Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täältäkin suunnalta neuvola-kuulumisia.
Tänään siis vkot 36+6, eli huomenna olisi viimein täysaikanen, unbelievable! !!
Paineet oli edelleen vähän koholla, muttei kuitenkaan vielä hälyttävät. Pissa puhdas ja sf-mitta oli tippunut viikon takaisesta 33sentistä 31,5senttiin. Neuvolan täti kyselikin että painaako kovasti jo alas kun ylhäällä on runsaasti tilaa. No juu painaahan se!
Vauva siis rt, tosi alhaalla ja jo kiinnittynyt lähtökuoppiin. Käsikopelolla meinas että kolmikilonen olis nyt.
Otti myös multa streptokokki näytteen ja sen tulokset pitäis tulla maanantaina. Onko teitä muita testattu?

En halua kuulostaa kärsimättömältä, mutta tää raskaus on ollut yhtä huolta ja ressiä alusta alkaen, moneen kuukauteen ei ole saanut tehdä mitään eikä liikkua, ja nyt kun saisi, niin kroppa ei vaan enää kestä.
Alkasin olla jo aika valmista kauraa....

Mulle myös sanoi th että ylhäällä on paljon tilaa, eli lähtökuopassa siis selvästi. Strepto testattu viikko sitten ja oli negatiivinen.

Jyra, jaksamista! Toivotaan, että pieni pian olisi valmis tulemaan maailmaan, kun nyt täysiaikaisiakin alatte olla :)

Multa otetaan strepto ensi viikolla lääkärineuvolassa..

WilMi82, mitkä viikot sulla on sillon 5.11? Mietin et mihin asti ne venyttää pienen syntymää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Neukku taas takana ja tosi ristiriitaiset fiilikset. Kaikki on kunnossa ja neuvolatäti kehui, että voin tosi hyvin!! Mutta verenpaineet on vähän koholla ja painoa tullu 3kg kahdessa viikossa. Täti sanoi että oon tosi tosi turvoksissa kauttaaltaan. Suolankäyttöä kuulemma vältettävä. Mie kun en omasta mielestäni ees käytä paljon ja liikunkin 6 krt viikkoon hikeen asti itteni. Vähänkös harmittaa & ärsyttää!!

Vauvan sykkeet on hyvät 130, mutta 35 minuuttia niitä piti ensin etsiä ennen kuin vauva antoi luvan kuuunnella. Vähänkö alkoi jännittää, onneks ne lopulta kuului.

Liljankukka tuona päivänä taisi olla tasan 39+0... Saapa nähdä, tuolla ei tutkittu paikkoja sen kummemmin, ultrattiin vain päältä eli lääkäri ei ole tietoinen että paikat on lyhenneet ja pehmenneet... Toisin sanoen toivon että neiti on yhtä omavaltainen syntymäpäivänsä suhteen kuin veljensä, eli jos tulis hiukan aiemmin.. Jotenkin ahdistaa ajatus olla tietyllä kellonlyömällä siellä valmiina leikkaukseen. Ollut helpompaa kun on itsestään käynnistynyt ja yllättänyt niin ei ole tarvinnut liikaa miettiä..
Maksa-arvotkin oli tosin hiukan nousseet kahden viikon takaisesta, mutta tuskin nekään enää tässä vajaassa kuukaudessa niin pompahtaa että vaikuttaisi leikkauspäivään..

WilMi82, saitteko itse vaikuttaa päivään vai päätettiinkö se teidän puolesta? Meille sanottiin että itse saa vaikuttaa myös jos tietyillä päivillä on tilaa. Täällä on sektio päivät kuulemma ma,ke ja pe. Neuvolatäti sanoi että siellä ultrassa suunnitellaan ja kerrotaan miten sektio tehdään, oliko teillä näin? Monelta sinne pitää mennä, ilmeisesti vasta (onneks nykyään näin, ennen piti kuulemma mennä edellisenä iltana) samana aamuna. Onko se liukuhihna meininkiä vai saitko selkeän ajan sektiolle? Kiinnostaa paljon kun itsellä odottaa sama käynti 20.10!
Itse taas koen helpotuksena että saa vaan mennä sairaalaan ja asiat hoidetaan "mun puolesta" :) Viimeks kun oli niin rankkasetti niin tämähän tuntuu luksukselta :D

Neuvola takana, ei ollu sama neukkutäti ku aina aikasemmin. Verenpaineet oli vähä koholla, veriarvot laskenu taas ja proteiinit yhen plussalla. Oli täti hieman paineissaan ja kysy toista tätiä käymään että tietää mitä tehä, nuori nainen oli minulla täti nyt kyseessä että, kaippa hän ei tiennyt.. no kahenviikon päähän uus aika ja tarkkaillaan mitä tapahtuu.. :confused: Poitsulla oli hyvät sykkeet ja perätilassa ollut jo pitemmän aikaa, saa nähä alkaako kääntyyn vai mitä senkin kans päättävät.. Vähä meinaa jänskättää että mitähän tämä loppuaika tulee sitte olemaan :eek: Nyt siis rv 33+6.

Neuvola taas takana, oma painon nousu on ainakin toistaiseksi pysähtynyt (huh!) ja paineet hyvät edelleen. Ultrattiin kanssa ja täti yritti kovasti katsoa taas kumpi tulee mutta asukki päätti että kun kerran on katottu puolessa välissä niin saa kelvata eli peitteli kovasti paikkoja. Oikein päin hän siellä kuitenkin oli mutta koska tämä on niin liikkuvainen tapaus niin parin viikon päästä katellaan kuulemma taas että onko pysyny pää alaspäin. On kuulemma kanssa vielä melko ylhäällä vaikka olenkin alkanu tuntemaan välillä paljonki painetta alhaalla.

Liljankukka Itse olen saanut molemmilla kerroilla pyytää/toivoa/valita vapaana olevista ajoista. Toiveeni on aina ollut hyvin yksinkertainen: "ensimmäinen mahdoliinen vapaa aika, kiitos" :)
Nykyään kuulema jätetään aika lähelle virallista laskettua aikaa tuo sektioaika, eli ilmeisesti antavat niitä vasta tuosta 39+ eteenpäin ellei ole jotakin akuuttia syytä tehdä aiemmin. Edellisessä raskaudessa sain sektioajan viikolle 39+5, mutta synnytys käynnistyi itsestään 39+3.

Käytiin kaikki suunniteltuun sektioon liittyvät asiat läpi, ihan korvisten ja kynsilakan poistoa myöten :) ja laput saatiin kotiin. Paikalla pitää olla aamulla 6.30 ja mulle ilmoitettiin ajaksi 8.30 leikkaukseen, mutta jotain pientä liukumaa tuossa varmasti on...
Mulla on vähän se, et alan jännään niin pirusti tommosia juttuja jos tiedän ne etukäteen... Edellisenä iltana todennäköisesti oksennan ja pa**annan koko illan :smiley-ashamed005
Mutta ainakin tiedän, että tuosta pidemmälle ei tarvi kärvistellä :)

No joo mä uskon kans että jännitän viimistään sit edellisen illan ja yön kyllä kans :D Kiitos vaan infosta! Mulle sanottiin että jos tää on yhtä iso kun esikoinen niin otetaan ehkä jo viikolla 38+ pois, varsinkin kun on perätilasssa ja näin ollen tila ahtaampi. Mutta saa nähdä... Minulle nyt ihan sama tuleeko viikkoa ennen vai jälkeen. Ainakin nyt vielä kun vointi on ollut niin hyvä :)

Täällä ollut viimeisin neuvola 02.10. rv 35+5, jolloin sf-mitta 33, sykkeet n. 140 ja verenpaineet ok. Päänsärkyjen ja yhden aamun näköhäiriöiden takia sain verenpainemittarin ja pissanäytetikkuja kotiin. Ovat olleet kuitenkin ok. Nyt rv 36+6, joten huomenna oltaisiin täysillä viikoilla jes! :) Edellisen ja seuraavan neuvolan välissä 3 viikkoa. Maanantaina olisi synnytystapa-arvio ja vihdoin pitäisi selvitä, kumpaa kautta meidän pikkuista lähdetään ulos yrittämään. :Heartred

Ensi viikkoa ootetaan kun kuuta nousevaa. Kokoarvio ultra on alkuviikosta, sen piti olla jo tällä viikolla mutta ultraava lääkäri estyi. Meillä kun tekevät neuvolassa myös ultria, suoraan ei äpolille lähetetä.
Mielenkiinnolla odotan paljon tyty on kasvanut, kun sairaalassa painoa oli rv 31 1830g ja uusi ultra on rv 34. Enemmän kiinnostaa tietysti arvio siitä minkä kokoinen neiti olisi syntyessään.

Täällä neuvola takana. Viikkoja 36+5 sf 34. Vauvan painoarvio 3400g, mä tehtailen tällasia pikkujättiläisiä;) Täti sano että tuskin on vielä syntymässä mutta toivotaan että lähtis itsekseen syntymään. Itselle tullut painoa 200g per viikko. Tänään jaksoi pitkästä aikaa touhuta, siivosin esikoisen huoneen ja vaihdoin järjestystä. Muutenkin mieli on vähän parempi. Jospa tämä olisi tyyntä myrskyn edellä, toivossa on hyvä elää:P

Ensi viikolla onkin taas koko kontrolli, sit varmaan mietitään sitä käynnistystä, meinaavatko koska aloittaa.... Vai mitenkä tässä edetään...

Onks kellään neuvolalääkärin tarkastuksessa tehty synnytystapa-arviota peräsuolesta? Luin sellaisesta jostain ja vähänkö alko jännittää!! Miulla on ens ke neuvolalääkäri, joka tekee myös painoarvion. Mietin, että mitäköhän muuta se sen ultran lisäksi tutkii. Mies on tulossa käynnille mukaan.

MaMaMehiläinen oon kuullu saman ja saanut sen käsityksen että peräsuolen kautta tunnustellaan häntäluunpaikka, mutta en sen vaikutuksesta synnytykseen tiedä. Muuta kuin ettö se kun voi murtua synnytyksessä, niinkuin omalla äidilläni kävi ja vaivasi todella pitkään hänen kohdallaan. Muistan lapsuudesta että pitkät automatkat oli vaikeita.

Minulle tehtiin esikoisesta, kyllähän se tuntuu, mutta on nopeesti ohi. Ei kannata pelätä sitä:) En oo varma tehdäänkö se aina.

Hyi O_o... miks lääkärit on aina tutkimassa peräsuolta?????? Meet valittaa kipeetä korvaa niin pyydetään kylkiasentoon tutkimuspöydälle; "tämä voi tuntua epämukavalta" -VOI TUNTUA??? HYI HELVETTI, SE EI OLE AINOASTAAN EPÄMUKAVAA VAAN ÄÄRETTÖMÄN NILJAKASTA... notta sellanen avautuminen tälle aamulle xD Toivottavasti kaikkien viikonloput on vähemmän peräsuolesta ;)

Mä en kyllä muista että esikoisesta olis tutkittu.. Varmaan taas lääkäri/paikkakuntakohtaista!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin