Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kun soitin ja vaihdoin sitä aikaa niin varmistin vielä että täys vai tyhjä niin tyhjä kuulemma :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meille tänään kätilö sanoi, että hyvä että on rakko tyhjänä. Ei sitä erikseen kysynyt, mutta ultratessa sen katsoi. Olisin muuten varmaan pissinyt siihen pedille, kun taas jouduttiin pikkuista herättelemään vatsaa hytkyttämällä ja painamalla.

"Kela"-neuvola takana. Kaikki muuten hyvin, mutta kipeiden supistusten takia kohta lääkärille tarkastukseen. Saikkua siis viimeinen työvuoro ennen kesälomaa (ja ensimmäinen saikku raskaudesta johtuvista syistä).
Muoks. Kaikki näytti olevan kunnossa. Silti lääkäri kirjoitti saikkua sunnuntaihin asti. Täällä otetaan siis iisisti.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Täällä myös kela neuvola tänään käyty, samalla saatiin synnytysvalmennus aikataulut, sitä sitten luvassa elokuussa. Kaikki näytti hyvältä, kasvut ja painon lisäykset ihan "aikataulussa". Eikä hemoglobiinikaan vielä tippunut liikaa, monivitamiini riittää edelleen. Joko muut on joutunut rautaa syömään? Ensi viikolla neurologin konsultaatoikäynti ja elokuun ekalla viikolla seuraava neuvola.

Mä oon joutunut syömään rautaa ensimmäisestä neuvolasta lähtien ja nyt rv 23+0 (23+4) viime vkolla neuvolassa hg 116..

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

En ole joutunut vielä rautalisää ottamaan erikseen, syömässäni odotusajan monivitamiinissa on mukana himppusen rautaakin. Hemoglobiini mulla on yleensä ollut ok, edellisessä (siinä legendaarisessa LAAJASSA neuvola/lääkärintarkastuksessa :grin ) ei sitä edes mitattu.

8 yötä enää (vielä..) rakenneultraan! Ihanaa nähdä pikkuinen taas <3 Huomenna olis muuttopäivä joten loppuviikko menee varmaan aika pikaisesti kun maalailee ja järkkäilee uutta kotia :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Aikas vahva tyttölupaus sieltä tuli ♡ Kerran piti nousta kävelemään ja heiluttelemaan masua että saatiin vaaviin liikettä, sitten esiteltiinkin jo akrobaattisia temppuja. Kätilökin nauroi ettei sirkuskoulu olisi huono vaihtoehto :D Ihana oli nähdö oma kullannuppu taas ja kuulla että kaikki oli niinkuin pitääkin ♡

Huui huomenna meilläkin ultra vihdoin:) en malta oottaa että näkee kaiken olevan kunnissa<3 (sukupuoli on tietysti plussaa;) )

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app

Kauan odotettu rakenneultra vihdoin takana. Pienellä kaikki hyvin ja normaalisti kehittynyt, vastasi viikkoja 19+4, kun menossa on 19+5, kasvukäyrät täsmälleen keskellä. Kädet naamalla, kuten viimeksikin :wink. Omat arvelut osuivat oikeaan: meille tulee pieni prinsessa :Heartred:Heartred.

Kela-neuvola takana ja kaikki normaalisti. Enpä mä näistä neuvola käynneistä kovin paljon irti saa, mutta tulipahan taas käytyä ja tsekattua verenpaine 90/60, paino +497g/vko, sf-mitta 21,5 ja pissa ok. Painoa oli siis tullut melkein 2kg kuukaudessa, alusta tullut n.7kg. Oho, tuntuupa se paljolta kun sen noin kirjoittaa :o sf-mitta huitelee myös yläkäyrän tuntumassa, mutta mulla nyt muutenkin maha suuntaa ainoastaan eteenpäin, ei sivuille ollenkaan.

Itse kävin myös Kela-neuvolassa tänään. Hemppaa ei edes katsottu, ei kuulemma tarvetta...Sf-mittaa ei olla kertaakaan katsottu o_O Kuulemma kohtu kasvanut hyvin ja vastaa viikkoja. Silloin kun poikia odotin, niin joka kerralla mitattiin kaikki. Muuten kaikki ok, verenpaineetkin. Vaikka kärsin valkotakkisyndoomasta, yleensä alapaineetkin huitelee lähellä 100. Painoa on raskauden alusta tullu reilu 1kg. Ei tarvitse paljon tullakkaan, kun ylipainoa on muutama kilo. Esikoista odottaessa tähän mennessä oli tullut jo 8kg :oops:

mikä himputin kela-neuvola? Ei meil tuollasii nimii oo x) ens ke rakenne ultra ja 7.8 neuvola :)

Kela-neuvola on 22+0 tai sen jälkeen oleva neuvolakäynti, josta saat raskaustodistuksen ja sen kanssa haet vanhempainrahaa yms. Itsellä on se viikon päästä (22+4) ja sitten vaan lomalta töihin hoitamaan paperiasiat kuntoon, koska loma loppuu juuri niin, että on tasan 2kk töitä ennen äippäloman alkua.

Takaisin