Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä olis vihdoin huomenna se toinen neuvola.. nyt viikkoja rv 16+3. Rakenneultraan olis vielä 3,5 viikkoa, puuh.. onkohan tässä välissä mullakin nyt vielä toi lääkärikäynti, kun sellasta ei oo ollut vielä ollenkaan.. Kiva lueskellä teidän neuvola ja lääkäri kertomuksia :) Musta on edelleen ihan hassua, miten erilaisia käyntien ajotukset ja järjestykset voi olla eri paikkakunnilla.. :eek::rolleyes: Oliko teillä lääkäri tarkastuksessa pätevä ja varmaotteinen? Mua vähän jännittää se alateitse tutkiminen kunnallisella, kun tähän asti käynyt vain konkari gynekologeilla yksityisellä.. kenties vaan mun omia ennakkoluuloja? :grin

Mäkin oon samaa lueskellu et kovin on erilaiset systeemit eri alueilla. Jotenki tuntuu et on ollu jo vaikka mitä käyntiä ja viikkoja kasassa vasta 14+6. Lääkäriaikakin aikaistettiin...
Paljon on kyllä systeemit muuttunu meidänki paikkakunnalla, siitä kun
viimeksi raskaana olin -09

Mulla on suuret epäilykset on lääkäriasian suhteen varsinki kun eivät rakenneultrassakaan löytäneet koko kohtua alakautta... ja ihan tuntematon lääkäri tekee sen, vaan toivon et on pätevä.. ainakin se on vanhin niistä jotka meiän tk:ssa neuvolalääkärin duuneja hoitelee. ja se on ehdottomasti plussaa :)

Minulla tänään 14+1 ja huomenna toinen neuvolakäynti. Tämän toisen käynnin yhteydessä on myös se lääkärintarkastus. Tämän lisäksi ns. kaikille kuuluvia käyntejä ollut nt-ultra, ja tietty labrat (jotka taitaa kuitenkin olla vapaaehtoisia?). Omalla kohdallani olen saanut km-taustan takia lisäksi pari alkuraskauden ultraa raskauden- ja sen keston varmentamiseksi. Hurjalle tuntuu kun porukka meidän ryhmässä jo odottelee rakenneultriaan. Itsestä on tuntunut että "se on sitten joskus loppukesästä", mutta hitsit, eihän teillä osalla ole kuukauttakaan siihen enää!!! Huimaa! :smiley-bounce012
Miulle varataan käsittääkseni toi r-ultra sitten huomenna lääkärikäynnillä. Luulisin että heinäkuun alkuun menee, eikös se joskus rv 20 tietämillä tule tehdä?

Ihan käsittämätöntä että kohta ollaan jo puolivälissä!
Mä sain ajan siihen suoraan kun kävin siinä ekassa rakenneultrassa ja puolivälin tienoilla se tehdään. mulla tais olla heti heinäkuun eka viikolla jos oikeen muistan...

Tarttis varmaan pikuhiljaa hyväksyä/uskoa olevansa raskaana.. ja ehkä jopa kertoa ystävillekin :smiley-angelic006

Vielä 22 piiitkää yötä varhaisrakenneultraan (yksityisellä). Mä en oikeesti tiiä millä sais ajan kulumaan. Todella hitaasti menee... Ärsyttävää suorastaan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tänään käytiin neuvolalääkärisä, pissat ja verenpaineet ok. :) Lääkärin kans poristiin mukavia ja kuunneltiin pientä laukkaa. :love017 nyt ei tehny sisätutkimusta (kun viimeviikolla alavatsakipujen takia tehtiin useammin, kerroin jo muussa threadissä ). Seuraavalla nla käynnillä heinäkuussa saakin sitte jo lasketunajan todistuksen ja poristaan kela-jutuista :)

Minä kans just mietin että noin kuukauden päästä ollaan jo puolivälissä :) Ja rakenneultraa täälläkin kovasti odotellaan, se 23.6 mullakin (tais olla useammalla muullakin).. mulla tulee just sillon sunnuntaina 22.6 20vko täyteen.. Maanantaina olis toinen neuvolakäynti, enkä malttais odottaa sitäkään, että pääsee kuulemaan sydänääniä! :D Voineekohan ne kuunnella ihan ensin, että pääsee jännityksestä!? :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Toinen neuvolakäynti takana ja pienen etsimisen jälkeen kuultiin sydänäänet ja parit kunnon muksaukset ;) Kaikki näyttäs olevan hyvin ja olo on (henkisesti) mitä mainioin! :) Mulla rakenneultra "vasta" heinäkuun alkupuolella, pitkä odotus sinne...mutta eiköhän tämä aika mene yhtä nopsaa sinnepäin kun mitä se on tähänkin saakka mennyt ;)

Täällä oli tänää se toinen neuvola käynti, hemppa oli laskenu alkuperäsesti aika roimasti, mutta ei kuulemma tarvi ottaa siihen mitään vielä.. aika alas antavat sen nykysin pudota ennen kun suositellaan lisärautaa. Paineet ja muut näytteet kunnossa. Ottivat isiltäkin verenpaineen ja hempan. Sitten päästiin parhaaseen osaan eli vaavin sydänäänten kuunteluun. Nökkönen meinasi, että häntä ei kyllä nyt kuunnella ja möyriä pyöri niin, että laitteesta kuulu vaan hurjaa muksintaa ja korinaa :grin Hoitajaakin nauratti, että siellähän mennään täyttä rallia. Lopulta saatiin sen verran kiinni, että napakka hevosenlaukka sieltä kuului, sykkeet 150:n molemmin puolin touhottajan vauhdista riippuen. Siinä teki hoitajakin töitä, et sai toisen edes hetkeksi aina kuulolle :love7 Nyt rv 16+4

EDIT: lisättäköön vielä, että se mun miettimä lääkärikäynti onkin sitten jo ensi viikon tiistaina. Tuli tosiaan nopeesti heti neuvolan perään. Siitä ei ookkaan sitten taas pitkä aika rakenneultraan :)

Muokattu viimeksi:
Miullakin oli tänään eka neuvolalääkäri käynti. Käytiin mun labratulokset läpi ja kaikki ok, ei kohonnutta riskiä niihin kromosomihäiriöihin mitä seulovat. Muutenkin kaikki kuten pitääkin. Lääkäri kuunteli vauvan sykkeen, ja se löytyikin oikeastaan samantien kun kapulan vatsalle laski. Syke oli kuulema hyvä.
Sisätutkimus ja kohtua tunnusteli vatsan päältä, siinäpä se. Kutsu Rakenneultraan tulee postitse, menee kesä-heinäkuun vaihteeseen. Ja seuraava neuvola lomareissumme takia sit rv 21+4, koittavat keksiä jonkun konstin (esim. postittavat todarin seuraavalla viikolla) että saan sen raskaustodistuksen, koska sen voi antaa vasta rv.22+.
Aurinkoa alkaneeseen viikkoon teille kaikille! :Heartred

Paratiisitar, meilläkin on ensi viikon tiistaina se neuvolalääkärillä käynti. Eikai siellä taida olla kummempia kuin sisätutkimus ja normaalit mittaukset ja turinoita päälle. :) Siitä päälle 2 viikkoa ja sitten onkin rakenneultran aika!:smiley-bounce013

Ihana kuulla, miten kaikilla toinen kolmannes etenee ja puoliväli on koko ajan lähempänä!

Meillä oli neuvola maanantaina. Käytiin nopeasti läpi voimavarakyselyä. Terkkarin viesti oli lähinnä, että sitä on hyvä käyttää strukturoituna keskustelupohjana, kun molemmat sen ensin täyttäneet.

Katsottiin läpi verikokeiden tulokset vielä, vaikka seerumiseulan tulos tuli jo kotiinkin. Hb oli 119, muttei tehdä sille nyt mitään. Vitamiinissa, jota syön on vähän rautaa mukana, minkä pitäisi riittää.

Sykkeet kuunneltiin toki ja löytyivät heti. Vaihtelivat 155 molemmin puolin. Oli se vain ihana hetki! Tuleva isä nauhoitti laukkaa pienen matkaa ja tuleva isosiskokin pääsi kuuntelemaan sitä kotona <3

Varattiin seuraavat ajat: lääkäri 9.6. ja neuvola kesälomalle 24.7. Lääkäristä en aiemman raskauden perusteella odota paljon. Lähinnä koen, että tsekataan kohdunsuun ja -kaulan tilanne.

Neuvolan ja lääkärin väliin mahtuu vielä rakenneultra 30.6. Mutta ihan ensimmäisenä olisi sokerirasitus, jonka viimein sain varattua. Siitä ilosta nautimme pikkuisen kanssa 2.6.

Paljon siis kaikkea tulossa ja mukava niin!

Ääääääää arvatkaa kuka istuu junassa ekasta ultrasta tulossa hymy korvissa !? Siellä se pieni köllötteli, vastasi viikkoja 12+5 ja nähtiin me viisi pientä sormeakin oikein selvästi kun siellä vilkutteli äidille ja isille <3 itkuhan siinä pääsi tältä mammalta samoin tein kun kuva ruudulle pärähti.. :) tänään on hyvä päivä !

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Kiitos Janis77! Täällä pidetään peukkuja, tulehan sitten tänne kertomaan uutiset! :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Jee! Johan helpotti! Ultrassa käytiin ja kaikki niin kuin pitääkin. Pikkuinen oli hieman uneliaalla tuulella, joten vähän jouduttiin tuuppimaan, jotta kätikö sai otettua tarvittavat mitat. Kooltaan tämä vastasi rv 12+4, mutta kätilö laski kuukautisista lasketun ajan 1.12. (rv 12+3), joten sillä kai mennään. Niskaturvotus mitattiin kolmeen kertaan ja joka kerralla sama tulos: 1,6. Ai että miten ihanalta nyt tuntuu, aurinko paistaa ja mun sisälläni kasvaa pieni ihmisen taimi. Kai se on uskottava...
:love7

Muoks. Tiedä mikä ajatuskatkos tullut?!?:rolleyes: Kolmeen paikkaan jo olen kirjoittanut lasketun ajan 1.2. vaikka piti tietty kirjoitta 1.12.!:oops: Nyt asia on korjattu. Olen varmaan vain ollut niin täpinöissäni, että kirjoitellut mitä sattuu...:p:grin

Muokattu viimeksi:
Mie oon unohtanu tänne kerttoo, että olin perjantaina ultrassa. Kaikki oli oikein hyvin. Pieni kasvaa neljää päivää isompana, mutta laskettuu ei muutettu. Eikä sillä oo välliikkään. Niskaturvotus oli 1,5mm. Vauveli oli 8,9cm eli ei vielä mikkään jättiläinen :grin

Mulla on ollu tähän mennessä (rv 18 ) neuvola, nt-ultra ja terkka+lekurikäynti (+yks ylimääränen ultra joskus rv9 tienoilla, kun veret hulahti ja olin varma et kesken meni tämäkin. Onneks ei :) ). Nt-ultrassakin lääkäri laski riskiluvut heti, kauheeta jos niitä ois tarvinnu jäädä odottaan postitse... täällä saa onneks varailla seuraavat ajat oman kalenterin mukaan.

Viimesellä käynnillä lekuri ajoi miehen ulos huoneesta sisätutkimuksen ajaksi, vaikka on kaikilla muilla kerroilla ollut mukana :D liekö sit oman työrauhansa takia... oli kyl melko kovakouranen täti, toivottavasti seuraavalla kerralla on joku muu :|

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Kävin tänään neuvolassa, sydänäänet kuului hyvin ja laukkasivat 140-150 välillä... olipa helpottava kuulla ne ja tietää että siellä mukana kulkee pienokainen edelleen♡ Olen nimittäin jostain syystä jännittänyt vaikka ultrassa kaikki olikin ok! Painostani myös huolehdin ja ajattelin että on varmaan noussu mutta oli himpun vähemmän ku ekassa neuvolassa, huh!!(Mulla siis ylipainoa aika reilusti!) Verikokeet ym. kans ok! :D Sain ajat jo perhevalmennukseenkin... Seuraava neuvola vasta 14.7... Nyt seuraavaksi sit odotellaan rakenneultraa :) Ja nyt mennään rv 16+1

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin