Neuvola & ultrakäynnit

Eikö seulontalabra ole yhtä kuin verikoe, johon saa varmaan oman ajan sitten neuvolasta, oikeammille viikoille? Kai niiden tulokset ehtivät tulla ennen varsinaista np-ultraa.

Meillä neuvolasta tehdään lähete ja sitten itse marssitaan labraan oikeilla vkoilla. Toivottavasti :) Ja ei tarvitse olla tulokset selvillä ennen ultraa, mutta ns seulonnan tulos voidaan tulkita vasta kun ynnätään labrat + ultra löydös.

Täällä päin varataan aika turkuun yksityiselle ultraan jossa otetaan labrat samalla niin halutessaan. Kun ei tääl pikkukunnalla oo tarpeeks tarkkaa ultraa. Näin ainakin viime raskaudessa. Ja ekalla neuvola käynnillä saa sen lähetteen. :-)

Meillä ultra yksityisellä turussa, samalla labrat siellä jos niin haluaa. Maksusitoomuksen saa ekalla neuvola käynnillä :-) näin viime raskaudessa...

Mulla nt-ultra 28.12. Sillon viikkoja 12+3, labrassa käyn pe, jolloin 10+0

Mulla ei oo mitään tietoa vielä ultrasta eikä labroista. Perjantaina ensimmäinen neuvola, joten sillon varmaankin sit selviää. :) Ja tänään mulla siis 8+4.

Mulle tuli keskussairaalan äitiyspolila ajat np ja rakenneultriin. Sieltä sanoivat että kannattaa varata samalle np ultran päivälle labra-aika eli 23.12. Viikkoja tuolloin 11+4.

Tänään oli eka neuvola ja voi että meiän uus neuvolatäti oli ihana! :) Hirveesti oli jotenki kaikki jutut kerenny muuttua tässä viidessä vuodessa :D

Ultra olisi 29.12 jolloin viikkoja on 11+6, menkoista laskettuna (ja jonka mukaan ultra varattiin) 12+4

Miten kenenkään pää kestää tällästä tuhruttelua..
Neuvolantäti torstaina tokas vaan että "pitää nyt sit vaan seurata tilannetta"
Tuli jotenki ihan paska fiilis..
Tulevana torstainahan mulla on se ultra mutta en odota siltä reissulta suuria.. Mutta vaikka on sillä kantilla että saa kamalimman tiedon niin ei se estä kyyneleiden polkua virtaamasta..

Epätiedossa eläminen on kyllä raastavaa ja päivät vaan matelee.. Ei oo ketään jolle vois oikeen puhua ja joka sanois jotain muuta ku "ei sil mitään sit voi"...

Maiskukka, mä yritän perustella itselleni hyvää ja toivottua lopputulosta sillä, että todennäköisyyksien valossa kaikki menee hyvin ja lopputuloksena on terve lapsi. Paljon voimia!

Keskiviikkona mulla ylimääräinen neuvola käynti ja saan helpotusta tähän oireettomuuden tuskaan. Todennäköisesti ultraillaan joten saa nähdä sit onko kaikki hyvin. Sitten 10+0

Minulla np-ultra vuoden vaihteen tienoilla ja neuvolassa ei ultrata,ei kuunneltu sydänääniä eikä edes jokakertaista pissanäytettä kaivattu :grin ...että täällä katsellaan sitten vasta viikoilla 11+ mitä on kyydissä.

Lääkärin sanoin näkyi mahdollisesti pieni sikiö. Kuvia ei saatu, vaan uusi 14päivän päähän oleva aika. Sykettä ei siis näkynyt. Kuinka yleistä tämä on viikoilla 7+3?

en tiedä yleisyydestä, ettei sykettä löytyisi 7+3 viikolla, mutta jos lääkäri sanoi, että on pieni muutenkin niin voi hyvinkin olla, että hedelmöittyminen on vaan tapahtunut myöhemmin sitten ja viikot ovatkin vähemmän (jolloin sykettäkään ei välttämättä näkyisi). Saitko mitään arviota koosta tässä vaiheessa?

En mitään. Vain tuulimunaepäilyn ja se tässä nyt masentaa ja itkettää.. 21.12. Uusi aika..

Yritä nyt vaan pysyä positiivisin mielin. Ei heitetä ja kirvestä kaivoon vielä. Toivotaan parasta :)

RiiaBa, mullekin tuli mieleen että ehkä hedelmöittyminen olikin tapahtunut myöhemmin? Mä kävin viime viikolla varhaisultrassa ja mulla oli sillon 7+4. Koko oli mulla silloin jo 15.2mm. Viime kesänä todettiin kkm, jossa alkio vastas kokoa 5+6 (oli jotain 3-4mm sillon). Toivotaan siis että sun hedelmöittyminen olis ollut vaan myöhemmin! Tsemppiä! Odottavan päivät on pitkiä. :(

Takaisin