Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toki se lapsen terveys ja elävänä syntyminen on tärkeämpää, kuin sukupuoli. :) En silti koe huonommuutta tietyn sukupuolen toivomisesta, sehän on vaan inhimillistä. Tää pojan/tytön toivominen on yhteiskunnassa jotenkin tabu (liekö niin syvälle juurtuneet meihin nämä entisaikojen tavat?) mutta mun mielestä vanhempien on tärkeää keskustella asiaa auki, nimenomaan sen takia ettei mahdillinen pettymys tuntuisi sitten niin raskaalta. Sitä lastaan kun rakastaa ehdoitta synnytyksen jälkeen jokatapauksessa. <3

Sent from my iPad using Vau Foorumi

30 vuotta on vielä melko pieni aika minusta, siinä on vaan yks sukupolvikin :) mun miehen suvussa oli isoisoisällä vaan veljiä ja niillä kaikilla vaan poikia. Niiden pojat saaneet vaan poikia jne :) Miehellä on itsellään neljä veljeä, joilla yhteensä 6 poikaa. Miehen isällä veljiä on huikeet 5 ja niistä osalla lapsia, osalla ei, mut tyttöjä ei oo :D Siinä on melkosen suuri määrä ihmisiä syntyny ja aika vahvasti voi perustella tän poikaoletuksen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olen kyllä jostain lukenut/kuullut että oikeasti voi olla niin ettei miehellä ole kuin poikasiittiöitä. Ja ilmeisesti se on genetiikassa sitten voimakkaammin periytyvä, joten sama ilmiö jatkuu sukupolvelta toiselle.

Sori en halua kuulostaa besserwisseriltä, mutta jos oikein biologian tunnilta muistan, niin naisen munasolussa on vain x-kromosomi, ja miehellä on x- tai y-kromosomin sisältäviä siittiöitä (molempia n. 50/50). Joten käytännössä se miehen siittiö määrää lapsen sukupuolen. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä?

Autumn, juuri noin se menee :)

Siihen en osaa sanoa onko niitä x- ja y-siittiöitä just se 50/50, mutta miehen siittiö määrää lapsen sukupuolen :)

Mä sitten vihaan pilkun viilaajia! joten poistan nuo kirjoitukseni asiasta.

Apua! En mä oo tarkottanu ketään loukata. Oon ihan ihmeissäni mistä Eetula hermostuit noin? Kerroin vaan mikä tilanne meillä on miehen suvussa, ei ollut tarkoitus millään tavoin näsäviisastella, vaan selventää mitä tarkoitin :) Pyydän anteeksi jos pahastuit, ei ollut tarkoitus enkä edes ihan ymmärrä miksi noin suutuit... No, ei palata tähän aiheeseen enää, kun selvästi aiheutti pahaa mieltä.

Muoks. Näemmä tossa on välissä ollut jotain viestiä, jota en ehtinyt lukea ja siksi ehkä tämä pahastumisen syy jäi vähän auki. Ei tarvitse selittää mitä tapahtui :)

Vaihdanpa aiheen takaisi otsikon mukaiseksi :p Maanantaina on toinen neuvola ja mies tulee myös mukaan ♡ Hauskaa mennä yhdessä varsinkin kun miehelläkin konkretisoitui tämä raskaus siellä ekassa ultrassa. :) Rakenneultra on juhannuksen jälkeen ja toivottavasti siellä selviää sukupuoli. Mielellään täällä halutaan se tietää. Tietysti odotan myös hirveästi vauvelin näkemistä uudelleen! :) t. Stadi ravintolapäivässä itsensä ähkyyn syönyt sohvaperuna

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Stork, meillä on kovin samanlaisia uutisia. Toinen neuvola on maanantaina ja mekin söimme itsemme aivan täyteen Ruttopuistossa ja Espalla :) Oli aivan ihana keväinen sää ravintolapäivälle!

En malta odottaa, että pääsen kuulemaan pienen sydämen sykkeitä huomenna <3

Täällä käytiin viime viikolla ekassa ultrassa ja kaikki oli pienellä hyvin. Kyllä sai huokaista syvään ja alkaa nauttia tästä raskaudesta.. Nyt aletaan kertomaan tutuille raskaudesta, ihanaa! Eipä tätä enää salassa pidettäiskään, sen verran tuo maha on jo kasvanu

Miun pittää jaksaa vielä perjantaihin asti, että pääsen nt-ultraan ja näkemmään pienen. Kohtu on ainakin kasvanut ja luulen tuntevani liikkeitä, joten uskoisin että pieni on ainakin elossa.

Me käytiin tänään ekassa ultrassa ja siellä köllöttäli oikein mallikas viikkoja (12+2) vastaava tyyppi :love7. Sydän löi rytmikkäästi, ainoa vaan että vaikutti olevan äitinsä unenlahjat: pariin otteeseen jouduttiin "herättelemään", kun ei oikein nukkuvana saanut mittoja otettua :wink:grin. Oon niin onnellinen, tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle että me odotetaan!

Täällä kans kolme viikkoo pitäs ootella rakenneultraan, koitan olla liikaa ajattelematta ni aika menis nopeemmin :D

Kolme viikkoa, kaksi päivää, kaksi tuntia ja n.11 minuuttia rakenneultraan. :)

Mä ootan kans rakenneultraa mutta en liian paljoa, koska se on mun kuukauden mittaisen kesälomani toiseksi viimeisellä viikolla :D Sillä viikolla on myös taidennäyttelyn ripustus ja avajaiset! :) Kaikenlaistahan tässä vielä kerkeää...

Rakenneultran kärsimätön odotus täälläkin ja se on vasta heinäkuun puolella... sitä ennen on tosin vielä lääkärineuvola. 2 normineuvolaa takana, sekä klinikan kautta varhaisultra sekä alkuraskauden rakenneultra. Tyyppi ollaan siis nähty jo useamman kerran, onneksi löytyy tuosta neuvolasta ultravehkeet niin pysyy järjissään.

Edellisellä neuvolakäynnillä otin ja romahdinkin kun ei kymmenen minuutin hakemisen jälkeen edelleenkään kuulunu kuin omat sydänäänet, onneksi päästiin ultraamaan ja kaikki oli vallan hyvin.
Mulla on kohtu täysin eteen kallistunut, mutta en oikein tajunnut missä se on kun mua ei voida alakautta ultrata kun sitä kautta ei näy koko kohtua o_O

Takaisin