Joo siis tiiän, että mulla on nyt tosi hyvät paineet ja oon kärsinyki siitä alhasesta verenpaineesta. Kerran töissä meni paineet 69/42, ni silloin lähti kyllä jalat alta. Mutta joku 90/60 on mulle ollu sellanen normaali noin keskimäärin. Joskus oli toi yläpaine enimmäksee 80 kieppeillä ja alapaine useinmiten 57.
Mutta joo, pistää vaan ihmettelee, että miten ne on noussu näin vai johtuuko jännytyksestä/ valkotakkikammosta? Kerran yksityisellä käydessä just noiden paineiden takia, mitattiin ja yläpaine oli 110 ja alapainetta en muista... Mut silloin olin juossu sinne lääkäriin ja ei ollu kunnolla ees tasaantunu hengitys, ku toinen iskee verenpainemittarin käteen kiinni.
Unikko, en haluu pelotella todellakaan, mutta ite luin jostain, että jos raskaana ollessa syö salmiakkia, niin lapsen keskittymiseen saattaa etenki kouluiässä ilmetä häiriöitä. En tiiä onko täysin paikkaansa pitävää, mutta ite luin tosta nassuttaessani salmiakkia ja totesin, että "aha" ja jatkoin salmiakin mässytystä. Ei varsinaisesti siis terveyteen vaikuta, kuten moni oli eri keskustelufoorumeilla sanonuki, että oli syöny alhasen verenpaineen takia salmiakkia, ku teki muutenki mieli ja terve lapsi tullu. Että en nyt ite ainakaan ota suurta stressiä, ainut vaan että en kauheesti uskalla syödä salmiakkia, ku noi verenpaineet on muutenki noussu huomattavasti, ni en halua nostaa niitä sitten liian korkeeks.
Mut ku neuvolassa ei puhuta tosta salmiakin vaikuttamisesta keskittymiseen, ni en usko jotenki, että sitä ois riittävästi tutkittu, et vois yleisiin ohjeisiin sitä kirjottaa. Ja eiköhän oma kroppa tiiä, että mikä on ok ja mikä ei, että jos tekee mieli, ni kyllä voi mun mielestä syödä - kohtuullisesti tietenkin. :)