Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei mistään nenäluusta puhuttu. Kuhan kätilö vaan naureskeli et kakkki raajat ja sormet näkyy.. "kasvojen rajatkin hyvin näkyvissä" mut musta tässäkin kuvassa aika selvästi nenä näkyy :') kokeneemmat.. mitä mieltä ;) kuvassa siis rv 12+5. Nyt 14+1 :)

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1399564092048.jpg
    1399564092048.jpg
    56.3 KB · Katsottu: 72
Mä en tiennyt tosta nenäluun merkityksestä, mutta meillä lääkäri mainisti että nenäluu näkyy hyvin.

En oo koskaan kuullutkaan tosta nenäluu-asiasta. Kattelin noita ultrakuvia uudestaan ja kyl sielä nenä selkeesti näkyy :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä eka ultra takana ja kaikki hyvin!! <3 Nenäluusta ei puhuttu sanaakaan, mutta raajat löytyi :) Kovin vain oli aktiivinen kaveri, pitkään saatiin katella sen pyörimistä ja hyörimistä ennenkun saatiin mittoja ;) Vastas hyvin viikkoja, muutaman päivän heitto, mutta ei vaikuta mihinkään.
HUH helpotusta, nyt on ihan outo olo, onnellinen, kun tietää että kaikki on hyvin ja tyyppi on todella olemassa <3

Muoks. meidän saama kuva oli toooosi epäselvä, kyllä siitä nyt näkee että on ultrakuva, mutta ei siitä kyllä YHTÄÄN MITÄÄN erota :/ Ehkä ens kerralla (heinäkuussa vasta...) sitten parempia kuvia!

Muokattu viimeksi:
Wää ♡ miten toi toimii? Siis avo? Saako sinne vaa mennä? Just kuuntelee vaikka :o

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Stadissa kyllä. Googleta.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Siellä meijän vaavuska :-) 13+0 tuossa kuvassa meneillään :) ja kaikki oli hyvin.
Nyt on 14+1 ja neuvola oli ja kuunneltiin sydän ääniä nii kovasti vaavi potki ettei neuvola täti meinannu saaja sykettä laskettua :D oli vauhti päällä ♥

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1399969040020.jpg
    1399969040020.jpg
    33.1 KB · Katsottu: 53
Toinen neuvolakäynti takana ja voin kuinka ihanaa on kuulla se pienen sydämen tykytys :Heartred. Pari viikko sitten oli ultra ja silloin kaikki oli hyvin, pieni "tyyppi" siellä vilkutteli. Kovasti pyöri ja hyöri, kunnes piti ottaa tarkistusmitat. Silloin päätti ruveta "nukkumaan" :) eli yhtä itsepäinen kuin tuleva äitinsä. :love7

Miulla on nyt takana eka neuvola, labrat ja ultrat, ja ens viikolla ois edessä ensimmäinen lääkärikäynti raskauden tiimoilta. Mitäs siellä on edessä verrattuna tuohon ekaan nla käyntiin jossa lääkäriä ei ollut? Sisätutkimus? Sydänääniä? -Ilmeisesti ainakin labratulokseni käydään siellä läpi, tai näin käsitin ultrahoitajan puheista. (Meilläpäin niitä tuloksia ei lähetetä kotiin)
Mitenkähän sitten jatkossa, kuinka usein nla/lääkärikäyntejä yleensä 1. raskauksissa on? Mietin kun mun rakenneultra varmaan vasta heinäkuun alussa, että meneekö koko kesäkuu ilman mitään raskauskäyntejä? Ja jep, tiedän että käytännöt vaihtelee, mutta kertokaa silti kokemuksianne. :) Mä ensiodottajana voisin käydä vaikka joka toinen viikko neuvolassa vaikka käynnit ois välillä vähän "turhiakin", jotenkin ne käynnit konkretisoi tätä odotusta. :rolleyes:

Minulle lääkärissä tehtiin vain sisätutkimus ja otettiin papa-näyte, kuunneltiin tosiaan muuten sydänäänetkin. Ennen lääkäriä oli varattu neuvola-aika, jossa neuvolatäti kertoili labratulokset ja kyseli vointia. Lääkäri kertoili, että yhteensä kolme lääkärikäyntiä raskauden aikana täällä. Lääkäri oli melko nuori neitokainen, eikä ollut jotenkin yhtään helposti lähestyttävä, ei ikään kuin osannut puhua minulle ollenkaan. Tai jostain syystä tunsin oloni todella kiusaantuneeksi, mitä en ole esimerkiksi YTHS:n lääkäreillä kokenut. En tiedä johtuiko se sitten hänen iästään vai luontestaan.. Olen kyllä nuoriakin helposti lähestyttäviä lääkäreitä kohdannut. :)

Moi
Tänään ois sit meillä nt-ultra ja jännittää ihan satasella.Meillä on suvussa myös kaksosia joten sekin lisää vielä jännitystä onko pikkukavereita yks vai kaks,masu meinaa on alkanu kasvaa aika nopsaa tahtia.

Tää raskaus on menny ihan erilailla mitä noi muut :eek:kovasti on tehny pahaa mutta kertaakaan ei oo laatta lentäny ,noista kolmesta muusta oon kyllä joutunu sitä tekeen ihan koko ajan alussa. Oon vähän ihmetelly miten tää voi olla niin erilaista nyt??? Makeeta ei tee pahemmin mieli ja kaikki noutoruoan tuoksut etoo, sekin ihan erilaista kuin muissa raskauksissa.

Moi vaan kaikille
Viime kerrasta onkin aikaa kun oon raapustellu tänne jotain,oon kyllä ihan ahkerasti käyny lukees näitä juttuja :)
Tänään ois sit meillä nt-ultra ja jännittää ihan satasella. Meidän lähisuvussa on vielä noita kaksosia joten sekin lisää jännitystä onko pikkukavereita sielä yksi vai kaksi. Ekas ultras joka tehtiin ekalla neuvola käynnillä ei ollu kuin yksi näkyvissä mutta jos nyt näkisi varmemmin asukkaiden määrän. Toivon että siellä on yksi koska tiedän kuinka kova homma kahdessa pienessä on,mut katotaan.......ja jännitetään nyt.:)

Voi tätä konetta :mad:ensin se kadotti ton ekan jutun ja sit se yhtäkkiä lyö kummatkin tohon ,sori tuli kahteen kertaan :smiley-angry017

Nyt on meilläkin pitkään odotettu nt-ultra käyty ja kaikki on pikkuisella hyvin! Nenän mitoista ei puhuttu mutta muuten ainakin kaikki niinkuin kuuluukin :). Pituutta jo 6,5 cm! Meillä on laskettu aika 22.11. eli vasta marraskuun loppupuolilla. Innolla lueskelen teidän muiden juttuja, jotka olette jo vähän pidemmällä niin tietää mitä seuraavina viikkoina on tulossa, ja samalla tuntuu vaan että itse odottaa ja odottaa... Sentään tämä yksi välietappi nyt onnellisesti takana. Alla todistusaineistoa.

Liitteet

• Vauva.jpg
    Vauva.jpg
    447.2 KB · Katsottu: 50
Takaisin