viikon keskiviikkona! Jännää
 
Täällä kans neuvolaa jo varattuna ja 3.12 ois aika.
Sillon ois rv 8 mutta tietysti kun ekaan ultraan menee ni viikot voi viel vaihtua ku on kierto ollut vaihteleva..
Kovasti kaikki jänskättää niiku ois ekaa kertaa kaikki edessä :smiley-bounce012
 
Kävin tänään neuvolassa, la aikaistui heidän laskujen mukaan eli nyt 6+6. Hyvin meni käynti, kesti melkein 2 h. Mukavalta ja asiantuntevalta terkalta vaikutti. Täällä päin onkin neuvolalääkäri jo alkuraskaudessa eli kahden viikon päästä sinne sitten :) nyt pohdin meniskö alkuraskauden ultraan vai odottelisiko sinne nt-ultraan.
 
Takaisin
Top