Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mentiin aamulla miehen kanssa punktioon uudestaan ja siellä ensin istuin käyrille. Kätilö tulee kertomaan ettei punktiota tarvitse ottaa koska sain vkloppuna kortisonipiikit niin keuhkot ovat nyt kuulemma täysin kypsät. Lääkärille mentiin käyrien jälkeen ja lääkäri kertoi että nyt on sitten aika miettiä tälle viikolle käynnistystä tai sektiota ja sektioon päädyttiin mun diabeteksen, raskausmyrkytyksen ja vauvan ison masun takia (hartiat saattaa kuulemma jäädä synnytyskanavaan jumiin) takia ja päiväksi valikoitui torstai 9.10! Nyt mua jännittää ja samalla en malttais odottaa torstaita että päästään vihdoinkin näkemään pieni tyttömme <3 on tätä pientä ihmettä kyllä odotettukin kauan!

No huh Mammis89, ihan varmasti jännittää ja paljon! :) Mutta hyvin se varmasti menee, tsemppiä kovasti!

Mä oon miettinyt kans tuota influenssarokotteen ottamista, hieman se arveluttaa mutta pitäisihän sen olla turvallinen... Mulle ne ilmeisesti laittaisi sen nyt keskiviikkona neuvolassa jos haluan ottaa. Kuulemma suojaisi sitten vauvankin tämän kauden influenssalta. Mutta mutta, pelkään sivuvaikutuksia tai mahdollista haittaa vauvalle. Toisaalta taas jos ei ota rokotetta niin sitten otta riskin että sairastuu ja kantaa mahdolliset seuraukset. Inhottavaa kun pitää tällaisia päätöksiä, teki kummin vaan niin jokin riski on aina olemassa. :confused:

Viime perjantaina oli neuvola täälläkin. Rv 33+5 oli silloin. Vauva tällä hetkellä raivotarjonnassa :smiley-bounce012 Sf mitta 30, paino arviota en saanut.. ja vaavin sykkeet hyvinkin tomerat 140 :) Kaikki siis hyvin.. ensi kerralla lääkärineuvola.. hui suopi nähdä onko paljon muutosta tullut kohdunkaulaan :)

Mammis, hui! Varmasti jännittää koko tilanne :) Odottavan aika on pitkä! Itsekin olin tulossa kyselee että millä viikoilla nyt meet?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt viikot 35+6 mut koon mukaan 36+3. Eli kun se sektio tehdään niin viikot 36+2 (36+6).

Tosta synnytystapa-arviosta, esikoisen aikana jouduin magneettikuviin ja ylimääräseen ultraan siron lantion takia, tässä raskaudessa jouduin vain ylimääräseen ultraan koska edellinen raskaus päättyi sektioon. Ei se oo kummempi ku vaa kuvataan ja tsekataan tiedot :)

Tsemppiä torstaille Mammis89! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttönne on reipas ja terve.

Täällä odotellaan malttamattomana, että saisi oman nyytin pian syliin. Viikkoja on meillä kertynyt 35+3 ja vajaan parin viikon jälkeen voisi h-hetki koittaa milloin tahansa.

Vielä odottelen viimeiseen verinäyttenottoon labrassa. Pikkuisen jänskättää sokerirasituksen tulokset, mitkä saan huomenna. Onneksi muistin ottaa tabletin viihdykkeeksi. Osasin jopa ottaa nettiyhteyden käyttäen kännykkä tukiasemana - tässä vehkeessä on vain wlan.

Jännät paikat mammis89:llä. Tsemppiä ylihuomiseen! :)

Neuvolalääkärillä käyty! Eipä osannut hänkään varmaksi sanoa vauvan asentoa. Epäili kuitenkin olevan raivotarjonnassa. Laittoi lähetteen äippäpolille ultraan että varmistavat vielä, ettei syntyis ylläri perätilassa. Kohdunsuulla ei juuri muutoksia, hieman pehmenemistä. Olin ihan varma että olisi jotain isompaa kun tullut varsinkin iltaisin nyt niitä alaselän ja masun menkkamaisia jomotteluita.... Noh, jotain täytyy tietysti olla niin proteiinit yhdellä plussalla ja verenpaine koholla (142/81 noin suunnilleen kolmen mittauksen keskiarvona) !!!! Jäädään seurailemaan tilannetta ja tuleeko muita oireita esim. päänsärkyä tai turvotuksia mitä ei ainakaan vielä ole ollut....

Hmm..mulla normaalit paineet on 140/83...ei oo mitään kohoomisest mainittu :) vai onko se yksilöllistä hlöstä riippuen noi paine ihanteet?

Kyllä se on yksilöllistä, mulla paineet olleet raskauden aikana 93/68 - 111/78. Jos nyt pomppais tommoseen 140/83 niin olisi varmaan jotain hieman pielessä :D se paineiden nousu suhteutetaan niihin mitä sulla on tähän asti mitattu..

Täällä myös jännätään Mammis89:n puolesta, täällä huomena tulee 36viikkoa täyteen.

Neuvolassa tänään käyty ja sanoi, että periaatteessa voi pieni tulla koska vaan. Ens viikolla neuvolalääkäri ja sanoi kyllä, että tuskin ennen tuota syntyy.. Kovin oli vielä ylhäälläkin pikkuinen.
Turvotuksia vähän, painon nousu +516/vko. Hb hyvä, sf 31,5cm, hyvin keskikäyrällä mennään. Sykkeet pienellä 136. Mutta nyt sitten verenpaineet noussut. Ja tosiaan blueroseteddy; noita paineita suhteutetaan omaan painetasoon. Mulla oli nyt 118/82, jos alapaine nousee yli 90 niin sitten aletaan olemaan huolissaan. Nyt mennään viikkoseurannalla. Sokereista olin itse huolissani, terkan mukaan kuitenkin kokonaisuus hyvä, vaikka muutamia ylityksiä onkin.

Meen huomenna verikokeisiin tsekkaamaan maksa-arvot. Iho on kutissut siihen malliin, että pelkään raskaushepatoosia. Voihan kutinaa tulla muutenkin, mutta tota hepatoosia kun kulkee meillä suvussa, en viitti ottaa riskejä. Parempi tsekata, että kaikki on kunnossa.

Juu siis mulla ainakin ollut koko raskausajan verenpaineet 120-124/66-74 joten siihen verrattuna nousua on. Toivottavasti olis vaan jännityksestä tai muusta tilapäisesti nousseet tänään.... täytyy nyt muutamana päivänä mittailla ja katsoa miltä näyttää!

Täällä viime neuvolassa mitattiin kahteen otteeseen paineet. Olivat ekalla kerralla "oudon" korkeat, lähinnä koko ajan olleet hyvät ja maltilliset. Toinen mittaus kerta jo kertoi totuuden että hetkellistä oli tuo äkillinen nousu... kuitenkin tasaista nousua havaittavissa matkan aikana mutta neuvolatäti sanoi että ihan normaalia tässä vaiheessa :) Maanantaina vuorossa onkin vika lääkäri,kääk! nyt mennää vkolla 35+2 :eek:

Terveiset (mahdollisesti viimeisestä) neuvolasta! Tänään rv 37+3. Kaikki oli oikein hyvin! :) verenpaine 108/64, paino laskenut 233g/viikko parin viikon takaisesta, vaavin sykkeet 142 huitteilla. Sf-mitta oli 32 joka on sama kuin parin viikkoa sitten neuvolalääkärin mittaamana. Himpun keskikäyrän alle nyt mentiin, mutta täti ei ollut huolissaan, koska mittaaja ollut eri ja mitta kuitenkin kasvanut kuuden viikon takaisesta hänen tekemästä mittauksesta ihan hyvin. Arvio syntymäpainoksi alle 4kg jos ei yliaikaiseksi mene. Pallero oli raivotarjonnassa, köllöttelee vasemmalla kyljellään, laskeutunut ja kiinnittynytkin jo lantioon. Eli lähtökuopissa siis! :rolleyes:

Kysyin n-tädiltä että pitääkö se omega3-valmisteen syönti nyt lopettaa ennen synnytystä, ja hän myös sanoi että hyvä olisi lopettaa 1 kk ennen laskettua aikaa. Hassua ettei ole missään tullut aiemmin vastaan tuo ohje. Influenssarokotteesta ei ollut mitään puhetta, joten varmaan sitä ei ollut vielä saatavilla. En varmaan olisi kuitenkaan sitä ottanut. Niin ja meidän neuvolaan oli ilmestynyt ultralaitteet!! Ihan mukava juttu vaikka ei nyt mulle taida ehtiä tässä raskaudessa niistä iloa olla. Ehkä sitten seuraavassa. :grin

Voivat lisätä verenvuotoa synnytyksessä. Mä saatan kyllä kuitenkin naukata kalaöljyä edelleen silloin tällöin, koska me syödään aika harvoin rasvaista kalaa ruoaksi. Tuskinpa siitä hirveää harmia on. :)

Takaisin