neuvola kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
RONNY: Onnea vielä tännekin hienoista np-ultra kuulumisista [:)][:)][:)][:)][:)]
Mulla on vielä viikko kärsimystä ennenkuin pääsen ultraan [;)]

Yönsäde ja Mini rv 10+6

Hei!! Täällä olis ensimmäinen neuvola nyt takana! [:D] Tänään rv 9+4 kuukautisista laskettuna, mutta jos olen oviksen bongannut oikein niin todellinen viikkomäärä olisi 10+0.
Neuvolassa perus lappujen täytöt, verenpaine ehkä hieman koholla mutta ok. Hemoglobiini oli 138 eli hyvä, eikä tarvita rauta lisiä [:)] ja sitten se kaikkein ihanin asia: kuulin ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänäänet <3 <3 <3 se oli ihanin ääni ikinä. Löytyi todella nopeasti. Sanoi että sydän hakkaa 170!!! Vissii ihan normi luku viikkoihin nähden [:)]

Olen niin onnellinen, kuten miehenikin joka liikuttui myös äänet kuullessaan. Nyt sitten ultraa odotellessa, jonka huomenna varaan!! Pääsee sitten näkemään pikkuisen ekaa kertaa..... <3

Olipa ihana aamu! Ensimmäinen neuvola takana ja pieni sydän jumputti hurjasti (syke 180). Seuraavalla viikolla ultraan. Pitäiskö sitä alkaa uskomaan, että keväällä meitä on kahden sijaan kolme. [:)]

Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli oikein mallikkaasti [:)]

Kohtu on edelleen taaksepäin kallellaan, josta syystä ei saatu sydänääniä kuulumaan. No olipa harmi, kun tästä syystä sitten ultrattiin[:D] Siellä se pikkunen jalkojaan heilutteli ja sydän väpätti ihan normaalisti. Kaikki siis pikkusella kunnossa. Perjantaina olisi sitten se np-ultra. Testeissä oli glukoosit ja protskut miinusta, hemoglobiini 120/79, joka kuulemma ok sekin. Hemoglobiinia ei jostain syystä otettu. Paino mulla oli tippunut hieman edelliskäynnistä (66,7->66,4kg), mutta tämä varmasti siksi, kun edellisellä kerralla ei ollut maha toiminut moneen päivään. Nyt siis mennään ihan normivauhdissa tuon painonkin osalta[:)]

Sokerirasitusta ne pohtivat, kun ne määritelmät "kuka lähetetään" on muuttuneet kesän aikana. Olen siis 25v. ja ennen et kuulunut riskiryhmään, jos olit alle 24, nyt kuulemma se ei ole niin justiinsa ja en ehkä kuuluisikaan suoraan testattaviin. Myös isäni diabetes ei kuulemma kuitenkaan välttämättä aiheuta testiä, kun hänellä on ykköstyypin sairaus. Heh, iskä varmaan tykkäsi, kun soitin sille kahdeksalta "kumpi se sun sokrutauti olikaan" [;)] Katsotaan mitä lääkäri on mieltä sitten myöhemmin. Painon ja virtsasta otettavan sokrutestin osalta ei pitäisi olla mitään syytä testiin. Mutta aika näyttää. Eihän se mitään haittaa, vaikka turhaan testaisikin. Ainoa vaan, että inhoan ajatusta syömättömyydestä ja juomattomuudesta.

Moi.

tänään käyty lääkäri neuvolassa.
kirppu voi hyvin. liikkui ja sydämen syke näkyi.
taas viikkoja miettivät et mikä nyt onkaan menos. ku mulla on nyt 12+2. niin crl oli 66 ja se sanois et viikkoja 12+6. ja sit ilmeisesti vartalon ympärys 21 nii se tarkottas et viikkoja ois jo 13+3. en oo varma et oliko tuo mitta vartalon ympärys, en saa selvää merkinnästä, tos on joko lm tai cm, et mitä sit tarkottaa???
no kuitenki, eivät vaihtanu la.ta joten siis edelleen sama ja viikot 12+2. kaiketikin ne sit rakenneultras kattoo sen taas tarkemmin et missä mennään.
hb.tä ei otettu ollenkaa. rr oli 136/69. prot ja gluk miinusta.
mulla oli viime viikon np ultrasta tippunu paino 1.2kiloo. sano terkka et pitäs syödä. Ihan tosi? joo söisinhän mä ku joku maistuis hyvälle. pastalla ja hedelmillä ei hirveenä kiloja tuu. nyt syön terveellisemmin(enempi hedelmiä,salaattia yms) ku aikasemmin nii onko se kumma jos paino vähä tippuu. nyt ei mikään roska ruoka maistu eikä mikää rasvanen eikä oikeen kyl yhtään mikään pottu/liha ruokakaa. no mut eiköhän se siit ala aikanaan painoki nousta.
kohdunsuu kiinteä ja kiinni.
jotain puhu et oli vaikee löytää ja et on aika pitkä tai jotain, mitä lie seki sit meinaa. papaa ei otettu ku se on mul otettu joskus alkuvuojesta, ja oli sillon ok.
eipä sit tainnu olla muuta.
mulle ei oo puhuttu mitään sokerirasituksesta vaik tuon bmi.n takii joutuisin menee. no mut kai ne sanoo jos se joskus tulee, en aijo kysyä asiasta koska mielummin oisin juomatta sitä litkua, enkä varmastikkaan saa sitä alas.

Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista! [:)] Tää on jotenki niin stressaavaa aikaa ainakin itselle, et helpottaa kun kuulee et kaikki on hyvin!

Tänään soittelin neuvolaan uutta aikaa, kun hoitaja palasi lomalta.. No se on parin viikon päästä, mutta nyt alko niin vaivaamaan kun kyselin samalla pissatestin yms. muiden tulokset! Kaikki muut kuulemma ok, mutta pissasta löytyi leukkaria (eikä selitelly mulle yhtään mitä tarkottaa) ja sano vain, että käydä sitten kahden viikon päästä kun on se neuvola, niin ennen sitä pissatestissä. Nyt mua vaivaa koko ajan tuo. Minä täällä koittanu googlettaaki, mut ei oikee saa mitää selvyyttä [&:]

miya: Kyseessä on varmaankin, että leukosyyttisi ovat hieman koholla.... mikä tarkottaa sitä, että sinulla voi olla joko virtsatulehdus tai virtsaputkentulehdus, ne kun usein ovat myös oireettomia. Joten nou hätä, jos ne ois paljon ollu koholla, oisin saanut heti lääkekuurin.

Pallomaha: Kiitos tuo edes vähän helpotti [:)] Mietin myös, että jos ois kovin hälyyttävää niin ois varmaan heti pitänyt tehdä jotain, mut ei sitten sen enempää siitä sanonut. Kysyi kyllä, että onko ollu oireita, että ois virtsaputkentulehdusta, mutta en itse ole huomannut kyllä mitään. Jos se tuota kuitenkin on, niin haluaisin sen pian hoidettavan pois!

Juu kannattaa ihmees hoitaa, jos sitä on... tosin raskaana kai yritetään välttää turhia lääkekuureja ja siks ehkä ensi kerran virtsasta ottavat uuden näytteen. Mulla on usein virtsis oireettomana ja sit jos oireit tulee, ni se menee nopeasti pahemmaks. Lievästä virtsiksestä pääsee eroon myös pelkällä juomisella, eli vettä muki kaupalla ja istuskelee vessassa, niin bakteerit voivat huuhtoutua pois. Tämä on ihan lääkärin neuvo, ku mul ja meijän äitil usein virtsiksiä, ni sillai on saatu hoidettuu, jos ensioireet tulevat. Ettei aina tartte kuuria aloittaa.

Mä olenkin kovasti koittanut juoda vettä.. sit saaki hypätä kusella vähän väliä! Netissä luki myös jossain, että karpalomehu auttaisi. Ajattelin, et sitä pitäis ostaa kunhan kauppaan asti pääsis, epäilen vaan etten saa sitä kurkusta alas [:D]

Mimmu87: Ne ei ainakaan mene alas! Hyyi... [:D] Mutta siis joo luin kans niistä et ne auttais! [:)]

miya:
Joo minäkään en tykkää niistä. [:D] Enkä liioin karpalomehusta. [:'(] [:D] Mutta jäiset puolukat varmaan menis, jos väkisin vaan söis eikä pureksis hirveesti. [:D] [:D] [:D]

Nyt hain sitä karpalomehua, mut en vielä uskaltanu maistaa! [:D] Jäisinä tosiaan vois puolukat mennä, ku ei pureskelis tai sit ihan metästä suoraan otettuna ilman purematta! [:D]

hei miya: kyllä se karpalomehu ihan hyvää on, ei ainakaa mun makuun liian kirpakasta tai mitään vaikka en ollenkaa siedä puolukoita :)

kirjotin jo tonnu ultra uutis sivulle että tänään oli toi np ultra ja kaikki oli oikein hyvin siellä, nyt vaa odottaa noita pissa ja veri testi tuloksia et sais oikeen rauhan...

pikkunen vastasi vasta rv. 11+5 vaikka laskettiin eka et ois ollu 12+2 La siis 15.2, aikaa ei vaihettu papereissa tai mitään. en oikee tiedä mikä toi niskaturvotus oli mutta 0,6-1,0 millii tai jotai...heh olin siellä niin ihmeissäni pikkusesta et meni ihan ohi mitä täti höpötti [:D] heh <3

Karpalomehun sijaan kannattaa kokeilla myös karpalotabletteja, aikoinaan niitä joskus käytin. On hyvä luontainen "estolääkitys".

Hei joo yllättävän hyvälle toi karpalomehu maistu! Oon jo melkee puoli purkkia saanu sitä alas, ku oli äsken niin hirvee jano [:D]
Täytyypä pistää noi karpalotabutki korvan taakse [;)]

[:)]Heips!
Tänään oli 2. neuvola ja lääkäri heti sen perään. Kunneltiin sydänäänet (pulssi 150) ja kaikki oli kunnossa niin mammalla kuin vauvallakin. [:)] (korjaus: siis 2. neuvola, 3 on vasta rakenneultran jälkeen)

Helpottavaa aina kun saa tietää että kaikki on hyvin. Seuraava onkin vasta lokakuussa.

En kerennyt eilen kirjottamaan tänne omia hehkutuksiani, joten tässä tulee...

Eilen aamuna klo. 8.00 kävimme mieheni kanssa ensimmäisessä ultrassa (np) ja siellä se pikkunen köllötteli <3
np oli 1,1 ja pituutta pikkusella oli 5,7cm. Näkyi hiukan kasvonpiirteitä, kaikki varpaat ja sormet jne.
Minä kyynelehdin ja mies katseli ruutua hämmentyneenä hymy korvissa asti. Tähänastisen elämäni onnellisin hetki [:D] Neuvolan tädin mukaan kaikki näytti hyvältä ja ei ole mitään ongelmia, mutta kokeiden tuloksia ja riskiryhmä lukuja emme saaneet. Faksaavat kuulema ultran tiedot KYS:lle jossa vertaavat kokeiden ja ultran tuloksia keskenään. Jos mitään soittoa ei tule viikon sisään niin kaikki on hyvin[:D] Mä uskon kyllä et kaikki on hyvin[;)] Ensi viikon keskiviikkona onkin sitten aika terkkarille ja lääkärille, jossa katotaan tuloksia vissiinkin tarkemmin. Nyt sitten mieskin vihdoin OIKEASTI tajusi tämän asian[:D]

Takaisin