Neuvola & ultrakäynnit

Ihania ultrakuulumisia monella :) onnea <3
Mulla nousi parin ekan kk aikana paino varmaan 3-4 kg ku joutui syömään parin tunnin välein...mutta joulu-tammikuun välissä oli paino noussut vaan 200 grammaa eli onneksi rauhoittunut :D pahoinvointi loppu sillon viikolla 11 ja sen jälkeen on pystynyt syömään normaali rytmissä :) nyt rv 16+4 :)

Kyllä mä ainenki joudun rasitukseen,olen 29v,ensikertalainen,normaalipainoinen eikä sukurasitetta.Ilmeisesti tuon lähinnä tuon iän takia joudun ja kun ensimmäinen.

Tänään taas yksi neuvola takana :) Rv14+3 ja sydänäänetkin löydettiin hetkeksi kunnes kaveri päätti karata pois alta <3 Kaikki hyvin painoa tullut 1,9 kg mikä tosi vähän mulle... Ehkä tämä syömisen tarkkailu tuottaa tulosta :) Trisomiaseulat ok ja riskit vähäiset (ikäriskikin olis ollu suurempi). Rakenneultra lähete saatu, nyt tarttis sitä sit jännittää helmikuun lopulle....
1,5vk päästä eka lääkärinla ja sit varmaan katseellaankin sen rakenteen jälkeen!! :)

Moikka! Siirryin tänne tuolta elokuisista ja luen muitakin ketjuja sitten myöhemmin läpi. Paljon tekstiä ootte ehtineet kirjoittaa! Meillä oli tänään nt-ultra, jossa LA siirty heinäkuun viimeiseen päivään. Pari kertaa miun piti pomppia siellä tasajalkaa, että tyyppi olis kääntyny ja saatu kunnon mitat. Onnistu sit lopulta. Tässä muutamia otoksia tältä päivältä ImageUploadedByVau Foorumi1452878646.903909.jpg

Eka ultra oli tänään ja pikkuisella kaikki hyvin. Pää-perämitta oli 67mm. Niskaturvotus oli kahdella mittauksella 0,8. Huh helpotus.
Jotenkin tää asia konkretisoitui nyt enemmän, kun ekan kerran näki pikkuisen jammailevan siellä masussa. :Heartbigred

Liitteet

• 20160115_135107.jpg
    20160115_135107.jpg
    163.1 KB · Katsottu: 52
Kuinkas monta kertaa te muut ootte jo käyny kunnallisella neuvolassa yms.? Meillä on ollut yks neuvola, yks lääkärikäynti ja nt-ultra. Ens viikolla on sit toka neuvola. Ja nyt oon siis rv 16+1.

Mulla oli eka neuvola vkolla 8 ja nyt vkolla 12 nt ultra. Seuraava neuvola vkolla 16 :) Ja nyt viikkoja 12.

Itse pääsin ultraan viikolla 5 ja 7. Syynä viime syksyn kohdun ulkoinen ja nyt haluttiin varmistaa että raskaus on oikeassa paikassa ja kasvu edistyy näin alussa. Verikokeita toki otettiin ennen näitä ultria ja voitiin todeta hcg:n nousseen normaalisti. Ensi viikolla sitten neuvolaan ja ns. Normaaliin odotukseen kyllähän sitä pelottaa että tämä raskaus keskeytyisi nyt kun onnistuttiin

Yks neuvola ollu vasta, tulevana maanantaina toka ja nyt on rv 15+2

Tekee mieli karkkii, jotain oikein kirpeitä ...ku aatteleekin niin kuola valuu

Yks neuvola ollu vasta, tulevana maanantaina toka ja nyt on rv 15+2

Tekee mieli karkkii, jotain oikein kirpeitä ...ku aatteleekin niin kuola valuu
Ah, tosi kirpeet karkit. Kirpeet ja pehmeät, niin ku ne Makuunin pyöreet vaahtosalmiakkinaamat. Nekin vähän liian makeita...

Mulla ollu ar-ultra ja eka neuvola joulukuussa, täl vkolla oli nt-ultra ja ens vkolla lääkärineuvola. 16.2 sit seuraava perusneuvola. Nyt 12+2. Aika sopivin välein ollu :)

Käytiin ar-ultrassa vko 7+, jonka jälkeen eka neuvolassa käytii lähinnä täyttää alkutiedot ja hakee lähetteet nt-ultraan ja verikokeisiin. Sanottiin neuvolassa, ettei tossa kohtaa olla valmiita mihinkään ylimääräseen löpinään, vaan halutaan ensin varmistus että raskaus etenee yli 12 viikon.. nyt siis nt-ultra takana ja seuraava neukka parin viikon päässä, rv silloin 14+2.. sokerirasitus ens viikolla. Lääkärineuvolasta ei oo ollu mitään mainintaa viel.

Eka neuvola oli 21.12, jolloin oli rv 9+3. Nt-ultra oli 13.1. rv 12+5, ja lääkärineuvola on 26.1. Nyt on meneillään rv 13+1 :-)

Neuvolat eka ollut 9+5, sitten nt-ultra 12+5 ja ensiviikolla 16+0 on lääkärineuvola.
Luultavasti sitä seuraava on 21+3 oleva rakenneultra. Sitten lähestytään 154 päivän etappia, minkä jälkeen neuvolasta saa raskaustodistuksen...tosin mihin kohtaan käynti tulee, on vielä arvoitus .

Takaisin