Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä neuvolassa taas käyty. Virtsassa proteiinit edelleen yhdellä plussalla mutta paineet ok (128/78) eikä ole ollut päänsärkyjä tai turvotuksia. Hemoglobiini oli hypännyt 136 joka parempi nyt kuin alkuraskaudessa :D eli raudan voi jättää pois... Tosin oon sitä nyt ottanutkin vaan parikertaa viikossa... Sf-mitta 32 ja hienosti keskikäyrää edelleen mennään. Neuvolan täti myös mainitsi että käsikopelolla tuntuu ettei ainakaan iso vauva ole. Vauvan asento edelleen hieman arvoitus. Sanoi ensin olevan selkeästi perätilassa, mutta tarkemman tunnustelun jälkeen vaihtoikin mielipidettä ja sanoi että taitaakin olla jo pää laskeutunut alas lantioon, mutta ei vielä kuitenkaan kiinnittynyt. :) huomennahan se selviää kun on ultra äippäpolilla juurikin asennon tarkistusta varten ja eiköhän siellä jokin suuntaa antava painoarviokin saada ;) sormet ristissä toivon että vauva todella olisi pää alaspäin !!

Täällä kans neuvola takana, kaikki hyvin. Tasan 3viikkoa sektioon eli enää 2 neuvolakäyntiä jäljellä, tosin tuo kolmen viikon aikana on myös kaksi labrareissua ja keskimmäisen 5v. Neuvola. On taas ravaamista, mitta kuluupahan aika nopeemmin kun on joka päivälle jotain puuhaa
Lahjuslaatikoitakin sain matkaan oikeen 3 kappaletta ja kotikäyntikin vauvan syntymän jälkeen varattu...

Alkaa oikeasti tuntua että loppu häämöttää jo <3
Ootteko saaneet jo nuo lahjukset? Muistelen et ennen sai vasta neukkutätin kotikäynnillä tai oikealla ekalla neuvolakäynnillä...
MaMaMehiläinen, tiedän niiin tunteen! Mulla oli kans treffit kylmän ja välinpitämättömän lääkärin kans, kun oli joskus viikolla 17 runsasta veristä vuotoa... Traumat jäi ja olen ilmoittanut etten asioi hänen kanssaan ikinä. Myös neuvolatätini oli kovistellut tätä akkaa..

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1413368821.678528.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1413368821.678528.jpg
    111.1 KB · Katsottu: 62
Meillä nuo lahjukset saa vissiin sitten synnärillä, ainakin tutustumiskäynnin yhteydessä näin noita paketteja perhehuoneessa.

Meillä saa tuon vihreän kassin synnäriltä, pampersin paketin neuvolasta kun ekan kerran käy vauvan kanssa. Tuo kolmas paketti onkin uusi tuttavuus, mitäs se sisältää?? :) Tai sit vaan en muista saaneeni sellaista, sekin on mahdollista :D

Me saatiin pampersin laatikko perhevalmennuksessa, synnäriltä saa matkaan liberon laukun, ainun pakkauksesta en tiedä. :D

Täällä oltiin maanantaina synnytystapa-arviossa (rv 37+2). Kohdunsuu kiinni, mutta pehmennyt, 4 cm niin kun rv 17 lääkärintarkastuksessakin. Etinen istukka on siirtynyt ylemmäs, joten alateitse lupa synnyttää, lantiossakin pitäisi riittää tilaa. Meidän oman pienen ihmeen painoarvio tällä hetkellä 3179g :Heartred (koko juuri käyrällä), LA painoarviota en saanut. Neukkutäti arvioinut LA painoksi käsikopelolla n. 3500g. Äippäpolille sitten uudelleen rv 41+3, jos ei siihen mennessä ole tullut ulos omin avuineen. Otettiin uudelleen strepto-B näyte vielä sairaalaankin ja katsottiin ultralla pään koko, napanuoran virtaukset ja että sydämessä kaikki ok, myös masua ihasteltiin. Nökkönen on raivotarjonnassa. Enää ei malttaisi odottaa yhtään :love017

Täällä myös yksi välilevypotilas, jolla ei kyllä tehty tutkimusta peräosastoon.. neuvola ja sairaala molemmat tietoisia pullistumasta.

Neuvolassa käynti takana, just niin turha ku ajattelinkin. Olipas taas sijainen. Tai joo, sainhan mä tietää että oon streptokokkipositiivinen, mutta eipä siinä, pääseepähän suoraan synnärille sitten jos lapsivedet menee ekana. Paino noussu viimisen kahen viikon aikana yhteensä 100 g ja sf-mitta 3,5 senttiä (ja joo, TAAS eri mittaaja) eli pompsahtanut nyt sitten taas yläkäyrien yläpuolelle. Vauva lähtökuopissa ja sykkeet 140-150. Nyt 37+1.

Tänään käytiin lääkärineuvolassa ja tarkastettiin miten päin junnu oikein löhöilee. Mun aavistus osui oikeaan: raivotarjonta ja ollaan kiinnitytty alas. Eipä tarvi olla huolissaan, että tulisi perätilasynnytys.

Huomenna tarkempaan tutkimukseen Jorviin hepatoosin takia.

Mä sain ton laukun ekalla neukku käynnillä ja babyboxin hain ite lastentarvikkeesta...

Blueroseteddy Tosiaan tuo babyboxi on mullakin näiden lisäksi haettu lastentarvikkeesta, noi oli vaan pelkästään nuo neuvolan lahjukset :)
Tuo Ainun paketti oli kyllä kiva uutuus vanhojen tuttujen Liberon ja Pampersin kaveriksi :Heartred

Vielä mainintana tosta tämänkertaisesta lääkäristä, että ihan samanlainen liukuhihnafiilis tuli tästäkin käynnistä. Äkkiä pakolliset tsekkaukset ja ulos. Kehtas mulle vielä nurista siitä, että miks oon tullut lääkärineuvolaan jos kerta huomenna on aika äippäpolille. Ööö..tota ehkä siks, kun tota poliklinikka-aikaa varattiin, niin mulle ei kukaan sanallakaan maininnu sen korvaavan lääkärineuvolan, enkä ensisynnyttäjänä todellakaan voi tietää tällaisia juttuja. Toisekseen mitä ihmeen haittaa siitä on, että tsekattiin tänäänkin. Jos jäi lääkäriltä tämän takia ylimääräinen kahvipaussi pitämättä niin anteeks hirveesti, meillä ainakin töihin tullaan tekemään töitä ja asiakkaalle ei kitistä, vaikka olisi tullut aivan turhaan paikalle.

Ensinnäkin lääkäri jätti sisätutkimuksen tekemättä, vaikka valitin kipeistä supistuksista. Kuulemma äippäpolilla tekevät sen huomenna, ja ultralla tarkastettuaan vauvan pään sijainnin käytti varmaan puolipulloa geeliä ja antoi mulle pari pientä paperin palaa geelien pyyhkimiseen. Eihän se tietenkään mihinkään riittänyt ja lopulta olin geeleissä kyynerpäitä myöten. Siihen se totesi, että miten mä nyt niin itteni sotkin, johon tokaisin, että on kuule tällä hetkellä vähän heikko näkyvyys tonne nivusiin ja alavatsalle, mihin sitä geeliä levittelit, ja kahmin itse lisää paperia pyyhkimiseen.

Ei taida kuulua asiakaspalvelutaidot lääkiksen oppimäärään, kun näitä samanlaisia tapauksia näyttää tulevan jatkuvasti vastaan. Tämä lääkäri vielä sanoi käynnin päätteeksi, että nähdään sitten jälkitarkastuksessa. Juu, ei mielellään nähdä. Miten tollaselle puhuu jostain arjen haasteista tai vauva-arjessa jaksamisesta, saati sitten omasta synnytyksen jälkeisestä tilastaan. Mä toivon todella, että Jorvissa saa hieman inhimillisempää palvelua.

ihan samat fiilikset sulla röpelö kuin mulla oman neukkulääkärin jälkeen. Todella kurjaa!! Ei oo kaikilla lääkäreillä selkeestikään asiakaspalvelutaidot kohdillaan....

röpelö ja MaMaMehiläinen; ihan samoissa fiiliksissä! Ja mulle on kans esitetty kysymyksiä tuohon tyyliin että miks on näin ja näin, kun mä ensisynnyttäjänä en todellakaan voi tietää mistään mitään. Tullu ihan tyhmä olo pari kertaa, että meedio tässä pitäis olla. Hitsi vaan ku en muista ton lekurin nimee mutta kun must tuntuu et se on aina toi sama mikä mein neuvolassa käy. Vois ehkä siltä omalta terkalta kysästä, vaikka mää kyllä niin toivon että oon jo synnyttäny ennen seuraavaa neuvolakäyntiä...

Muistakaa arvon leidit että teillä on oikeus valita hoitava lääkärinne! Seuraavaa aikaa kum varailette niin sanotte th:lle että tätä lääkäriä ette halua ja miksi :) Tietysti hankalampaa jos omalla alueella ei ole kuin yksi nv lääkäri mutta noin yleisesti. Nykyään kun on oikeus valita oma terveyskeskuskin.

Mun ymmärtääkseni lääkikseen hakeville ei tehdä minkäänlaisia psykologisia soveltuvuuskokeita. (Korjatkaa joku jos olen aivan väärässä!!) Toisin kuin esim. sairaanhoitajille, lähihoitajille ja lähes tulkoon kaikille muillekkin hoito-alalle pyrkiville. Kuulostaa aika järjettömältä.. :confused:

JEEEEE ! Pää alaspäin oltiin ja aika alhaalla lähtökuopissa ! :) Lääkäri sanoi että tuskin enään kääntyykään. Lapsivettä hyvin, istukka ja napavirtaukset toimii niinkuin pitääkin ! Sykkeet hyvät. Paino tällähetkellä 2437g ja LA arvio 3000-3100g eli pieni nyytti tulossa. Sanoi pienikokoisuuden olevan selkeästi perinnöllistä. :D niin ja poika oli edelleen eli ei tarvi laittaa vaatekaappia uusiksi ;)

Takaisin