neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
dreamer88 Ei oo kiva tunne, kun tuppisuu-lääkäri tunkee kättä ja muuta alapäähän. Baari-iltojen tissikähmintä kännisiltä apinoilta on pientä tähän verrattuna. Phyi.

Hyi mitä kokemuksia teillä on!! Mulla on aina ollut kiva lääkäri ja mua jännittää se toimenpide niin paljon et varmaan pyörtyisin jos ne ei sanois mitään.. HUI!

no onneks en ollu yksin lääkärin vastaanotolla :) mut kyl mieski kommentoi että johan oli kovakourainen. Kun ei se ees kertonu et mitä tehään ja miten. Otti vaan sen hemmetin ison vanupuikon esiin ja tunki sen niin kovakouraisesti sinne että tuntu viel jälkeenpäinki kun pääs sieltä.

Jee tää oliki tallessa...kirjoitin siis jo tän viestin kunnes se sit hyppäs yhtäkkiä johki :)
nyt taas ilmesty ruutuun..hyvä minä tässä harjoittelen läppäriä käyttää ;)

heippa pitkästä aikaa.
mä en jotenki osaa noihin keskusteluihin hirveenä kirjoitella supinoihin sun muihin, kun en "tunne" teitä ja tilanteita. jotenki yritys palstalla oli helpompi kirjoitella.
no mut kirjoittelen ainaski tänne neuvolakuulumisiin.

jälleen siis neuvolassa käyty.
hb.130
pissa:puhdas
rr:136/73 mul on aina vähä koholla ku neuvolas mitataa, jotain jännityspaineita vissii. kotona on sit alhaisemmat lukemat.
sydänääniä kuunneltiin, aikansa etti mut sit löysi ja kuulu hyvin ja isosti. pulssi kirpulla oli 150.
mulla paino edelleen laskenu, ei siis viel yhtää oo noussutkaan. siitä taas napisi et syödä pitää useesti päivässä ja sitä mikä alas menee, kunhan syö.

sitt käytii läpi niit täytettäviä lappuja perhe oloista yms..

kaik ok. seuraava käynti onki sit rakenneultra ja näkeeki kuin kirppu on taas kasvanu :)

muute olotilaa: väsymys onhelpottanu, masu kasvanu vähäsen, potkuja tulee iltaisin :)
välillä närästää mut menee viel maitolasilla ohi..ei siis hirveenä viel rennietä tartte.
unet vilkkaana ja halut nollassa :/

mitähä viel... millonka ne niit vauvan painoarvioita alkaa tekee? niitä ootellessa..
kasvatetaa mahaa ja nautitaa syksystä :)

hyviä vointeja kaikille!!

ronny !! mulla ihan sama homma.
Yrityspuolelle tuli kirjoteltua tosi usein mut tänne en osaa kirjotella.
Sä ja Yönsäde ootte ainoot "tutut" mulle täällä.
En tie sit mistä johtuu etten yhtää osaa tänne kirjotella.[:D]
Enkä viittis tuolla yrityspuolellakaan koko aikaa roikkua[:D][;)]

Täällä myös toinen neuvolakäynti takana. :) Saatiin kuulla sydänäänet ja syke pienellä olikin 150 <3
ihanaa jumputusta. [:)]
Rakenneultra on 21.9 ja seuraava neuvola tais olla 8.10
Muuten kaikki on ok.

Olen muutamana päivänä saattanut tuntea myös potkuja ja olen 99.9% varma että se vauveli on, eikä vaan oma suolisto [:D]

TIPSI.. oletko jo saanut ne perhevalmennuslappuset postissa? Onko paikkana kyllö ?

Mamiks, en oo saanut perhevalmennuspostia, eikä neuvolatätikään eilen mitään puhunut valmennuksista. Tosin ei mulle oo tullu mieleen koko valmennus [:)] Luultavasti ei edes mennä, meillä menee arkisin niin ristiin miehen kanssa työt ja muut kuviot ja en mä sinne yksin kehtais mennä.. Sitä sairaalaan tutustumista oon kyllä miettiny ettei tarvii panikoida minne mennä sitten kun synnytys on jo käynnissä [;)] Eikös ne tutustumiskierrokset oo siellä ksks:ssa lauantaisin?

Pakko kertoa uskomuksesta mitä minulle kerrottiin. Eli, jos syke on yli 150 masussa olisi tyttö, ja jos syke on alle 150 niin asukki olis poika... hmm.. [:-] Ihmettelen vaan sitä, että eihän sunkaan syke ole aina sama, eli jos olet käynyt jumpassa tms niin sunkin syke kohoaa. Eli jos pikkuinen on juuri heittänyt voltteja, kait se silloin on kohonnut.

Minkälaisia uskomuksia te olette kuulleet? Entäs ne jotka on jo synnyttäneet, miten hyviin tämä yllämainittu uskomus piti paikkaansa?

Ihanaa perjantaita kaikille!

Heippa kaikille!
Täälä huhuilee uusi käyttäjä..[:)]

Elikkäs eilen oli neuvola ja "Muhku" voi hyvin, syke oli meillä 150..edellisellä kerralla 168, että vilkas taitaa olla tai oliskohan se sitte tyttölapsi..[;)] Kaikki oli mammallaki kunnossa, paitsi että alkuraskauden pissatulehduksen takia tarvii käydä kontrolleissa kerran kuussa, mutta onneksi on helppo homma, kun neuvola ja terveyskeskus on tien toisella puolen..=)))
Nyt saakin odottaa rakenneultraa, joka on 29.9. =D

Muillekkin tiedoksi että olen pian 36v mamma, jolla pojat -94 ja -99...Eli olen ns. taas ensikertalainen kun on jo kaiken melkein unohtanut edellisistä kerroista..XD

Hyvää vkonloppua kaikille..halauksia..<3

Jenni74:
Kyselin siskolta tuosta uskomushommasta viime neuvolan jälkeen, kun Myttysen sykkeet oli 140, eli hitaammat ku monella muulla täällä. Sisko katteli neuvolakorttejaan, hällä siis 4 lasta, 2 tyttöä ja 2 poikaa. Ihan on vauvojen pulssit heitelly, eikä oo kuulema ollu yhteydessä sukupuoleen. [:)] Eli minen nyt sit usko tuohon uskomukseen, vaikka poikaolo onkin ja meijän vaavin syke alhanen. [:D] [;)] Toki se voi jollain pitää paikkansa, mutta ei siis siskoni kohalla. [:)]

Tipsi, Meille tuli postissa ne valmennus lappuset aikoineen ja päivineen ja mitä millonkin höpötellään, niin ilmottauduttiin nyt sit niihin kaikkiin valmennuksiin. Kaikkiinhan ei tartte osallistua ja 4 kerta on imetys asiaa, joten ei taida meilläkään mies siihen kertaan mukaan tulla [:D]
Tutustumis kerrat on joo siellä ksks:ssa aina joka lauantai, ja sinne suositellaan tutustumis käyntejä kun raskausviikkoja on takana 32. Ja erillistä ilmottautumista sinne ei ollut. Veikkaan että sulle tulee lappuset kanssa pian. [;)]

Terveiset neuvolasta!

Pikku tyyppi masussa voi hyvin, syke oli 150. Kovasti liikkuvainen oli, aina kun saatiin sykkeet kuulumaan niin lähti saman tien karkuun[:D]. Ei siis tykännyt masun painelusta. Noista sykkeistä ei tosiaan voi arvioida lapsen sukupuolta, kun ne heittelee miten sattuu. Esikossa minulle oli merkattu neuvolakorttiin miltei joka kerta 120-150 tai 130-160, eli jo yhdellä kuuntelukerralla voi heitellä noin paljon.

Itsellä verenpaineet 108/67. Ja hemoglobiini 124, joten ei ainakaan raudan puutteesta johdu minun päänsäryt. Syy taitaa olla niska/hartia-seudulla. Tänään minulla on aika personal trainerille, joten täytyy hältä kysyä opastusta mitä kantsis tehdä. Hieroja olis kyllä aika kova sana!
Sokerirasitukseen en onneksi joudu, vaikka viime neuvolassa sanottiin, että lähes kaikki nykyään joutuvat. Mutta en sitten kuulu riskiryhmään, niin ei tarvi mennä. Ei kyllä harmita yhtään!

Esikoista odottaessa käytiin perhevalmennuksessa, joka oli meillä omassa neuvolassa. Sieltä sai uutta tietoa ja tutustui muihin äiteihin joilla la samoihin aikoihin. Meillä kävi myös tuore pienen pojan äiti kertomassa synnytyksestä ja miten arki on lähtenyt rullaamaan. Suosittelen kyllä käymään jos on mahdollista, ainakin minä tykkäsin.

No, siinäpä ne tärkeimmät. Seuraava neuvola vasta raskausvkolla 22 ja sitä ennen tietty rakenneultra. Niitä odotellessa!

Moikka moi!

Neukussa käyty ja kaikki vaikuttais olevan hyvin. Hemoglobiini 126 (syön rautatabletteja n. joka toinen päivä) verenpaine 127/78, painoo oli tullu +39g/vk. Paaperon syke n. 145. Seuraava neuvola 15.10. ja sitä ennen rakenneultra 11.10.

mamiks meilläpä on rakenneultra samaan aikaan [:)]
täytyy sitten vaihdella kuulumisia [;)]

Neuvola hoidettu! 16+6 viikot. Verenpaineet ja pissat ok. Hemo mulla oli 142 (ilman tabletteja siis...laskenu 148:sta). Sf-mitta (jos oikein ymmärsin [:)] ) 13 cm. Ja sitten se ihana syke...kivi taas vierähti sydämeltä, kun kuuliin sen pompotuksen...140. Näillä mennään. Ultra 12.10. ja seuraava neukkari 19.10. (Kela-asioita...jee [8|]). Lisää juttua neukkarista laitan yleiseen keskusteluun.

Ja ihanaa, että Pepiluiksellakin kaikki hyvin...mehän menään ihan samoilla päivilläkin.

[:D][:D][:D]Oi tätä ilon päivää. Kävin lääkärissä ja kaikki oli hänen mukaansa hyvin.. kohdunsuut ja kaulat jne. Vatsaan koskeminen on kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla (niinkuin halusin uskoakin), kun kohtu kasvaa hirmuisesti. Ja paras uutinen "ja kun olet noin siro"!! MINÄ??? Aina ollut lätkänpelaaja, rekkalesbo, linnakundi olo, kun en ole tykännyt mistään prinsessattelusta (?), ryhti kun milläkin korstolla (ei ryhtiä ollenkaan=)) ja luonne pienestä pitäen kuin PeppiPitkätossulla:D Laitoinkin sitten miehelle lääkärin ulkopuolelta heti viestiä, että oon kuulemma siro[:)] Olisinpa saanut sen kirjallisena - hitsi kun en tajunnut pyytää..

Nooh.. kuitenkin. Hemoglobiini oli noussut, joka on hieman erikoista. Ekassa neuvolassa heinäkuussa se oli 115, nyt se oli 127:) Tulehdusarvot alle 8, eli ok jne. Lääkäri ihmetteli ihan yhtä paljon kuin minäkin, miten voi seuraava neuvola-aikani olla vasta lokakuun 5.päivä, kun viimeksi (sen ensimmäisen kerran) kävin siellä heinäkuun 15.päivä! Sanoin, että haluisin kovasti vaihtaa neuvolatätiänikin, kun jäi muutenkin paljon epävarmempi olo lähtiessä ensikäynniltäni, kun mennessäni sinne;)

Ja sitten.. MÄ TEIN SEN:) Talsin pokkana neuvolaan (soitin tietenkin matkalla pienen varoituksen), ja kerroin että haluan ensinnäkin kuulla oman vauvan sydänäänet ja toiseksi vaihtaa neuvolatätiä:) Kuulin äänet (enhän mä sitä kertonut, että kuuntelen niitä joka ilta kotona koti dopplerilla:)) ja täytin kaavakkeet, missä pyysin vaihtoa jollekin "Pätevämmän tuntuiselle, kokeneemmalle ja pysyvämmälle hoitajalle". Juuri äsken sitten soitti terveydenhoidon johtaja tms. ja kertoi, että vaihto on onnistunut:)

Aika paljon omaa napaa[8|].. mutta sen verran vielä.. Painoin nyt 62,2 kg. Ennen raskautta painoni oli 59kg. Viikkoja siis 18+0. Painon nousu on ollut kuulemma ihanteellista - itse kun luulin, että hirmu paljon liikaa tullut viikkoihin nähden..

Toka neuvolakäynti takana, nyt rv 18 tasan. Vähän hoitaja "ripitti" mua kun en ollut käynyt ajoissa toista kertaa. Tajusin itse vasta viime viikolla, että pitäis varmaan neuvola-aikaa varata. Kaiken lisäks en yhtään tajunnu ottaa sitä neuvolakorttia mukan.. noh, saa ne tiedot siihen ens kerralla.

Mulla paino noussut 61,8 kg:sta 64,1 kg:n. Höh. Normaaliahan se kuulemma on, mutta silti vaa'an lukemat ei ilahduttanut.

Sykkeet kuunneltiin, ne oli 155-159. Kovasti myllersi sielä. Vähän ihmettelin, kun sen kuuntelun jälkeen alkoi sattumaan mahaan toiselle puolelle kohtua...

Onkohan tää muljuminen vatsassa nyt sen vauvan liikkeitä? En varsinaisia potkuja tunne, mutta ihan kun joku liikkuis siellä, eikä se tunnu ilmavaivoiltakaan.

Tokalla neuvolakäynnillä käyty. Kaikki oli hyvin. Paino ei vielä ollu noussu siihen mitä oli ekassa neuvolassa, mutta edelliseen mittaukseen, joka tehtin neuvolalääkärillä, oli painon nousua +64g/vko.

Hemppaa ei otettu kun se oli otettu vähä aika sitte työterveyslääkärillä.
verenpaine: 118/72, kuulemma hyvä.

Ja sitten sydänäänet, olivat siinä 155 paikkeilla. Vilkas kaveri kuulemma on kun koko aika piti potkia. Ei kuulemma mene enää kauaa nii potkut pitäis tuntua. Niitä kovasti odottelen! [:)]

Seuraava neuvola aika olis 15.10, jolloin katsotaan kelan asiat läpi. Tässä välissä sitten tuo rakenneultra.

Täälläkin neuvolakäynti takana. Kaikki ok ja painokin oli nyt viime päivinä näköjään vähän tippunut. Nousua nyt noin 200g/vko. Hemppa oli vaan noussut ja oli nyt jopa 141. [:)] Eli huimaus ei ainakaan tuosta johdu.

Sykkeet kuunneltiin ja ne oli noin 160. Eli tuon perusteella tyttö tulossa.. [:D] Tosin en noihin sykkeisiin kyllä niin usko..

Lokakuussa sit rakenneultra ja yksi neuvolakäynti. [:)] Ihan hassua, että kohta ollaan jo puolivälissä. [:D] Äkkiä se aika menee. [:)]

Takaisin