Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
18-24 viikoilla siiyä ultrasta saa kelakorvauksen, eli tuolla välillä aion itse mennä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meilläkin oli ultra tällä viikolla ja kaikki oli oikein hyvin vaikka jännitti ihan hurjasti tämä oireettomuus. Pituutta 53mm ja laskettu aika olisi nyt 14.11.

Poppi: Olin Tapio Kurjella 3D/4D-ultrassa viime raskaudessa ja voin lämpimästi sanoa, että teitte hyvän valinnan. Todella ammattitaitoinen, rauhallinen ja sympaattinen mies. Aion mennä tässäkin raskaudessa jos sinne asti päästään. :)

Hui, miten masussa nipistelee. Np-ultra on tänään kahdelta! Miten sitä malttaa töissä odottaa. Toisaalta on odottavan jännittynyt olo, toisinaan huolettaa, onko kaikki hyvin. Ihana, että saadaan tänään tietää, millä päivillä/ viikoilla mennään ja mikä olisi laskettu aika. :)

Ultran jälkeen on ilta täynnä ohjelmaa, joten tänne ennätän vasta myöhään kertomaan ultrakuulumisia...

Aurinkoista päivää!

Onko muille tullut vielä yhdistelmäseulan lopputuloksia? Senkin tuloa täällä ainakin jännitetään...

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Joillekin oli tullut, mutta täällä ei vaikka siitä on jo pitkä aika, kun noissa seulonnoissa käynyt.. tosin en tiedä tuleeko ne automaattisesti edes kaikille kotiin, kun mullekin vaan sanottiin, että seuraavassa neuvolassa sitten kuulee. Joku viisaampi osaako vastata tähän? :)

Mulle tuli vastaus down syndroomasta ja tulos oli normaali, eikä kohonnutta riskiä ole. En sitten tiedä tuleeko vielä muuta tietoa

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mä kävin antamassa verinäytteet perjantaina. Oli hirmuinen ruuhka labrassa! Näytteenottaja sanoi, että olin jo neljäs asiakas hänellä saman päivän aikana, jolta näitä samoja näytteitä otettiin. Mulla kysyi neukka, että haluanko seulan tuloksen kirjeellä vai soitolla siinä tapauksessa jos on kohonnut riski. Muussa tapauksessa tulee kirje kotiin.

Mä siis odottelen edelleen kutsua nt-ultraan.

Meille sanottiin että ottavat yhteyttä jos on jotain hälyttävää. Muuten kuulee neuvolassa. Mulla ens viikolla jo seuraava neuvolakin, hurjaa!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Meillä päin tulee tulokset kotiin vain, jos on riskit koholla. Muutoin ei kerrota edes neuvolassa. Aiemmin (2006) täällä sai tulokset postitse kotiin tuloksesta riippumatta, mutta ei enää edellisen raskauden aikana vuonna 2010. Säästöä, säästöä.

Meillä tulee seulan tulokset kotiin postitse. Pitäskin varmaan organisoitua sinne labraan... Mä olin aika häkeltynyt kun tässä kolmannessa raskaudessa ensikäynnistä seuraava käynti on vasta vko 22!:wtf Joka raskaudessa palvelut vaan huonontuu, pitää varmaan synnyttää kotiinsa kun "tietää ja osaa jo kaiken". No ei nyt sillä, ei mulla sinne nyt niiiin suuria himoja ole mennäkkään, mut mulla esim. lähtö hb on 100 ja sitä ei seurata ollenkaan... Esikoisen raskausaikana hb romahti 80, pyörtyilin ja sekoilin huolella. Joten hieman jännittää lähteekö tuo rautalääkitys imeytymään vai ei.:dontknow

Täälläkin toinen neuvolakäynti viikolla 17. Hurjalta kuulostaa, että olis vasta viikolla 22. :o Sitähän on ehtiny halutessaan jo käydä rakenneultrassakin ennen sitä..

Minulle sanottiin nt ultrassa että jos riski on kohonnut niin sitten soitetaan, jos riski ei kohonnut niin tulokset tulee kirjeellä kotiin... joten toivottavasti kirje tulee..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulle tuli tänään kirje, ei kohonnutta riskiä :) täällä ekan ja tokan neuvolan välillä on 6vkoa.

Mie käsitin että seuraavan neuvolakäynnin yhteydessä saan kuulla myös labrojen tulokset, tosin labrassa hoitaja tuumas että voi olla että jo ultrassa saan ne kuulla. Vein näytteet viime viikon tiistaina, ultra tän viikon torstaina ja se 2. neuvola parin viikon päästä.

Mä nyt tänne jälkijunassa kirjottelen, mutta mulla oli 2.5 klo 8.30 aika ja voi vitsit! Haluun kotiin ultralaitteen, että vois katella pientä joka päivä <3 En oo koskaan nähny mitään söpömpää/ kauniimpaa/ ihanampaa asiaa koko maailmassa!
Ihan tullut isäänsä toi Paisti :D (uus työnimi, älkää pitäkö mua kauheena :oops::rolleyes:)
Toisella oli unet kesken siellä ja vaikka kuinka sillä ultrakapulalla tökki kohtua, niin ei hirveesti huvittanu tätä kaverii liikkuu :p Sit se vähän pomputti peffansa siel, mut np:tä ei meinattu saada mitattuu, ku ei meinannu millää asentoa muuttaa! No nt 0.9mm, huh <3 En sit tiiä, oliks toi booty shake juttu sitte, ku tykkään ite tanssii tosi paljon, et onko se sit ottanu jotain vaikutteita :grin
Mut toi, ettei hereille saa unilta on kyllä ihan isältään peritty homma. Sen vois varmaan sängystä tiputtaa eikä heräis (en oo uskaltanu kokeilla). Mut oon kyllä ihan fiiliksissä, ku aattelenki koko ultraa... lämmittää sydäntä <3 Mulla on vahva veikkaus ollu koko ajan, et vois olla tyttö ja ku syynättii jo synnyttäneen kaverin kans ultrakuvii, ni vois hyvinki mun veikkailut pitää paikkansa... Paha vielä mitään varmuudella sanoo, mut kun hänen pojan ekoista ultrakuvista ei kyllä jääny mitenkää epäselväks, että kumpi se on XD

Seuraava ultra ois sitte 18.6... ei jaksais millään oottaa sinne asti! nyt rv 14+2<3

Rv 12 sekä tytöillä et pojilla on samanlainen yhtä pitkä tappi jalkovälissä :) Sen tapin kulmasta voi päätellä sukupuolen, mut se on melko epävarmaa. Googlaa fetus gender 12 weeks, niin ehkä löydät kuvia kummastaki vierekkäin ja näät et eroa ei oikeastaan ole :) onnea paljon hyvin menneestä ultrasta! :)

Ja onnittelut kaikille hyvillä uutisilla varustetuista seulakirjeistä :) Itsellenikin semmoinen tuli netpostiin ultrapäivän iltana :)

Tänään varasin 4D varhaisrakenneultran viikoille 18+3, en jaksa odottaa varsinaista ultraa joka mulla vasta 20+3 :D Haluan tietää mahollisimman pian et kaikki on hyvin, (jos on)!

Me kävimme tänään ultrassa. Siellä pieni ihmeemme liikkui ahkerasti. Heilutteli jalkoja, vilkutteli, laittoi kädet poskille ja seisoi päällään. Tämän jumppatuokion jälkeen kävi nukkumaan selkä meihin päin.

Kaikki näytti olevan hienosti. Sormetkin saatiin laskettua :) Nt oli 1,8-1,9, eli sen suhteeniin kaikki kunnossa. Seerumiseulan tulokset tulee kuulema noin viikossa ultrasta.

Laskettu aikakin saatiin. Se muuttui aiempia veikkauksia vähän aiemmaksi, eli on nyt 15.11.

Oli kyllä yksi elämäni uskomattomin päivä <3

Rv 12 sekä tytöillä et pojilla on samanlainen yhtä pitkä tappi jalkovälissä :) Sen tapin kulmasta voi päätellä sukupuolen, mut se on melko epävarmaa. Googlaa fetus gender 12 weeks, niin ehkä löydät kuvia kummastaki vierekkäin ja näät et eroa ei oikeastaan ole :) onnea paljon hyvin menneestä ultrasta! :)

Mut ku täl mun tyypil ei ollu mitään :o Mut ultrassa olin viikoilla 13+4, et jos sitä ei siin sit enää ollu?

Takaisin